emmenph4 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Stortinget i dag gjør ikke annet enn å stjele! Du har vel hørt denne setningen før: ta fra de rike og gi til de fattige. Det er sånn regjeringen virker bare omvendt. De tar fra de fattige og gir til de rike. De sitter på skattepengene som vi gir, og så gjør de ingenting med dem. Vi gir tusener av kroner i vegavgift for en vei som det ikke går ann å kjøre på. Vi kaller oss verdens rikeste land, men hvor er pengene? Jeg tror at staten bare er ute etter å beholde statusen som det rikeste landet. De tenker ikke på oss, bare seg selv! Hva synes du? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med og faktisk se rundt deg? Nesten alt du ser kommer fra skattepengene.. de blir brukt! Lenke til kommentar
emmenph4 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hva med og faktisk se rundt deg? Nesten alt du ser kommer fra skattepengene.. de blir brukt! 7235217[/snapback] Det er ikke mye. Folk er nødt til å reise langt bare for å komme til det nærmeste sykehuset siden de lokale sykehusene blir stengt. Elever på ungdosskoler og barne skoler får skolebøker som holder på å falle fra hverandre fordi at skolen ikke har råd til å kjøpe nye. Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Er egentlig litt kjedelig det att alle sammen skal syte så mye. De forventer å se resultater av noe over natten. Det kan jo godt hende at det er mulig å gjøre noe over natten, om vi hadde bodd i en sovjet-stat med noen hundre tusen innsatte i arbeids-leire rundt om som vi kunne jagd ut på kommando. Men, det funker jo ikke slik. Byråkratiet tar tid, det er en demokratisk prosess. Uansett parti(er) som sitter i regjering kan jo ingen bli fornøyd. Det er umulig å tilfredstille alle, og slik er verden. Man må akseptere den som den der. Forskjellen, ligger jo stort sett i venstre og høyre siden i politikken. FRP og høyre sentraliserer politikken sin rundt det egoistiske individed. Mens sosialdemokratene og sosialistene fremmer en politikk som er basert på felleskapet, solidaritet og rettferdighet. (Stemmer, er ingen fan av pompøse FRP slasker som lurer ungdommer med billig bensin og sprit. - Kyss meg i ræva.) *host* Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Mens sosialdemokratene og sosialistene fremmer en politikk som er basert på felleskapet, solidaritet og rettferdighet. 7235276[/snapback] Definér rettferdighet.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hvem er usolidarisk når Frp vil bruke mer penger på eldreomsorg, mens andre partier beskylder Frp for å syte og krisemaksimere? Man bør ikke tro på all propagandaen man hører. Fellesskapet består av individer og er til for individer. Glemmer man det og forsaker indivdet for fellesskapet, så er det meningsløst med et fellesskap. Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Og hvilke partier er imot dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sinnerboy: w0rd! Det er vanvittig mange her i landet, (spessielt unge, som klager på den nåværende regjeringen, fordi de ikke har holdt en haug av valg løfter, men mye av det de vil gjøre tar tid, og penger! Personlig har jeg full tiltro til den nåværende regjeringen, og er ganske sikkerpå at i løpet av 2007/2008 kommer det til å skje mye! Og til dere som sier at skattepengene ikke blir brukt, på hvilket grunnlag sier du det? Det blir bygget i ett sett her i landet! HELE Stavanger er jo en byggeplass for svarte.. Har slutta å gå i byen fordi man kommer bare ikke frem lengre.. Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Og hvilke partier er imot dette? 7235342[/snapback] Har aldri hevdet at noen var imot dette. Er helt sikker på at Siv Jensen og Jens Stoltenberg, or whoever vil staten Norge bra. Men fremgangsmåten er udiskutabelt annerledes. Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? 7235355[/snapback] Vri så mye på ordene mine som du orker, men. Du ville alltså satt deg ned å sett på dem sulte ihjel, en etter en? *vri, vri* Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? 7235355[/snapback] Vri så mye på ordene mine som du orker, men. Du ville alltså satt deg ned å sett på dem sulte ihjel, en etter en? *vri, vri* 7235392[/snapback] Vri på ordene dine? Jeg spør om en konkret situasjon, og du svarer ikke. Du kan svare først på mitt spørsmål, så skal jeg svare etterpå på det du spør om. Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hvem er usolidarisk når Frp vil bruke mer penger på eldreomsorg, mens andre partier beskylder Frp for å syte og krisemaksimere? Man bør ikke tro på all propagandaen man hører. Fellesskapet består av individer og er til for individer. Glemmer man det og forsaker indivdet for fellesskapet, så er det meningsløst med et fellesskap. 7235321[/snapback] Ja, om man så skal behandle en gruppe. Eldreomsorgen. Frp vil privatisere store deler av denne. Det private markedet kommer inn, konkurransen starter. Jeg skal ikke hevde noe, men det kan jo gå bra.. om det blir opprettholdt god kvalitet. Eller det kan jo gå rett vest, med at kvaliteten blir dårligere for å presse ned prisene. Sorry for postx2, y0. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Eldreomsorgen. Frp vil privatisere store deler av denne. Det private markedet kommer inn, konkurransen starter. Jeg skal ikke hevde noe, men det kan jo gå bra.. om det blir opprettholdt god kvalitet. Eller det kan jo gå rett vest, med at kvaliteten blir dårligere for å presse ned prisene. 7235408[/snapback] Har fungert fint i Oslo, ihvertfall.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Og hvilke partier er imot dette? 7235342[/snapback] Har aldri hevdet at noen var imot dette. 7235392[/snapback] Jo, det har du. Her skriver du at dette er en av forskjellene mellom venstre og høyre side i politikken: " Forskjellen, ligger jo stort sett i venstre og høyre siden i politikken. FRP og høyre sentraliserer politikken sin rundt det egoistiske individed. Mens sosialdemokratene og sosialistene fremmer en politikk som er basert på felleskapet, solidaritet og rettferdighet. " Er helt sikker på at Siv Jensen og Jens Stoltenberg, or whoever vil staten Norge bra. Men fremgangsmåten er udiskutabelt annerledes. 7235392[/snapback] Riktig. Men det er langt fra hva du skrev. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hvem er usolidarisk når Frp vil bruke mer penger på eldreomsorg, mens andre partier beskylder Frp for å syte og krisemaksimere? Man bør ikke tro på all propagandaen man hører. Fellesskapet består av individer og er til for individer. Glemmer man det og forsaker indivdet for fellesskapet, så er det meningsløst med et fellesskap. 7235321[/snapback] Ja, om man så skal behandle en gruppe. Eldreomsorgen. Frp vil privatisere store deler av denne. Det private markedet kommer inn, konkurransen starter. Jeg skal ikke hevde noe, men det kan jo gå bra.. om det blir opprettholdt god kvalitet. Eller det kan jo gå rett vest, med at kvaliteten blir dårligere for å presse ned prisene. Sorry for postx2, y0. 7235408[/snapback] Frp vil at private skal utføre tjenestene, og at staten skal ha ansvaret for at det blir gjort. I motsetning til dagens regjering som vil skyve ansvaret på kommunene, og la kommunene utføre tjenestene. Blir litt som bukken som passer havresekken... ikke sikkert eldreomsorgen tjener på det. Men fine nye rådhus får vi nok. Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har vært oppe for lenge + for mange quotes. Du skjønner hva jeg mener, eller? Er vel en liten blanding av min personlige mening om politikken til enkelte, og litt for å være 'korrekt.' Jeg tror ikke høyresidens politikk vill føre noen plass. Men, det er jo fint at de prøver de og. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har vært oppe for lenge + for mange quotes. Du skjønner hva jeg mener, eller? Er vel en liten blanding av min personlige mening om politikken til enkelte, og litt for å være 'korrekt.' Jeg tror ikke høyresidens politikk vill føre noen plass. Men, det er jo fint at de prøver de og. 7235570[/snapback] Problemet er vel at du lurer deg unna alle problemstillinger du ikke liker.. så igjen: i et samfunn der 100 mennesker jobber hardt fra de er 14-15 til de er pensjonister.. skal da godene de opparbeider seg deles likt med de som ikke orker å jobbe? fordi dette er "solidarisk".. "rettferdig"...? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? 7235355[/snapback] Vil du kalle dette riktig balansert ? Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Stortinget i dag gjør ikke annet enn å stjele! Du har vel hørt denne setningen før: ta fra de rike og gi til de fattige. Det er sånn regjeringen virker bare omvendt. De tar fra de fattige og gir til de rike. De sitter på skattepengene som vi gir, og så gjør de ingenting med dem. Vi gir tusener av kroner i vegavgift for en vei som det ikke går ann å kjøre på. Vi kaller oss verdens rikeste land, men hvor er pengene? Jeg tror at staten bare er ute etter å beholde statusen som det rikeste landet. De tenker ikke på oss, bare seg selv! Hva synes du? 7235201[/snapback] Synes at vi trenger et regjeringskiftet som er til å stole på, dette vi har nå er på grenseland til kommunisme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå