Gå til innhold

Dårlig joystick? Dette kan hjelpe

Xpi

Anbefalte innlegg

Vet at mange har problemer med joystikken deres på telefoner som K700i, K750i/W800i og muligens flere.

Dette kommer som oftest av støv og skitt som havner i joysticken.

Jeg har en K750i som jeg har hatt i over 1 år og joystikken er like fin som den var da den var ny. Har ikke behandlet telefonen noe spesielt fint heller. Normal bruk.

Et tips kan være å rotere stikka rundt og rundt mens du har på tastelåsen. Roter stikka 360 grader opptill flere ganger. Hold gjerne på noen minutter. Dette skal visstnok få dratt en del av skiten som kan ha samlet seg under til å forsvinne. Husk å roter samme vei hele tiden. Bruk gjerne en støvsuger og sett munnstykket direkte på tastaturer etterpå slik at du muligens får vekk litt mer av skiten.

Noen ganger kan også joystikken henge seg opp pga software feil.

Du kan da også prøve å gå til service menyen -> servicetester ->Tastatur og trykke på alle retninger med stikka.

En oppdatering av firmwaren eller en master reset av telefonen kan også hjelpe hvis stikka føles treig. Husk at det er software som i bunn og grunn tar imot signalene fra joystikken.

Hvis ikke dette hjelper så kan siste utvei være å levere telefonen inn til et service verksted.

Men som sagt har jeg gjort disse triksene på min telefon og den er like god som ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hadde min K750i i et år jeg også, og Joysticken var like fin når jeg fikk den nye mobilen min. Så det er mulig faktisk. De fleste andre jeg kjenner som har/har hatt K750i har aldri hatt problemer med Joysticken de heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...