geir__hk Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Heisann. En bekjent av meg har kjøpt denne svære prosessorkjøleren som etter sigende skal passe til de fleste prosessor-sockets. Problemet er at han som jeg skal installere kjøleren for har et socket 939 hovedkort, og bruksanvisninga som fulgte med kjøleren beskriver ikke hvordan man skal installere nevnte prosessorsokkel. Kilder: Produktets hjemmeside Installasjonsveiledning (stort bilde). Går det an å få tak i noen deler som gjør at den passer til en socket 939? Endret 29. oktober 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Quir0 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 tror ikke at du får det. men jeg anbefaler heller zalman cnps9500 led den er litt mindre og veier 200g mindre. har det på min socket 775 og den er best:P Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Hehe, takk for overbevisende reklame Nei, nå blir det sånn at jeg kjøper den brukt hos ham siden jeg allerede har en maskin med socket A. Slik blir alle fornøyd. Han slipper å sende den tilbake, og jeg får da en prosessorkjøler med forhåpentligvis mindre støy enn den jeg allerede har. Når det er sagt: Finnes det noen norske nettbutikker som selger luftrør (vet ikke hva det egentlig heter). Altså en flens på hver side for å koble til en vifte, og et fleksibelt og lett rør imellom. Hensikten er å få ledet varmen fra prosessoren ut av maskinen istedet for å la varmlufta sirkulere rundt inni og føre til unødvendig høy temp for strømforsyning og skjermkort. Altså noe som dette bare veldig mye mindre. Og på bildet mangler det flens på enden. Eventuelt hvis noen har noen gode idéer for hvordan jeg skal kunne mekke til noe slikt av ting som ellers er lett tilgjengelige. Flensen kan jeg sage til uten problemer, men det er røret som kan bli et problem samt å feste røret til flensen. Husk at det må være fleksibelt, men ikke sånn at det henger ned. Endret 3. november 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Quir0 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBOCKBL1&mcat=c333 var det sånn du mente?? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Ja visst faen (unnskyld ordbruken) Kan bare ikke fatte at jeg har brukt timer på å lete uten å finne det. Nå vet jeg altså at det heter Overclockers Cooler Kit. Har søkt på nettet etter "fan collar" med massevis av varianter med ord som "tube", "fan", "collar" og liknende. Hadde liksom ikke ventet å finne det på en norsk nettbutikk. Poeng til deg Quir0 Haha, her skal det kjøles til helvette fryser Endret 3. november 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå