LMarie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva i koden under som lager "ramma" rundt klokka mi jeg. noen som veit hva jeg må ta bort for å fjerne den? /* <script Language="JavaScript"> <!-- hide from old browsers function jsClock24hr(){ var time = new Date() var hour = time.getHours() var minute = time.getMinutes() var second = time.getSeconds() var temp = "" + ((hour < 10) ? "0" : "") + hour temp += ((minute < 10) ? ":0" : ":") + minute temp += ((second < 10) ? ":0" : ":") + second document.clockForm24hr.digits.value = temp id = setTimeout("jsClock24hr()",1000) } //--> </SCRIPT> <BODY ONLOAD="jsClock24hr()"> <FORM NAME="clockForm24hr"> <FONT face="Courier New,Courier" size=3> <INPUT TYPE="text" NAME="digits" SIZE=8 VALUE="Loading"> </FONT> </FORM> */ Endret 13. november 2006 av lene87 Lenke til kommentar
backup Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du kan bruke en span-blokk! <html> <head> <script Language="JavaScript"> <!-- hide from old browsers function jsClock24hr(){ var time = new Date() var hour = time.getHours() var minute = time.getMinutes() var second = time.getSeconds() var temp = "" + ((hour < 10) ? "0" : "") + hour temp += ((minute < 10) ? ":0" : ":") + minute temp += ((second < 10) ? ":0" : ":") + second document.getElementById('digits').innerText=temp id = setTimeout("jsClock24hr()",1000) } //--> </SCRIPT></head> <BODY ONLOAD="jsClock24hr()"> <FORM NAME="clockForm24hr"> <FONT face="Courier New,Courier" size=3> <span name = f id = digits>Loadings</span> </FONT> </FORM> </body> </html> Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du kan bruke en span-blokk! <html> <head> <script Language="JavaScript"> <!-- hide from old browsers function jsClock24hr(){ var time = new Date() var hour = time.getHours() var minute = time.getMinutes() var second = time.getSeconds() var temp = "" + ((hour < 10) ? "0" : "") + hour temp += ((minute < 10) ? ":0" : ":") + minute temp += ((second < 10) ? ":0" : ":") + second document.getElementById('digits').innerText=temp id = setTimeout("jsClock24hr()",1000) } //--> </SCRIPT></head> <BODY ONLOAD="jsClock24hr()"> <FORM NAME="clockForm24hr"> <FONT face="Courier New,Courier" size=3> <span name = f id = digits>Loadings</span> </FONT> </FORM> </body> </html> 7236928[/snapback] hva står "f id" for i denne taggen: <span name = f id = digits>Loadings</span> ? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 <span>-taggen har blitt gitt navnet "f" og id "digits". Hvis du føler for å legge til css-styling, så kan du referere til id-taggen i stylescheeten din. Ofte er det normalt med hermetegn, altså slik: <span name="f" id="digits">Loading</span> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå