toth Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei! Har bestilt en slik en: This remote locking system can be used on any car, it comes complete with everything you need to install. It also features very cool switchblade key holders that allow you to switch over your key blade that you have now to these switch blade ones, so you can have the keys that most all MK4 Volkswagen and Audi owners have! The remote control system is in the switch blade key via infrared radio remote. Easy to install, looks and works great. Så; noen erfaringer eller tips? Jeg _tror_ jeg skal koble på dette bak "sparkepanelet", men jeg vet ikke. Har også hørt om å montere under panseret. Det som kreves er jo tilgang til strøm, og sentrallås-systemet. Strøm finnes vel i rattstammen(?), og sentrallås-ledninger finnes vel som sagt bak sparkepanelet. Men finnes dette også under panseret? Jeg har null peiling, takker for alle svar før den skal monteres om en uke eller så! EDIT: Kan selvsagt legge til at det gjelder en Audi A4 sedan 2000modell. Endret 1. november 2006 av toth Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Er det sånn at det er mot reglene å bumpe? Sorry isåfall, men jeg kunne virkelig trenge litt tips.. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Nå kjenner ikke jeg til det systemet der, men den "hjernen" der trenger sikkert konstant 12V spenning samt jord. Du trenger sikkert også to ledninger til styringa av sentrallåsen. Du må finne de som går fra bryteren i dørlåsen. Når du vrir for å låse OPP dørene får du signal på ei ledning og signal på ei anen ei for å LÅSE dørene. Det er disse ledningene du må koble deg innpå med hjernen din... Det er nok enklest å finne disse to styreledningene under sparkepanelet på førerside. Hvor du monterer hele stasen spiller vel ingen rolle... Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Takker for svar! Du har rett mht hvilke ledninger jeg trenger, men vil je kunne finne 12V og jord oså bak sparkepanelet? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Det vil du sikkert. Jord finner du jo overalt på bilen. Skru jord-ledningen fast med en kvæfjording (selvborende skrue med stort hode på liten kropp) rett i chassiet en plass. Eller at du finner en annen plass der det er skrue fra før. For å finne 12V en plass må du nesten bare prøve deg fram med ei prøvelampe eller et multimeter... EDIT: Jeg så nå at bilen er temmelig ny, da kan det vel være litt computere og møkk der så da lurer jeg på om du ikke skulle ha trukket ei egen ledning fra batteriet via sikring til styreenheten for fjærnstyringa. Du risikerer å få feilkoder hvis du plutselig har en ukjent strømtrekk.. Nå kjenner ikke jeg til Audi i det hele tatt... Endret 3. november 2006 av wazzza Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 ble advart om feilkoder av VW/Audi, ja.. vil jeg unngå dette ved å hente strømmen direkte? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 ja, du vil slippe feilkoder hvis du kobler deg direkte på batteriet, men om du får feilkoder av å koble deg innpå styreledningene til sentrallåsen vet jeg ikke.. Jeg tror ikke det, men skal ikke være for sikker... Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 flott! noe litt annet, dette sparkepanelet er i plast, og sitter fast, men ingen skruer? går utifra det er klipset på, men da hender det jo det er mothaker på klipsene, så jeg knekker noe ved å brekke det ut? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 hvis du er forsiktig berger du sikkert klipsene. Prøv å varme litt med hårføner først slk at plasten tåler mere bøying. Jeg er så glad at min bil er fra 1977 og er HELT klipsfri Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) QUOTE(toth @ 05/11-2006 : 14:52) Hei Gega! regner med denne speedy-styringa likner den jeg har bestilt. Veldig fint om du har mulighet til å gi meg litt tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657407 om hvor du fant ledningene, tok strømmen fra osv! Jeg fant ledningene helt i underkant av sikringsboksen, 2 store kontakter som går inn på undersiden av sikringsboks..det er samme fargekode som det er inne i døra...men jeg finner også kontakt mellom døra og en stor kontakt øverst på sikringsboksen som kalles for "C1" ... vi har to helt forskjellige biler så jeg tror ikke du kan følge meg og min bil.men jeg vil tro at du finner det i nærheten av sikringsboksen på din bil også..du har sikkert "lock og unlock" releer på sikringsboksen...legg deg på gulvet og hør om det klikker når du låser opp eller igjen....du kan åpne døra di for å se hvilken fargekode du skal lete etter og så finne dem igjen ved sikringsboks.. er din bil minusstyrt?? Endret 5. november 2006 av Gega Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 minusstyrt? ingen aning.. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 minusstyrt? ingen aning.. 7223974[/snapback] hva sto det på esken din? på min står det negativ... tror kanskje det bare er amerikanske biler som tuller med det nagative tullet... Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Har ikke fått esken enda, den er på vei fra tyskland.. Hvor mye betalte du for settet? Jeg måtte ut med 300kr + frakt, samme settet i norsk nettbutikk lå på 999,- pluss frakt.. Lenke til kommentar
audi100 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 er det noen som har fått montert låsene her? vurderer å gjøre det samme på min audi 100. stor jobb? jeg har vakumstyrt sentrallås tror jeg! problemer med det? Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Jeg skrev jo en PM til deg audi100, men svarer her og for andres skyld.. Den jeg kjøpte funker med vakumstyrt lås, det er faktisk det letteste å montere på iflg koblingsskjemaet. Man må bare lokalisere kompressoren, kan sitte f.eks under baksetet, også "tjuvkoble" 4-5 ledninger her. That's it. Jeg viste frem boksen og skjema for et bilelektroverksted, de skal komme tilbake med en pris. Mest forespurte jeg for å utnytte dem til å finne ut hvor kompressoren er, og hvordan det skal gjøres, så kan jeg si nei takk og gjøre det sjøl.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 På min 97 mod Avant ligger pumpen i bagasjen, bak et panel på høyre side. Der tilgangen til pærene er. Samme på audi 80 avant. Selv har jeg DEFA alarm som fulgte med bilen. Fungerer helt utmerket, dessuten er senderene parret opp mot boksen. SLik at jeg er sikker på at det ikke nesten finnes andre som kan bruke sin fjernkontroll mot min boks. Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 KVTL og andre; Jepp, kompressoren befant seg på høyre side i bagasjen, også på min sedan. Bak dekselet, og nede under hjulbrønnen, i en skumgummi-isolasjon. Fikk opp kompressoren og alt med seg, men her var jo 30 ledninger, og jeg skal bare klippe 3.. Så jeg får et skjema av en bekjent mekaniker, som viser hvilke ledninger som er hva, prøve å gjøre dette riktig utfra det i kveld. Oppdatering kommer etter forsøk! Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Hvordan kan vakuumpumpa fortsatt virke når jeg har klippet alt som iflg Autodata skal kunne være "pulsåra"? (ikke strømmen, men hovedsignalkabelen) Alt det andre har jeg nå fått til, så mangler bare den siste ledningen.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Prata med mek igjen.. Ser ut som jeg skal klippe ledningen som går fra nøkkelhullet på førerdør.. Da prøver vi det, har klippet så mye allerede, kanke skade! Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Prata med mek igjen.. Ser ut som jeg skal klippe ledningen som går fra nøkkelhullet på førerdør.. Da prøver vi det, har klippet så mye allerede, kanke skade! 7436264[/snapback] går der ledningar frå førardør og bak til kompressoren? har sjølv ein speedyy eg slit litt med. reknar med at den skal ha +12v og gnd på to av ledarane, og dei to andre skal brukast til å kjøre eit signal ut; ein ledninga er +12v til åpne og den andre gir +12v til lukke.' men, nokon som veit va farge som er på dei orskjellige ledningane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå