Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

Venerable

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?  

119 stemmer

1. 1. Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

• 1930 eller eldre
      23
    • 1940
      5
    • 1950
      13
    • 1960
      20
    • 1970
      23
    • 1980
      13
    • 1985
      13
    • 1990
      5
    • 1995
      3
    • 2000
      1

Anbefalte innlegg

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile på om du gidder å se den? Det er umulig å sette et årstall og nekte å like filmer laget før det, men det går alikevel ann å bli ganske tvilsom. Så hvor er din grense? Nevn gjerne alderen din også.

20 år her og ligger ca. på 1960. Det skal en god del til før jeg i hele tatt orker å sette dem på hvis de er eldre. Men jeg digger såklart flere filmer laget før det.

Jeg må understreke at det ikke en grense hvor man automatisk misliker filmene hvis de er eldre. Det er en grense som underbevistheten din har laget basert på filmkunskapene dine fra tidligere. Som får deg til å bli mistenksom på filmen basert på alderen alene. Å bli mistenksom er noe helt annet enn å være sikker.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1930-tallet blir litt tidllig for min del. Men det er flere bra fra 40- og 50-tallet. Hvis jeg skal se så gamle filmer, må jeg vite at de er gode på forhånd. Gidder ikke se gamle svart-hvitt-filmer hvis jeg ikke er sikker på at det er en klassiker. Det er jo mye humor i å se gamle filmer også da. De snakker rart og går rart og har annerledes moralstandarder enn oss, osv.

Lenke til kommentar
Eldre enn 1975 muligens, gamle filmer sitter sjeldent hos meg. Samfunnet har endret seg og filmene appelerer derfor sjeldent til en slikens som meg.

7181000[/snapback]

Second that!

Rundt 1970-1960, kommer litt ann på rykte til filmen.

Mn ser aldri på filmer fra den perioden uten at noen sier filmen er bra elns.

Lenke til kommentar

Jeg har, som de fleste andre, visse perioder med filmer jeg liker spesielt godt. Jeg liker godt filmer fra 70-tallet, og er mer villig til å se en film fra denne perioden enn 90-tallet. Når det gjelder grensen min, 30-tallet, så var det da jeg mest sannsynlig ikke var villig til å se en film kun basert på at den ligger på Topp 250, eller at jeg får den anbefalt.

Det er nå slik at de fleste filmene jeg hadde sett fra perioder lenger tilbake enn 1960 er filmer jeg allerede vet litt om. Jo lenger tilbake i tid vi går, jo færre filmer som folk husker, og det blir nå slik at fra 1930-tallet er det veldig få filmer som folk anbefaler, og da er det ikke vanskelig å ha en oversikt over dem.

Jeg liker filmer fra 1950-tallet godt nok til at jeg ikke kan sette en grense senere enn dette, så jeg tror 1930 funker bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...