Gå til innhold

Angående bruksrett til materiale postet på forumet


Anbefalte innlegg

Kom på en ting når jeg leste en annen tråd nå nettopp (dvs, ikke jeg som kom på det, men uansett :p):

Har forumet rett til å bruke materiale som ikke er i tekstformat, som postes her? Bilder som vises i -tag eller linkes til, eller video som linkes til, regner jeg med dere ikke later som dere har rett til å bruke, da dette ville vært tull, men hva med bilder som lastes opp på forumserverne? Vil dette si at dere kan bruke alle bildene som er lastet opp i bildekritikk-forumet som dere vil?

Ref:

Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker på sine sider/søstersider, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir akkurat samme opplegg som YouTube etc. også.

 

Eneste negative med den regelen der er nok at mange ikke vil lage guider m.m siden de er redd at det skal misbrukes senere.

 

Og som Herr Brun er innepå også, man må huske på at Hardware.no har blitt kjøpt opp av internasjonale medie selskap.

 

Det er kanskje bedre å presisere dette ved f.eks utforme regelen litt mer mykere som:

 

" Hardware Online A/S forbeholder seg retten til å henvise til, samt bruke deler av eller hele teksten i innlegg til bruk på sine sider, eller søster sider.

 

Hardware Online A/S forbeholder seg derimot ikke retten til opphavsretten for bilder, video, musikk m.m som er linket til eller lastet opp på våre servere av brukerene. HArdware Online A/S ser seg derimot berettiget til å slette slikt materiale hvis det viser seg at materialet bryter med opphavsretten".

 

Dette var bare noe jeg snekret sammen på et minutt, men viser at dere lett kan presisere disse reglene bedre. Egentlig rart at dette ikke er presisert bedre, med tanke på at man har mer presiserende krav til hvordan et innlegg skal være, signatur osv.

Lenke til kommentar
Jeg skal ta opp forslaget ditt, slik at resten av forumstyret kan formulere en evnt endring av dette punktet :)

7230639[/snapback]

Og da vil jeg minne om alle de flotte innleggene i denne tråden, hvor det ble diskutert om det samme, men hvor det virket som om forumstyret ikke var villige til å gjøre slike omformuleringer.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=387847

Lenke til kommentar
Fint at du legger til informasjon, men forumstyret har fattet et vedtak om å la dette punktet ligge, og endringer vil altså ikke bli utført.

7236496[/snapback]

Ok, så dere har fattet en beslutning på under 24 timer at det ikke vil skje noe med punktet, mens andre mindre viktige saker som brukere er enige i tar det en evighet å beslutte?...

 

Jaja.

Lenke til kommentar

Det er bare å ikke poste slikt materialelle det, eller i beste fall legge det på sin egen server og legge opp link.

 

Det at man krever bruk av alt materiale som postes her bidrar nok dessverre ikke til at kvaliteten heves, men jeg har forståelse for at man skulle kunne henvise til poster etc. i en artikkel.

Lenke til kommentar
Fint at du legger til informasjon, men forumstyret har fattet et vedtak om å la dette punktet ligge, og endringer vil altså ikke bli utført.

7236496[/snapback]

Ok, så dere har fattet en beslutning på under 24 timer at det ikke vil skje noe med punktet, mens andre mindre viktige saker som brukere er enige i tar det en evighet å beslutte?...

 

Jaja.

7236735[/snapback]

Det er fordi vi har prioritert slike endringer og saker, da det nettop har vært oppe til diskusjon, derfor et så hurtig vedtak i saken.

 

Saken er forøverig løst, og ser ingen grunn til å forsette denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...