Gå til innhold

Prosjekt: Lost The Movie, del 1 ferdig!


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Starter denne tråden fordi jeg kom på et morsomt prosjekt jeg vil gjennomføre, og opplyser om at det er klarert med, Aalton.

 

Lost - The Movie

 

###At trådstarter linker torrentsider er ikke klarert med, Aalton og fjernes fra posten da dette havner under piratkopiering###

 

*Torrent i seg selv er ikke ulovlig, og jeg anså det at folk skulle få se resultatet som en del av prosjektet. Film tilgjengelig på svensk nettsted. Resultatet ble en DVD-R på 4GB tittulert Lost - The Movie. - Hilsen neitakk*

 

Hva går prosjektet ut på?

Prosjektet er enkelt. Jeg skal redigere hele "Lost"-serien sesong 1 og 2 til 2 filmer. Alle flashbacks pluss mindre relevante scener vil bli kuttet bort, slik at all handling foregår på øya. Hver sesong av Lost vil da, om jeg får det som jeg vil, fremtre som en x-timers spillefilm. Enkelte scener vil bli flyttet slik at det passer med tidslinjen. Alle flashbacks som er hentet fra øya skal nemlig være med.

Filmen blir muligens kuttet oppe og nede for å få den smalere. Da forsvinner navnet på skuespillerne som dukker opp i hver episode.

*Endringer*

Det finnes rett og slett ikke tid til å utføre prosjektet slik det var tenkt fra bunnen av. I midlertid vil jeg så snart som mulig presentere en eksempelvideo som varer i 1 time og 53 minutter.

 

Har noen gjort dette før?

Nei, ikke såvidt meg bekjent. Det er kanskje litt rart, for det finnes folk på nettet som har funnet på det meste.

 

Hva med norsk tekst?

Det finnes norske tekstfiler for alle episodene, så det eneste som kreves for å få dette til er at noen orker å synkronisere teksten til min klippede "fullversjon".

 

Hva med brudd på kopirettigheter?

Offisielt sett er dette noe jeg putler med for meg selv. Om det skulle finnes en stjålet fil av min redigerte versjon tilgjengelig på Internett fordi jeg ved et uhell deaktiverte brannmuren og fikk innbrudd på datamaskinen, vil den aldri kunne kobles til andre personer enn IP-adressene til dem som måtte finne på å ha denne filmen tilgjengelig i sin bittorrentklient.

 

Dette prosjektet er et rent forsøk, som går ut på å stadfeste hvordan Lost vil kunne oppleves dersom det presenteres i filmformatet. Når jeg er ferdig, gjenstår det å se om prosjektet er vellykket eller ikke.

 

Jeg holder dere oppdatert underveis med fremgangen.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller meg litt skeptisk til å kutte vekk mange av tilbakeblikkscenene som ikke foregår på øya. Mange ganger har vesentlige poenger blitt understreket og forklart via dem som relatert til det som skjer på øya. F.eks., vi vil ikke forstå hvorfor Locke plutselig begynner å få problemer med å gå når han og Boone finner flyet i sesong 1. Men det skal bli veldig spennende å se hva du får til ut av dette :thumbup:

Endret av cun
Lenke til kommentar

Jeg ser den problemstillingen, Cun. Samtidig er det mange hint på øya om at Locke har vært lam. Scenene fra flyplassen skal forresten inn i starten, og der ser vi Locke i rullestol.

 

Utfordringen blir altså å klippe det hele sammen slik at det gir mening.

 

Samme fenomen har vi med Ringenes Herre. Boken inneholder mange ting som er kuttet i filmene. Men filmen gir mening for nye, mens den kan være irriterende for de som har lest bøkene...

Lenke til kommentar

Det jeg har startet med nå er en custom intro i kurrant lost-stil. Så begynner første scene med Desmond som slipper ut av fengsel. Vi følger hele den historien helt til dagen før Desmond kommer for sent inn til telleren. Da blir det en overgang til flyplassen hvor vi ser alle karakterene sjekke inn, og vi følger dem på flyet. Så er det tilbake til Desmond og drapet på stranda. Når han kommer for sent inn og magneten går amok, går det over til flystyrten.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på emnet om videoprogram, jeg bruker Adobe Premiere, men er masse videofiler jeg har (deriblant LOST) som jeg ikke får importert inn i programmet fordi jeg får feilmelding "unsupported audio rate in file". Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

 

Og on topic: Syns denne ideen din høres mer og mer spennende ut nå neitakk. Ettersom du omorganiserer scenene helt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...