grebnord Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hey. Jeg skal designe et kabinett og lurer på om det er greit å sette harddiskene på høykant, eller må/bør de ligge?? Greb. Endret 4. november 2006 av grebnord Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Det skal ikke ha noe å si. Spurte det samme selv en gang, og fikk svar om at det ikke skulle bety noe. Endret 4. november 2006 av chills Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Jeg tror heller ikke det, men siden de fleste maskiner har liggende HD, enten det er stående eller liggende kabinett, lurer jeg på om det er noen spesiell grunn for det eller om det bare er av "praktiske" årsaker? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Vil ikke tro det er noe praktisk grun til dette, jeg har selv to disker liggendes på høykant, en ny og en gammel. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Står mange veldig gode svar på spørsmålet ditt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651573 Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Mye gode råd og forklaring her, Takker så mye for svar Greb Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 den kan stå på høykant men ikke ligge på skrå eller lignende. Dette pga lesehodet. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 De er sikkert horisontale pga plasshensyn. Det må være et bredt kabinett med en noenlunde greit monteringsmåte som skal huse vertikale harddisker! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Min eksterne harddisk kom med noen føtter og liggeputer den kan plasseres både horisontalt og vertikalt med andre ord. Og grunnen til at den ikke kan ligge på skrå er vel fordi det blir mere press på den da. Jeg var på et eksperimentshus i sverige og fant ut at gyrokraften var sterkest på skrå.. Altså mer kraft som presser i retninger som harddisken ikke er laget for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå