Gå til innhold

Unge fotografer her inne?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle lage en topic her på forumet å høre om det er noen unge fotografer (under 18) her.

Først og fremst ting dere MÅ besvare på

-Alder

-Kamera

-Hvor lenge har du holdt på

-Hvilken andre kameraer har/hadde du

-Hvordan kom du på denne interessen

Selv kan jeg starte:

Er 16 år

Bor i Tromsø

Har et Canon Eos 350D,kjøpt i mai.

Har holdt på siden julen 2004

Har hatt to fujifilm ettellerannet,møkk-kamera kjøpt fra netthandelen.Begge er solgt.Ellers så har jeg et Sony DCU p-73.

Hvordan interessen startet,litt vanskelig å si,fikk et sony DCU p-73 i julegave julen 2004,startet å ta litt bilder,bildene ble allrighte,la de inn på photoshop og redigerte de.Fant etterpå ut at dette var en morsom hobby,og gleden ved å se et bilde man har tatt selv som er bra,er en helt utrolig følelse.

Og siden jeg elsker biler kombinerer jeg den ene interessen min med den andre,altså å ta bilder av biler.

Bilder jeg har tatt kan sees her: http://foto.no/cgi-bin/bruker/minside.cgi?brukerid=40064

Deres tur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte jeg skulle lage en topic her på forumet å høre om det er noen unge fotografer (under 18) her.

Først og fremst ting dere MÅ besvare på

-Alder

-Kamera

-Hvordan kom du på denne interessen

Selv kan jeg starte:

Er 16 år

Bor i Tromsø

Har et Canon Eos 350D,kjøpt i mai.

Har holdt på siden julen 2004

Har hatt to fujifilm ettellerannet,møkk-kamera kjøpt fra netthandelen.Begge er solgt.Ellers så har jeg et Sony DCU p-73.

Hvordan interessen startet,litt vanskelig å si,fikk et sony DCU p-73 i julegave julen 2004,startet å ta litt bilder,bildene ble allrighte,la de inn på photoshop og redigerte de.Fant etterpå ut at dette var en morsom hobby,og gleden ved å se et bilde man har tatt selv som er bra,er en helt utrolig følelse.

Og siden jeg elsker biler kombinerer jeg den ene interessen min med den andre,altså å ta bilder av biler.

Bilder jeg har tatt kan sees her: http://foto.no/cgi-bin/bruker/minside.cgi?brukerid=40064

Deres tur :)

7220364[/snapback]

Hei der, kjedelig å høre at du var missfornøyde med disse kamerane. Det jeg ville ha gjort da var å klage på produktene til vårt kundeservice så kan vi forøske å hjelpe deg.

Ellers kan du eventuelt benytte deg av angrefristen:)

Einar.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

-Alder: 14

-Kamera: Olympus Mjü 720 sw

-Hvor lenge har du holdt på: Begynte i sommer faktisk. Litt før sommeren faktisk.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Mobilkamera?

-Hvordan kom du på denne interessen: Det starta i sommer da eg og en kompis fant en flott steinstrand bare et par 100 meter unna der vi bur. Det var helt folketomt der, så vi begynte å ta bilder med mobilnene våres. Noke som utvikla seg til at eg kjøpte meg et kamera, men han slutta å ta bilder for han syns det avr for "kjedelig".

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

Alder: 13

Kamera: Nikon Coolpix L4 (neida, er ikke helt pro ennå XD)

Hvor lenge har jeg holdt på?: Startet vel i sommer.. Likte veldig godt å ta spesielt landskap og makrobilder med fars kamera, og når vi skulle til London ble tanken på eget kamera endelig realisert. :)

(Trenger virkelig et stativ for kamera og videokamera.. Tips? Send i så fall en PM til meg! :D)

Hvilke kameraer har jeg hatt: Brukt pappas en del + mobilkamera.

Hvordan kom jeg på denne interressen?: Jeg har et veldig godt øye for gode bildemotiver (har folk fortalt meg :p), så det var bare å skaffe et kamera og se etter nye motiver.. :)

Endret av jammi
Lenke til kommentar

Mitt navn er Jens Emil.

Kaller meg Jensemil.

Drevet i 1 og et halvt aar.

Begynnte med at jeg kjopte meg 350d. Noe som er fett nokk. Hobbyen tokk ganske av i fjord, men har tempet seg naa som jeg er i Usa, Iowa.

Bilder kan sees her

www.jensemil.photosight.org

jeg er 17

KOmmer fra oslo, bor i oslo og telemark, kvitsund. Og Iowa

Lenke til kommentar

-Alder: 17

-Kamera: D50. Skal muligens oppgradere til D80 etter jul.

-Hvor lenge har du holdt på: Alltid vaert interessert i bilder, men det tok vel av for litt over ett og et halvt aar siden.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Hatt 2 forskjellige som er mine, pluss min mor sitt som jeg har lekt meg med. Husker riktig nok ikke navnet.

-Hvordan kom du på denne interessen: Vet ikke. Alltid vaert interessert i det bare.

Lenke til kommentar

-Alder: 16

-Kamera: Nikon D50

-Hvor lenge har du holdt på: Har holdt på seriøst med foto i snart 1 år. Bilder har jeg tatt i flere år.

-Hvilke andre kameraer har/hadde du: Før jeg fikk D50 brukte jeg et Olympus Mjü 400, eller noe sånt.

-Hvordan kom du på denne interessen: Drev mye med film før, men har alltid vært mer interessert i stillbilde fotografering.

Noen bilder kan ses på PhotoSight.org

Endret av dynamic
Lenke til kommentar

-Alder

-Kamera

-Hvordan kom du på denne interessen3

16

Stavanger

Nikon D70 og Fujifilm Finepix s304, Nikon SB-800, Tamron 17-50mm f2,8, Tamron 90mm makro f2,8, Nikon 50mm f1,8 og Nikon 70-300 f4,5-5,6.

Ser de eldste bildene jeg har er ca. 2,5 år gamle. Har alltid vært digitalfotograf. Mitt første apparat var et Fuji s304, som faktisk fremdeles leverer relativt gode bilder mtp alderen.

Aner ikke hvorfor jeg startet, syntes det så kult ut med foto. Har alltid vært litt stash-hore. Og om ikke foto er en bra måte å bruke penger på dyrt stash, så vet ikke jeg.

Fikk holde pappa sitt gamle olympus etellerannet med ødelagt lysmåler. Husker han forklarte meg et eller annet med blender og lukker og lys, men jeg forsto ikke en eneste ting :blush: Ser idag at jeg kansje skulle gjort nor mer for å lært meg det tidligere, men mitt digitale apparat gjorde jo alt for meg :w00t: Kunne ikke forstå hvorfor jeg skulle lære alt det maset der. Hvilken uvitenhet!

Ca. det site året har jeg lagt ut bilder på fotobloggen min. http://www.ankre.net/kristian

Endret av engekri
Lenke til kommentar

Er 16 år

Fra Stavanger

Har mitt andre (det første ble stjålet, fikk igjen på forsikring) Canon Eos 30D, eier 50% mamma eier den andre halvdelen.

Har alltid likt å ta bilder, kameraet ble derimot ikke kjøpt før sent i juni i år en gang, stjålet i den 12 august, men fikk nå nettopp nytt kamera fra forsikringen.

Har ellers ett videokamera, aldri tidligere eid annet enn engangskameraer.

Innterresen for foto har kommet med skiinnterressen. Etterhvert som vi utviklet oss på ski har jeg hatt lyst til å filme det, begynte med det i fjor og har også nå fått innterresse for foto. Foto kan jeg kombinere med de fleste idretter jeg driver med, og synes det er flott, liker landskapsfoto og actionbilder.

Lenke til kommentar

16 år fra Lillestrøm (ca) (akershus)

Kamera/utstyr: NIKON D70 med kit linse (18-70mm) og Sigma 70-300mm

Interessen har alltid ligget der, jeg savnet å kunne fryse øyeblikk, og ta vare på stemninger osv.

Til konfirmasjon fikk jeg kameraet mitt, begynte å ta bilder, og i høst begynte jeg på medielinja på Lillestøm :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

16 år fra Møre og Romsdal.

Har tatt bilder siden 2005. Har for tiden to Canon IXUS, men jeg skal hente mitt første speilrefleks på posten i dag. Fotointeresse henger sammen med friluftslivinteressen.

Lenke til kommentar

Jeg svarer her, jeg. Selv om jeg rundet 18 for nesten et halvår siden.

Bor i Oslo, nærmere bestemt Høybråten. Jeg skyter som regel med et EOS 350D, men det hender jo at jeg bruker noe av utstyret til jobben også. (20D) Nå har jeg uheldigvis bare to objektiver, hvorav det ene er kit-objektivet og det andre er Canon EF 75-300mm F4.5-5.6. De funker, men jeg vil gjerne ha litt mer lyssterke objektiver, i tillegg til bedre optisk kvalitet. Derfor er et 24-70 F2.8L på ønskelista, i tillegg til et 50mm F1.4.

Tidligere har jeg vel bare hatt et Ixus V2, men jeg har alltid likt å ta bilder. Den store interessen kom allikevel ikke før for halvannet års tid siden. Da drev vi med foto på skolen, og jeg satte meg mer inn i komposisjon osv, i tillegg til det tekniske. 350D fikk jeg ikke kjøpt meg før i januar i år, men etter det har det blitt godt brukt.

Jeg bruker det mest til å ta bilbilder, ettersom det er min andre store interesse. Noen andre bilder blir det jo også, litt abstrakt og litt portretter. Driver og lærer meg mer om studiolyssetting nå, noe som jeg syntes er veldig spennende.

Det var vel egentlig det. :)

Lenke til kommentar

Viste ikke at det var så mange unge entusiaster her! Jeg er akkurat i det eldste laget (Ble nettopp 19 år), men jeg ser på meg selv som relativt ung så jeg svarer likevell :thumbup:

Jeg bor i Trondheim og har bodd her mesteparten av livet.

Jeg kjøpte meg et nytt EOS 350d for ca. en måned siden og har ikke drevet med aktiv fotografering før det, men alltid vært interessert i det!

Interessen hadde vel ingen start, men jeg fikk plutselig svært lyst til å fotografere.

Nå fotografer jeg det som livet byr på.. og er svært fornøyd med hobbyen ;)

Lenke til kommentar
Er 18, vel litt gammel. Pendler mellom Oslo og Trondheim fordi jeg studerer. Er vel eneste som har Konica minolta 5d her?

Er mest interresert i Fly og tog og er utrolig sjenert og gjemmer meg gjerne bak hjørner og tak :tease:

Mine flybilder på jetphotos;

http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20638

7246008[/snapback]

Neida, det er flere med Minolta Dynax 5D her du ;) Jeg vet om 3 andre i tilleg til meg.

Jeg er 15år.

Bor i Hardanger som ligger i Hordaland, trivest veldig godt her

Jeg har et Minolta maxxum 5D med Tamron 28-75 F2.8, KM 18-70 F3.5-5.6, Minolta 70-210"beercan" F4, Cosina 50mm F2.0.

Har fotografert i 2-3 år. Men bare aktivt siden i vinter i år.

Før hadde jeg Ixus 500. Og har et Cosina analogt kamera, men det blir lite brukt.

Jeg har alltid likt å ta bilder, men det ble forsterket da en kamerat kjøpte seg DSLR. Jeg ville også ha, selv uten å ha testet hans. Jeg angrer ikke et sekund!

Har ikke satt av meg noen tid til legge ut bilder på nettet, men kan være det kommer engang!

Lenke til kommentar

- Nettop fylt 18

- Nord-Trøndelag, Stjørdal

- Nikon D70s med et AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

- Har et Sony DSC-P32 kompakt kamera, labert.

- Kom på denne intressen ved å bruke det kompakt kameraet litt rundt, også fant jeg ut om DSLR, testa noen i en butikk, og ble solgt.. Kjøpte mitt D70s for 10 dager siden og er frelst, men fortsatt i lære-fasen :)

Lenke til kommentar

Alder: 18 år

Kamera: Canon 350D m. 75-300mm USM

Hvor lenge har du holdt på: Siden i sommer en gang

Hvilken andre kameraer har/hadde du: Hadde et sånn dritlite og tynt kompaktkamera tidligere, men var veldig misfornøyd med hva jeg kunne stille inn på det.

Hvordan kom du på denne interessen: Tar innmari mye bilder av bikkja mi, og har etter hvert blitt interessert i å ta andre typer bilder også. Det var vel fotoperioden på skolen som fikk meg interessert i speilreflekskameraer, så.. da kjøpte jeg meg mitt eget for sommerjobbpengene jeg tjente.

Planene videre er å anskaffe nytt objektiv rundt/etter jul, da jeg savner å kunne ta bilder på nærmere enn 2 m avstand ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...