andreh Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Under oppstart av Win XP skrur maskinen seg av og på igjen, for igjen at det samme problemet oppstår. Jeg ender i en sykkel! Kan nevne at jeg nylig skulle teste et nytt skjermort på maskinen, men at jeg nå har satt tilbake de gamle skjermkortet. Det var etter at jeg byttet skjermkort at problemene oppstår. Har prøvd å boote i SAFE-MODE, med samme problem. Informasjon om maskinen min: Athlon 64 3000+ 1gb ram ati radeon 9800pro skjermkort msi hovedkort kjører windows media center 05 med sp2 jeg prøvde å dytte inn et nvidia geforce 6800. håper på svar! edit: kan også nevne at jeg før installationen av det nye skjermkortet bare "dro" ut strømmen, uten å avslutte windows på vanlig måte, uten det skal kunne ha skadet noe vil jeg tro. Endret 29. oktober 2006 av andreh Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Vill tro du har en software feil... kan nok hende windows må innstaleres på nytt ja... Prøv det og se om det funker da (har vært borti lignende selv) Lenke til kommentar
andreh Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 er nok softwarebasert feil ja. håper ikke det er en hardwarebasert en! ser ut som om det må en nyinstallation til (sikkert den 50ende siden xp kom ut!)! men jeg skal ta en del backup av ting som ligger på c: disken. problemet er at jeg ikke finner disken i recovery mode eller i dos, fordi det er en SATA disk formatert med NTFS. noen som har noen tips om hvordan jeg kan gjøre dette? fant noe spennende på ms sine sider: http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=314466 men her må jeg også ha tilgang til diskene i recovery mode, noe jeg ikke har idag, selv om jeg laster inn SATA driverne som jeg normalt gjør ved nyinstallation av XP. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Prøv å trykke på "bruk sist fungerende maskinvarekonfigurasjon" i samme menyen der du velger å starte opp i safe-mode Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 kan også nevne at jeg før installationen av det nye skjermkortet bare "dro" ut strømmen, uten å avslutte windows på vanlig måte, uten det skal kunne ha skadet noe vil jeg tro. 7172942[/snapback] Helt klart at dette kan skade Windows-installasjonen og andre filer på harddisken, og kan være årsaken til problemene dine. Lenke til kommentar
andreh Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) kan nevne at jeg nå har prøvd litt mer. - det samme problemet oppstår i safe-mode og sist brukte fungerenede instillinger. - jeg får helle ikke kontakt med disken min i recovery mode når jeg sjekker "boot sequence" i bios, finner jeg kun "lagringsdisken" og ikke os disken. virker som om hovedkortet ikke finner disken c: edit: etter litt om og men fant jeg begge diskene i bios. har samme problemet fortsatt, så hjelp taes imot med glede. Endret 29. oktober 2006 av andreh Lenke til kommentar
andreh Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 har nå fått delvis ordnet problemet. UTEN å måtte reinstallere! fulgte anvisningene på http://support.microsoft.com/kb/307545/EN-US/ var litt kronglete, og mye skriving i recovery console, men det løste problemet hvertfall! kan puste litt lettet ut nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå