Gå til innhold

Trenger WLAN-kort, noen tips for blåtann.

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, trenger jeg et WLAN-kort til en laptop, og en blåtann-usb-dingsboms. Førstnevnte har jeg to behov - god dekning, og virker-ut-av-boksen med godt støttede drivere som ikke kommer til å bli borte om 2-3 år.

Noen som har erfaringer, og har kjøpt disse tingene på f.eks. komplett og gidder poste en lenke?

EDIT: Gammel tittel:

Anbefaling av maskinvare - WLAN(PCMCIA) og Blåtann

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda. Sikkert bra den, men skulle han ikke handle hos komplett.no da? De har ikke den der så det ut som.

7226292[/snapback]

Står "f.eks. komplett", ikke at det må være komplett? Dessuten fører de D-Link DBT-122 på nesten alle småforhandlere, det skulle heller ikke overraske meg om du fant den hos Elkjøp/Expert. :)

Lenke til kommentar

Hei, er også ute etter et godt WLAN pcikort og lurer på å kjøpe meg et "SMC EZ Connect 108 Mbps PCI". Kan noen bekrefte/avkrefte om dette kortet fungerer godt på linux?

EDIT: Shit, så feil på PCMIA og PCI, sorry :blush:

Endret av Plexiglass
Lenke til kommentar

Blåtanndingsboms innkjøpt, det tok ca 25 minutter å få den til å virke - 18 for å stikke innom sandvika på vei hjem, og 7 for å installere den, hvorav 2-3 var brukt på å vente på at yum skulle søke og finne blåtann-pakker til gnome, og 2-3 til ble brukt på å leke med den etterpå. Så netto installasjonstid var 1-3 minutter, og den ser ut til å funke perfekt :)

Nå lurer jeg bare på hvordan man velger pin-kode så jeg kan prøve å synke mobilen (den spør om pin-koden til datamaskinen).

Er det mulig å styre f.eks. amarok fra mobil med blåtann, eller tastatur/mus sånn at man kan "klikke" i presentasjoner? Andre morsomme ting? Del dem gjerne :)

Og jeg lurer fremdeles på det med WLAN ...

Lenke til kommentar

En ting til: Får til å sende filer fra mobil til pc, en og en. Men er det mulig å få til en "filutforsker" over blåtann?

Og: Når jeg sender f.eks. en ogg-fil til mobilen, så havner den i innboksen, og jeg kan spille den derifra. Men hvordan får jeg flytta den ut fra innboksen og inn på minnekortet? Er en Nokia 6600.

En annen ting: Frozen-bubble for mobil! Genial! Et *spillbart* mobilspill! Må være det første...

http://fb-s60.sourceforge.net/

WLAN? :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan forsåvidt si at jeg fant en måte å sende mange filer til pc: På mobilen marker masse bilder, og så trykk på "send på blåtann". Sørg for å hake av for "alltid godta filer sendt fra denne enheten" på pc'n, og så er det bare å lage seg en kopp kaffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...