123321123321 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Games Workshop-spill tråden. Games Workshop-spill er brettspill der man spiller med brikker man har malt selv. Brikker/modeller kan man få kjøpt her. Det finnes én Games Workshop butikk i Norge og den ligger i Oslo. Jeg har også vært i Avalon-butikken på paleét i Oslo, de hadde masse Warhammer. Når man kjøper modellene ligger de i esker og man må lime de sammen for så å male de. Hvor fine figurene blir kommer an på malerens ferdigheter. Man kan bruke alt fra 20 minutter til flere dager på hver modell. Modellene er små og det er mange detaljer. Det går også an å legge til forskjellige ting på basen til figuren sånn som sand, gress, stein etc. Selve spillet kan jeg ikke så mye om siden jeg bare har spilt det et par ganger før. Det er tre forskjellige Games Workshop-spill; Warhammer Fantasy består av modeller fra fortiden. Menn, dverger, alver, monstere, trollmenn osv. De nevnte hører til forskjellige hærer. The Lord of the Rings består av modeller fra boken/filmene om Ringenes Herre. Orcs, menn av Rohan, menn av Minas Tirith, hobbiter, enter, dverger, alver og selvfølgelig Frodo og gjengen. Warhammer 40k består av modeller fra fremtiden. Menn med heftige våpen, artilleri, store tankser, roboter, titans osv. De forskjellige hører også til forskjellige hærer. Spillbrettene lager man også selv. Man lager det av forskjellige materialer man kan få kjøpt på en hvilken som helst byggevareforetning. Man lager brettene ut av treplater som man limer på kunstig gress, kunstig sand etc. for å lage gresssletter eller ørkener. Etter grunnlaget lager man trær, busker, hus, fjell, borger, elver. Alt mulig for at spillet skal bli mest mulig spennende. Terreng blir som oftest laget av en slags isopor som kan kjøpes på byggevarehandler. Det er en spesiell isopor som er veldig "tett". Du får den bare i store flak fordi den som oftest brukes som underlag under heller etc. Den er utrolig sterk og det er best å bruke varmetråd for å kutte i den. Dette former man terreng av. Utstyr: For å komme igang å male trenger du en del utstyr. Dette koster jo selvsagt litt penger. Det du trenger for å male dine første figurer er følgende. - Modeller. Du kjøper de modellene du har lyst til å male og som ser kule ut. I en pakke kan det være alt fra 1 - 30 modeller, og det kan koste alt fra 80 - 500kr. - Pensler. Forskjellig størrelse og fasong ettersom hva slags overflater og detaljer du skal male. De penslene som er laget for Warhammer-modeller er ganske dyre (ca. 80-100kr pr. stk) så det lønner seg nok å kjøpe i andre hobbybutikker. - Maling. Du trenger forskjellige malinger som passer til modellene. På de enkleste holder det vel med 4-5 malinger, men på de mer avanserte må man ha kanskje 20-30. Hver malingsboks koster 40kr. - Plastikk-lim. Lim til å lime sammen de forskjellige delene til modellene. 50 - 60kr. Og etter hvert som du kommer på høyere nivå trenger du mer utstyr, men dette er liksom basic. Noen linker: - Forge World - Spesiallagde modeller og bygninger/terreng. - Black Library - Bøker og noveller. - Warhammer Online - MMORPG-spillet som kommer. Enkelte tror det kommer til å knuse WoW. Det er mye det samme som WoW, bare med noen forbedringer (blandt annet grafikk), påstår noen. - Warhammer 40k - Dawn of War. - Hva Wiki sier om Warhammer Fantasy - Hva Wiki sier om Warhammer 40k ------------------------------------------------------- Min armè! Jeg har malt Warhammer i noen år nå. Det har gått litt opp og ned med hvor mye jeg har malt og akkurat nå maler jeg ingenting. Har både Warhammer 40k og Warhammer Fantasy. Min Warhammer 40k Imperial Guard armè: - 20 Cadian Shok Troopers - 2 Cadian Snipers - 2 Cadian Officers - 2 Kasrkin With Assault Weapons - 4 Kasrkin (4+- husker ikke helt) - 2 Imperial Guard Cadian Heavy Weapons Squads - 1 Imperial Sentinel - 1 MK. II Leman Russ Battle Tank Min Warhammer Fantasy The Empire armè: - 1 Empire Elector Count - 8 Empire Knightly Orders - 1 Empire Artillery Min Warhammer Lord of the Rings armè: - 1 set Mordor Orcs - 1 set Riders of Rohan Har også diverse uferdige figurer. Post deres hær også. Gjerne med bilder ------------------------------------------------------- Hvis det er noe dere savner eller vil rette på i første post så er det bare å si ifra, så oppdaterer jeg! Endret 29. oktober 2006 av Jyrgen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nydelig Jyrgen Min karriere startet vel med at en kompis viste meg Warhammer Fantasy spillet for herrens mange år siden... men jeg likte heller store maskingeværer på den tia, å startet med Space Marines i Warhammer 40K. Deretter leste jeg Ringenes Herre bøkene, og bare ett år dukket filmene opp og så dukket LOTR figurene opp ...jeg var solgt Per dags dato har jeg spillbare hærer fra Gondor, Rohan, Mordor, Isengard, Goblins , Alver og Dverger, alle med sine respektive helter osv men holder ikke på med spillet lenger, bortsett fra en og annen titt i regelbøkene og støvbørsting på figurene i hylla Men lurer på om noen kunne oppdatere meg på nytt om plastikk alver og plastikk dverger i denne serien, ettersom hvis det har kommet er jeg villig til og starte igjen! Og samle på dverger som er/var bare metalliske figurer var ett helve**e for lommeboka. Kan sikkert få opp noen bilder av de forskjellige hærene, men da må jeg organisere figurene litt først... vi får se. Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Du har mange! Må ha tatt en evighet å male alle. Selv maler jeg en MK. II Leman Russ Battle Tank nå. Jeg var nesten ferdig, men så skjedde det værste. Vinduet stod åpent og tanksen stod på bordet innenfor vinduet. Det begynte å regne og blåse helt sykt og det endte opp med at regnet ble blåst inn vinduet og tanksen ble våt. Det ble store vannflekker utover hele tanksen. Utrolig kjipt etter så mange timer . Når det gjelder plastikk alver og dverger så har jeg modell-katalogen for 2006. Dverger tror jeg det ikke har kommet så mye nytt plastikk greier av. Alver har det kommet et set som heter Warriors of the Last Alliance. Tror det er plastikk, men vet ikke hvor nytt det er. 180,- Så er det vel de gamle metallmodellene. Hvis man skal ha noen svir det i lommeboka, ja Jeg oppdaget Warhammer da jeg og pappa var i Oslo. Han hadde gått forbi GW før og ville vise meg. Jeg fikk prøvespille og se på de ferdigmalte modellene i butikken. Masse hyggelige folk der også. Endret 28. oktober 2006 av Jyrgen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Du har mange! Må ha tatt en evighet å male alle. Har tatt sin tid ja... Men hjelper og ta en hær om gangen, en pakke om gangen. Ikke åpne alle pakkene du har og stelle dem umalte foran deg... da psyker du deg selv bare ut med at "jeg har så mange igjen!" Når det gjelder plastikk alver og dverger så har jeg modell-katalogen for 2006.Dverger tror jeg det ikke har kommet så mye nytt plastikk greier av. Alver har det kommet et set som heter Warriors of the Last Alliance. Fant ut at det kommer plastikk dverger og stuff en gang i fremtiden så venter til da med og ta fram figurene for alvor. Den boksen du nevner med alver i er ikke den type alver jeg vil samle på, jeg vil ha skogs alver med rustning, slik som Haldir sine alver i To Tårn når de er på Helms Deep. Fant ut at disse også kommer "en gang" etter dvergene. Men er mye snaks på vei til LOTR nå. Og det med Leman Russ tanksen din er utrolig surt! Hatt et sånt tilfelle selv en gang jeg var i Sverige! Dro innom Games Workshop der og hadde umåtelig lyst på Balrogen ("dragen" i Moria i første film) for og avslutte Moria hæren min.. så jeg kjøpte den massive metallfiguren for vel 650 kroner og dro til hotellrommet hvor jeg fikk min egne del av rommet til og male og styre. Brukte 3 dager på og male før vi skulle dra, pakket den ned i en pappeske sammen med alt mulig som kunne dempe dumping osv på veien hjem. Men så kommer det er dum, stygg, irriterende toller og river opp boksen og ut detter figuren til 650 som jeg hadde spart opp og brukt 3 dager på og male halvferdig, og smeiser i bakken. Hale, vinger, hode... alt brakk av og han tollern sto bare der og sa at han hadde dårlig tid og vi måttee rydde opp fort før vi måtte kjøre videre..... Da jeg kom hjem, etter flere tusen tanker på forskjellige måter og drepe en toller saktest mulig, hadde det vist seg at mor hadde kjøpt et helt nytt malingssett til meg mens vi var på Games Workshop uten at jeg visste det, komplett med superlim, pensler og "Green Putty" sidenav (sånn man bruker for og skulptere nye deler osv). Så etter at intensivoperasjonen av balrogen var ferdig endte den opp med ekstra flammer på hendene og en pisk i ene hånda, og ett sverd i andre. Og jeg var så stolt! Så.. ca ett år senere kommer lillebroren min inn på rommet mitt mens jeg er ute, og bestemmer seg for og leke drage vs legokonge Takk gud for at han bestemte seg for at "dragen" skulle vinne! Den er litt "battered" for og si det sånn.. men har bestemt meg for at det er sånn han skal se ut! Han har overlevd så mye, så han fortjener arrene Endret 28. oktober 2006 av Lakus Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Kul tråd nå kan jeg mimre litt......hadde alle rase-bøkene til 40k når jeg slutta, sikkert flere nå, angrer på at jeg slutta, men der jeg bodde da..var det ingen som spilte osv. Endret 28. oktober 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Har tatt sin tid ja... Men hjelper og ta en hær om gangen, en pakke om gangen. Ikke åpne alle pakkene du har og stelle dem umalte foran deg... da psyker du deg selv bare ut med at "jeg har så mange igjen!" På bursdagen min for mange år siden fikk jeg en haug med Warhammer. Jeg var jo selvfølgelig så dum at jeg åpnet alle på en gang . Angrer på det nå. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og det med Leman Russ tanksen din er utrolig surt! Hatt et sånt tilfelle selv en gang jeg var i Sverige!Dro innom Games Workshop der og hadde umåtelig lyst på Balrogen ("dragen" i Moria i første film) for og avslutte Moria hæren min.. så jeg kjøpte den massive metallfiguren for vel 650 kroner og dro til hotellrommet hvor jeg fikk min egne del av rommet til og male og styre. Brukte 3 dager på og male før vi skulle dra, pakket den ned i en pappeske sammen med alt mulig som kunne dempe dumping osv på veien hjem. Men så kommer det er dum, stygg, irriterende toller og river opp boksen og ut detter figuren til 650 som jeg hadde spart opp og brukt 3 dager på og male halvferdig, og smeiser i bakken. Hale, vinger, hode... alt brakk av og han tollern sto bare der og sa at han hadde dårlig tid og vi måttee rydde opp fort før vi måtte kjøre videre..... Da jeg kom hjem, etter flere tusen tanker på forskjellige måter og drepe en toller saktest mulig, hadde det vist seg at mor hadde kjøpt et helt nytt malingssett til meg mens vi var på Games Workshop uten at jeg visste det, komplett med superlim, pensler og "Green Putty" sidenav (sånn man bruker for og skulptere nye deler osv). Så etter at intensivoperasjonen av balrogen var ferdig endte den opp med ekstra flammer på hendene og en pisk i ene hånda, og ett sverd i andre. Og jeg var så stolt! 7171648[/snapback] Faens toller. Du kunne jo krevd en form for erstatning! Det ble jo en slags erstatning at du fikk det settet av moren din. Men utrolig kjedelig forde. Jeg har en sentinel. I pakken fulgte det bare med én fot. Jeg kom på at jeg kunne lage en sump på basen (basen var ganske stor). Så jeg skal lage det slik at det ser ut som om den ene foten har sunket nedi sumpen Endret 28. oktober 2006 av Jyrgen Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Nen som gidder å skrive noen ord om hvordan man bør gå fram for å starte med å bygge en hær? Hvilke enheter bør man prioritere, finnes det lister over alle enhetene i regelboka? Vil også legge til at i Bergen selger de disse greiene på Outland i Fortunen 4, har ikke sett dem noen andre plasser. Endret 28. oktober 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hadde vært greit med noen startende ord om hva du liker, Fantasy med alt fra Alver med pil og bue til Dverger med flyvende maskiner!, LOTR som filmene/bøkene eller 40K som er en mørk framtid i det 40.000 århundre med store våpen og BOOM Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg ville anbefale å kjøpe årets katalog, der får du oversikt over nesten alle hærene og enhetene. Da kan du bruke lang tid til å se på og lese litt om de forskjellige hærene. Og de forskjellige typene Warhammer. Når du har funnet en hær du har lyst til å bygge er det lurest å starte med core units. Ikke start med en stor tanks eller drage fordi det ser tøft ut. NB! Start med et plastikk-sett! Metallfigurer er for de litt mer erfarne. Hvertfall hva jeg opplevde. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hadde vel vært mest LOTR som hadde interresert meg, da jeg er stor fan av filmene. Den Mines of Moria-boksen GW hadde på sidene sine så jo ut som en grei begynnelse, men man skal jo utvide siden, og da hadde det jo vært greit å få inn et par troll fra Mordor eller en Mumakil eller to. Sveipet også innom forumet der, hvor en nevnte at han hadde kjøpt dritmye Rohan, men nå var blitt lei fordi det var for få strategiske variasjonsmuligheter med figurene man fikk til den hæren. Ellers er jo de ni i the fellowship et klart ønske... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Viktig å vaske metall-figurer i vann og zalo før de blir malt, det er viktig for for feste og kvaliteten det blir når du maler figurene. Det ligger et belegg på de fra fabrikken. Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hadde vel vært mest LOTR som hadde interresert meg, da jeg er stor fan av filmene. Den Mines of Moria-boksen GW hadde på sidene sine så jo ut som en grei begynnelse, men man skal jo utvide siden, og da hadde det jo vært greit å få inn et par troll fra Mordor eller en Mumakil eller to. Sveipet også innom forumet der, hvor en nevnte at han hadde kjøpt dritmye Rohan, men nå var blitt lei fordi det var for få strategiske variasjonsmuligheter med figurene man fikk til den hæren. Ellers er jo de ni i the fellowship et klart ønske... 7172414[/snapback] Det ville være en god begynnelse. Viktig å vaske metall-figurer i vann og zalo før de blir malt, det er viktig for for feste og kvaliteten det blir når du maler figurene. Det ligger et belegg på de fra fabrikken. 7172515[/snapback] Godt du sa det! Noe jeg har slitet med er at malingen glir litt av. Men det er blitt bedre etter jeg har sprayet den med undercoat. Endret 29. oktober 2006 av Jyrgen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hadde vel vært mest LOTR som hadde interresert meg, da jeg er stor fan av filmene. Den Mines of Moria-boksen GW hadde på sidene sine så jo ut som en grei begynnelse Ja, der får du med noen figurer fra begge sider, ett troll og helter. Ganske bra start egentlig. Man skal jo utvide siden, og da hadde det jo vært greit å få inn et par troll fra Mordor eller en Mumakil eller to. Hvis du snakker om at de første utvidelsene du skal få deg er ett par troll og en mumakil eller to tror jeg det kan være og ta inn vann over hodet. Ta gjerne to troll eller flere soldater, ikke for stort i begynnelsen. Believe me, i learned the hard way. Nå var blitt lei fordi det var for få strategiske variasjonsmuligheter med figurene man fikk til den hæren. Ellers er jo de ni i the fellowship et klart ønske... Hvis du skal spille så er det jo klart en fordel og spille med en hær du føler er interresant, derfor jeg valgte dverger, klarte ikke og slutte og tenke på Hobbiten boka Hele "fellowshipet" er det sjeldent du får brukt, nettop fordi det er slik at hver spiller får så og så mange poeng til og bruke på en hær som han kan spille med. Og hele fellowshipet er ganske mange hundre poeng tilsammen. Og da det mest populære er vel 5-600 poengskamper. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Har lest mye kamper i White Dwarf( er det rett navn? ) og spilt selv. Det med å bruke de poenga å sette sammen en hær er ikke lett, for hæren din blir brukt i flere forskjellige settinger, som gjør at å velge de riktige blir viktig. Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Har lest mye kamper i White Dwarf( er det rett navn? ) og spilt selv. Det med å bruke de poenga å sette sammen en hær er ikke lett, for hæren din blir brukt i flere forskjellige settinger, som gjør at å velge de riktige blir viktig. 7175092[/snapback] White Dwarf er riktig, ja. Det er bladet som kommer hver måned. Jeg vil lære meg å spille etterhvert. Men jeg tror ikke jeg har en spillbar hær enda. Jeg kjøpe 3 High Elf shadow warriors og en High Elf mage av en venn istad. Fikk de for halve prisen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det med å bruke de poenga å sette sammen en hær er ikke lett, for hæren din blir brukt i flere forskjellige settinger, som gjør at å velge de riktige blir viktig. Det er veldig viktig og velge riktig blandig av tropper, men du må også tenke på hvordan spillestilen din er. Går du til angrep rett fram med litt kavaleri på siden trenger du en del tungt infanteri og noen litt kjappe kavalerister på siden. Osv etter stilene. White Dwarf er riktig, ja. Det er bladet som kommer hver måned.Jeg vil lære meg å spille etterhvert. Men jeg tror ikke jeg har en spillbar hær enda. Snakker om Fantasy? Er en del mer "pirke" regler der enn i LOTR spillet. Fantasy er jo tross alt krig i "stor skala", mens LOTR er mer laget for sammenstøt mellom mindre "hærer". Jeg kjøpe 3 High Elf shadow warriors og en High Elf mage av en venn istad. Fikk de for halve prisen Nice da! Umalt eller malte? Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har lyst til å lære Fantasy først, kanskje 40k senere. De jeg kjøpte var selvfølgelig umalte. Tror ikke det er så mange som kjøper malte, untatt en gang. Da bytta jeg en malt Space Marine (jeg hadde malt den) mot tre nesten nye malingsbokser Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Helt enig i det også sier Lakus, Man finner sin egen stil etterhvert som man har spilt en stund. Er ikke dumt å starte litt i forveien med å samle, male osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Husker jeg drev på aktiv før, men sluttet fordi det er så dyrt og videreutvikle hæren sin, og at det var så få som spilte, men de slutta. Samlet selv på Dwarfs og Empire. Hadde en del conversions også. Men ga opp. Greenstuff er dyrt! Men når WAR kommer, så skal jeg spille. Helt klart. Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Husker jeg drev på aktiv før, men sluttet fordi det er så dyrt og videreutvikle hæren sin, og at det var så få som spilte, men de slutta. Samlet selv på Dwarfs og Empire. Hadde en del conversions også. Men ga opp. Greenstuff er dyrt! Men når WAR kommer, så skal jeg spille. Helt klart. 7178108[/snapback] Greenstuff er ikke så dyrt, og man trenger ikke så veldig mye (?) Hva er WAR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå