Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlastninger korrupteres merkelig ofte

Anbefalte innlegg

Da jeg laster ned via HTTP eller Bittorrent korrupteres downloads meget ofte, altså er det noe snodig med denne PC'n -- har noen en pekepin på hva det kan være?

(for å slippe at noen (det skjer alltid) skal begynne å sprute ut anti-pirat kampanjer så kan jeg si med en gang at jeg materialet jeg laster ned begrenser seg til drivere / filer fra eget området (dokumenter mm.))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde dette problemet også, med et Abit NF7-S og en S-ata disk. Alt av filer på disken ble korrupt etterhvert.. Kjemegøy må jeg si. Men, det gjrode forøvrig at windows ble korrupt også etterhvert.

Feilen lå i BIOS.

7175087[/snapback]

Jeg har bare hatt problemer med nedlastninger over nett, men også bare på denne PC'en, og ikke på en av de 2 andre i samme nettverk.

Endret av Fr3drik
Lenke til kommentar
altså er det noe snodig med denne PC'n -- har noen en pekepin på hva det kan være?

Kanskje du kan fortelle hva slags PC det er , type chipsett(brikksesett) på hovedkortet , hvilken lan port/kontroller du bruker , og drivere du bruker f.eks .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hadde dette problemet også, med et Abit NF7-S og en S-ata disk. Alt av filer på disken ble korrupt etterhvert.. Kjemegøy må jeg si. Men, det gjrode forøvrig at windows ble korrupt også etterhvert.

Feilen lå i BIOS.

7175087[/snapback]

Har samme problemet. Hvilken bios innstilling gjaldt det?

Lenke til kommentar

Abit has released a new BIOS that should solve Serial ATA data corruption problems in NF7-S motherboards. Its compile date is 5/13/2003 so be extra careful and only give it a try if you are affected by this issue, if something goes wrong our most recent article about IOSS' Bios Saviour will definitely come handy.

Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.

1. Fixed CPU temperature too high issue.

2. Raised highest CPU FSB up to 300 MHz for "user define mode" in SoftMenu.

3. .Fixed SATA RAID-0 data corruption issue by adding a new option "EXT-P2P's Discard Time" in "integrated Peripherals". The default setting is "3.8 us". Please change it to "30 us"; which is recommended by NVidia. In case the problem is still there, try "1 ms" please.

4. BIOS Compile Date: 5/13/2003

Lenke til kommentar

Feilen lå i BIOS.

7175087[/snapback]

Har samme problemet. Hvilken bios innstilling gjaldt det?

7488921[/snapback]

Godt spm :)

Husker ikke om det var svaret over her som hjalp.

Skal se om jeg finner ut av det når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar

Dette problemet var relatert kun til SIL/SATA , ikke IDE disk .

Og ble rettet med ny bios for maaange år siden.

Har samme kort selv (nå i HTPC) aldri hatt noe datakorrupsjon med

oppdatert bios med 30us instilling.

Kjørte også SIL 3112 raid-0 på denne da det var "main pc" en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...