christdi Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei. Jeg har søkt lenge på google etter hvordan man kan mappe nettverksdrev i Windows uten at den irriterende popup vinduet dukker opp for hver stasjon man mapper. Er det noen måte å fjerne denne på ? Har søkt både etter Visual Basic script og Batch script, men ikke funnet noe ennå. Håper på noen tips/eksempler her. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hvilken popup? Når jeg bruker net use x: \\maskin\share kommer det i allefall ikke noe popup. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Flyttet fra nettverk.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hei. Jeg har søkt lenge på google etter hvordan man kan mappe nettverksdrev i Windows uten at den irriterende popup vinduet dukker opp for hver stasjon man mapper. Er det noen måte å fjerne denne på ? Har søkt både etter Visual Basic script og Batch script, men ikke funnet noe ennå. Håper på noen tips/eksempler her. 7206063[/snapback] Hva slags popup vindu kommer opp? Hva står det? Når jeg bruker kommandoen "net use o: \\datamaskinnavn\share" i et batch script, kommer det ikke opp noen andre vinduer enn cmd vinduet som startet batch scriptet, og det blir jo borte igjen automatisk! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=658037 Eller: F:\>net use /? The syntax of this command is: NET USE [devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]] [/USER:[domainname\]username] [/USER:[dotted domain name\]username] [/USER:[username@dotted domain name] [/SMARTCARD] [/SAVECRED] [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]] NET USE {devicename | *} [password | *] /HOME NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}] net use t: \\tull.com\tull hemmelig /User:tull.com\administrator /Persistent:Yes Endret 4. november 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå