[email protected] Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sitter i skrivende stund på: - AMD athlon 3200+ - Radeon 9800 pro - Abit 3max - twinx 1 GB ram Spiller en god del spill, så trenger en liten oppgradering. Har allerede ram, selv om det er DDR, så vil jeg gjerne fortsette å bruke disse. Er student, så har ikke enormt god råd, er derfor nødt til å holde meg innenfor en viss prisklasse! Denne maskinen har holdt i 3 år nå, og har vært fornøyd frem til denne uken da jeg hadde 5-10 fps på newer winter nights halvparten av tiden. Tenker på et 939 oppsett og er fornøyd med AMD. Kan også tenke meg å fortsette med ATI. Så kommer spørsmålene da, til hva som kan duge... Noen steder man kan få det billig?? Lønner det seg å kjøpe brukt? (lønner seg blir kanskje feilt ord, er det smart!) Vil ha opp score i benchmark fra 2600 altså! Tenkte meg noe slikt: - MSI K8N NEO4-F - kr 629,- - AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz - kr 1.250,- - PowerColor Radeon X1900GT - 1.949,- Dette blir ca 4000kr. Om det er noen deler som kunne vært bedre ved å spytte i et par hundrelapper, så er jo det mulig så klart. Alle forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tja.. jeg tenkte kanskje du ville dra nytte av litt mer ram, men det avhenger kanskje av hvilke spill du spiller. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Ram er jo alltids noe jeg kan hente inn senere.. Utrolig hvor mye forskjell det er på å betale alt på en gang og på å betale litt og litt Men er enig der altså.. Blir sikkert å investere i 1 GB ram til... Dog lurer jeg på om det er noe av oppsettet der som kan gi en "flaskehals"... Noe jeg burde "ligge unna"?? Endret 7. november 2006 av zaxowen Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 synes at du heller bør gå for x2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du har ikke tenkt på Core2? Prosessor til 1600 og hovedkort til 500? Holder lengre når du først skal 'gradere. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Med Core 2 er jeg jo nødt til å kjøpe ny ram også, og da blir plutselig prisen fort opp i 6-7000.. Kan jo tenkes at jeg skal bruke litt mer penger.. Kommer inn en del penger over nyttår.. Noen spesielle deler av året datadeler har en tendens til å synke i pris?? Tobbesen; hva mener du med x2? DDR2 eller 2GB ram? Om dere har noen helt forskjellige oppsett, så kom med dem også.. Tar alt til ettertanke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå