Bardis Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Har et lite spørsmål som jeg har lurt på... Sånn som dårlig grafikkort gjør jo at bilde og lyd kan hakke...men kan dårlig lydkort gjøre at bilde og lyd hakker? det har jeg lurt på.. Eller er det bare én vei dette kan skje? Håper på noen svar her, da jeg er på nippet til å kjøpe nytt lydkort... Mvh Eirik Endret 31. oktober 2006 av Bardis Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det har nok med at maskinen er for dårlig generelt sett. Hvis maskinen din får for mye å jobbe med vil lyden også hakke. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Det har nok med at maskinen er for dårlig generelt sett. Hvis maskinen din får for mye å jobbe med vil lyden også hakke. 7188064[/snapback] er nok ikke det skjønner du.. pcen min er: - Pentium 4 3,2 ghz - 1024 ddr2 kingston ram - Gainward Geforce 6800 GS 1,4 ns gddr3 512 mb ram men lydkortet er bare et integrert i hovedkortet.. Asus pgd2 deluxe Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm det var da merkelig. Har aldri vært borti at lyden hakker på min maskin, og den er ikke like god som din. Har også integrert lydkort. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm det var da merkelig. Har aldri vært borti at lyden hakker på min maskin, og den er ikke like god som din. Har også integrert lydkort. 7190498[/snapback] aldri hos meg før heller...men Dark Messiah of Might and Magic krever masse av pcen.. men jeg oppfyller aller krav med masse så skjønner ikke helt hva som kan være problemet noen andre forslag på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Bump! Trenger tips her Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Prøvd å sette ned all grafikken til et visst minimum og se om det blir bedre? Hvis det blir det, da vet u hva problemet er. Gjør den ikke det, keep troubleshooting. Kanskje nye drivere hadde vært tingen? Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Prøvd å sette ned all grafikken til et visst minimum og se om det blir bedre?Hvis det blir det, da vet u hva problemet er. Gjør den ikke det, keep troubleshooting. Kanskje nye drivere hadde vært tingen? 7192515[/snapback] har prøvd å sette alt på Low, og også lasta ned nyeste driverne fra nVidia sine hjemmesider....men ingenting av dette hjelper heller... så har liksom prøvd alt som går an å gjøre av instillinger. Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan det være noen proseser i bakrunnen, som gjør at CPUen blir overbelastet? Lukk msn, og slike unødvendige ting, se om det hjelper. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan det være noen proseser i bakrunnen, som gjør at CPUen blir overbelastet? Lukk msn, og slike unødvendige ting, se om det hjelper. 7193946[/snapback] har gjort det, avslutta alt som er, starta på nytt og prøvd det meste, men hakker like mye uansett.. så ikke det som er problemet i alle fall.. Lenke til kommentar
Locutus_NOR Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har du prøvd å defragmentere? Måtte gjøre det selv etter å ha innstallert spillet. Lydfilen var delt opp i over 1000 fragmenter Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Prøvd å sette ned all grafikken til et visst minimum og se om det blir bedre?Hvis det blir det, da vet u hva problemet er. Gjør den ikke det, keep troubleshooting. Kanskje nye drivere hadde vært tingen? 7192515[/snapback] har prøvd å sette alt på Low, og også lasta ned nyeste driverne fra nVidia sine hjemmesider....men ingenting av dette hjelper heller... så har liksom prøvd alt som går an å gjøre av instillinger. 7193854[/snapback] Last ned nye lydkortdrivere. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Feil drivere på opp til flere komponenter kan gjøre at maskinen kan virke treig og umulig å ha med å gjøre. Fikk selv ett kjempe problem med maskinen min under reinstall av en eller annen win vers. Av en eller merkelig grunn så la den inn helt på tryne drivere (som den ikke har gjørt før eller siden), og maskinen bare stammet. Jeg reinstallerte windows. Da fungerte den fint igjen. Fant fort frem de nyeste driverene og da virket maskinen som den skulle. Så dette virker mistenkelig på ett driver problem på lyd eller skjermkort. Om du har byttet ut drivere i det siste så kan du prøve å gå tilbake til de gammle, eller laste ned nyere om det finnes. -thelle- Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Prøvd å sette ned all grafikken til et visst minimum og se om det blir bedre?Hvis det blir det, da vet u hva problemet er. Gjør den ikke det, keep troubleshooting. Kanskje nye drivere hadde vært tingen? 7192515[/snapback] har prøvd å sette alt på Low, og også lasta ned nyeste driverne fra nVidia sine hjemmesider....men ingenting av dette hjelper heller... så har liksom prøvd alt som går an å gjøre av instillinger. 7193854[/snapback] Last ned nye lydkortdrivere. 7196092[/snapback] gjør det nå, men tror ikke det hjelper... hovedkortet ble kjøpt 7 januar 2005, og det kom en oppdatering til lyden 17. januar 2005....så er nesten 2 år siden det kom lyddrivere til det kortet som sitter på integrert der... så mulig det er litt utdatert da, at det kan fungere å kjøpe et nytt kort Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Testet hos en kamerat i går, og hos han funket spillet når vi satt ned Texture level og sånt litt....enda han har litt dårligere skjermkort enn meg.. Han kjører Win XP Pro, mens jeg har installert Win XP Home med en cd jeg fikk med til laptopen min da jeg kjøpte den.. Kan dette ha noe å si med tanke på prolemet? Vær så snill å komme med noen svar her.. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Home kan ha noe å si. Home er treigere enn pro. Men skulle vel ikke være så mye at alt hakket. Jeg har en gang i tiden løst hakkete lyd og bilde problem med en reinstall. Da hakket det i musikken bar ejeg spillte vanlige mp3 filer, og i video ved vanlig avspilling av en eller annen divx film. -Thelle- Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Home kan ha noe å si. Home er treigere enn pro. Men skulle vel ikke være så mye at alt hakket. -Thelle- 7224286[/snapback] Den må du vennligs forklare meg grunnen til? Win xp home og pro er samme os, bare det at pro har mere netverk støtte, + annet som eg ikke kommer på i farten. Har selv 4 home og 3 pro?? Det at hans pc knitrer/hakker i lyden kan være mye som kan være årsaken til. Harddisken er for treg, disken er full, osv. Men kan tenke meg at å oppdater driverene vil nok løse problemet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Home er treigere enn pro. ... -Thelle- 7224286[/snapback] Jeg reagerer meget sterkt på den påstanden der. Kilde? Som brukeren over meg sier, er forskjellen på home og pro nettverksmuligheter. Jeg kan selv ikke merke forskjell på de! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå