DezTruckTor Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg hadde planer om å snekre sammen en liten nyhetsportal som hver dag hentet inn nyheter relatert til emnet via rss. Problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal greie å konvertere rss-dataen til php-filer/mySQL-databaser, og hvordan jeg kan lage et script som søker etter rss-nyheter på google o.l., og greier å finne fram til rss-filer der, og hente ut data. Sistnevnte kan jeg også gjøre manuelt om det ikke lar seg gjøre, og bare legge inn linker til rss-feeder i en database. Hvordan henter jeg inn rss på hjemmesiden min? PS: linker til ferdige gratis script hjelper også. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du finner mange slike script på nettet, f.eks: http://nopaste.snit.ch/8574 Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Ja, fant en del slike når jeg letet og fant ut at prinssippet for parsing av rss var ganske simpelt. Problelemt mitt da er bare å kunne lage til et script som søker etter rss-filer med relevante nyheter på nettet (f.eks. nyheter relatert til biler), for så bare å hente inn disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå