Gå til innhold

Fotokonkurransen 2.0 Runde 6: Stilleben

magneska

Anbefalte innlegg

Det er vel på tide med et mer klassisk tema nå!

STILLEBEN

stilleben (ty. still, stille, og Leben, liv), fr. nature morte, død natur; i malerkunsten billedlig fremstilling av livløse eller ubevegelige gjenstander som frukt, blomster, matvarer, husgeråd o.l. Sjangeren er kjent fra antikken og var særlig populær i Nederlandene på 1500- og 1600-tallet. Caplex

Bildene skal være tatt tidligst fredagen og senest i løpet av søndagen, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag 20.00! Det er også verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Arrangøren av konkurransen har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning.

Bildene i denne runden må altså være tatt tidligst fredag 27. oktober og senest søndag 29. oktober 23.59, mens fristen for å levere bidrag er mandag 30. oktober 20.00. Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i med poll for avstemming.

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

11. Vinnerbildet fra hver runde kan uten videre bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

Ytterligere informasjon om konkurransen

Konkurransen avsluttes torsdag 2. november, klokka 21.00.

Bildene sendes til meg som PM

NB: Husk å oppgi bildets tittel og dato - klokkeslett som bildet er tatt.

Tidligere konkurranser:

5. Runde: Kommunikasjon - Bildene

4. Runde: Høst - Bildene

3. Runde: Kropp - Bildene

2. Runde: Stillhet - Bildene

1. Runde: Forfall - Bildene

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk ikke tid til å finne på noe denne gangen... og jeg som hadde så lyst til å finne på noe...

Fikk ihvertfall med meg en politiaksjon i Oslo lørdag kveld. Mann med pistol som var i området rundt Edderkoppen teater. Fikk tatt bilder, men ikke av noe veldig spennendes.

Lenke til kommentar
Bildet kontraster er vell strengt tatt ikke et stilleben...

7186100[/snapback]

Også litt usikker på om Et glass cognac er et stilleben, siden det er levende lys der?

Ellers en kort gjennomgang av bildene slik jeg ser de:

Comfort - Alt for mørkt etter min mening.

Et glass cognac - Som nevnt, litt usikker på om dette er stilleben. Ellers et fint bilde, men ville gjerne hatt med hele flasken.

Eple - Burde hatt bildetittelen "Apple" og fokus på eplet, ikke høresettet.

That old time rocknroll - Spennende motiv og bra utført. Personlig likte jeg ikke rammen noe særlig.

Kontraster - Som nenvt, ikke stilleben...

Tekanne - Fint. Stilig med refleksen i plata, men kunne kanskje hatt en tettere beskjæring.

Totalt sett ikke verst, men That old time rocknroll og Tekanne er de som ruler. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...