Gå til innhold

Hva gjør man når posten gir blanke i å levere på..

Yaricks

Anbefalte innlegg

Dette... Er JÆVLIG kjipt!

Nå har jeg venta siden kl. 5 idag på at posten skal komme på døra hos meg for å levere mitt nye skjermkort og vet dere hva? HAN GIR FAEN OG SIER AT INGEN ER HJEMME!

Jeg har sittet med døren åpen, uten nesten noe lyd fra noen av pcene, min far har vært hjemme siden kl 8. Og kl 20.23 sier de:

Kl  Hendelse  Poststed

25.10.06  20.23  FORSøKT UTLEVERT

Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt

Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet

HVA FAEN!??!!?!?!? HER HAR JEG BETALT 130KR FOR Å FÅ DEN LEVERT PÅ DØRA, SÅ SENDER DE DEN TIL POSTKONTORET DAGEN ETTER!?!?!?!

Jeg har snakka med posten, og de får verken tak i sjoføren eller utleveringssentralen på forus..

Men må jeg da virkelig betale de 50,- ekstra det koster å få den på døren!?

Den personen som var ute med de pakkene burde få sparken på flekken... :thumbdown:

Jaja, får stikke ned på shell og hente min andre pakke som kom dit tidligere idag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått samme meldingen før, og jeg vet jeg var hjemme da de "visstnok" førsøkte å levere pakken min.

Da for jeg ned til mitt nærmeste postkontor og skjelte ut han som jobbet der, han stakkarsen hadde nok ikke noe med det å gjøre. Men han beklaget veldig og ba meg om å sende et brev eller en epost til posten og forklare. Noe jeg selvsagt ikke gadd.

Lenke til kommentar
Jeg har fått samme meldingen før, og jeg vet jeg var hjemme da de "visstnok" førsøkte å levere pakken min.

Da for jeg ned til mitt nærmeste postkontor og skjelte ut han som jobbet der, han stakkarsen hadde nok ikke noe med det å gjøre. Men han beklaget veldig og ba meg om å sende et brev eller en epost til posten og forklare. Noe jeg selvsagt ikke gadd.

7150830[/snapback]

Skjedde samme med meg. Long story short:

Står i vinduet og ser han legger lappen i kassa og drar.

Jeg ringer ned til postkontoret og skjeller dama der ut på noter.

Drar ned og spør ansikt til ansikt om jeg fortsatt tok feil, som hu hevda på telefon.

Fikk nr. til postmannen.

Skjelte han ut og møtte han på ruta hans.

Skjelte og smelte litt til, fikk pakka.

Kjørte ned på postkontoret og krevde pengene for "på døra" tilbake.

Ble bedt om å sende mail med klage.

Gjorde det og fikk pengene tilbakebetalt, ny postmann + ett "postens julekort-nett" til å ha hjemme..

Hater folk som ikke gjør jobben sin

Lenke til kommentar

Da jeg var på jobb i dag kan jeg tenke meg at vi sendte avgårde et sted mellom 50.000 og 70.000 sendinger til landets kriker og kroker. Jeg antar at de aller fleste sendingene når fram til mottakeren uten problemer, men siden det er snakk om såpass mange sendinger er det umulig at det ikke blir feil, vi er bare mennesker. Selv om enkelte er uheldig med levering av post så betyr ikke det at Posten suger, men så er sytefaktoren høy når det gjelder Posten her på forumet. Tror SAS har mer av skylden pga forsinket post her i landet.

Bæsj skjer.

Lenke til kommentar
Tror SAS har mer av skylden pga forsinket post her i landet.

Nja.. SAS gjør jo jævlig lite da... Men nå er det snakk om på døra levering, jeg vet at pakken er i Stavanger, jeg vet at jeg var hjemme, jeg vet at hvis noen hadde ringt på hadde enten jeg eller min far hørt det...

Btw. det var ihvertfall en hyggelig dame på posten kundesenter igår, som sa ihvertfall at hun gjorde alt det hun kunne, og det virket det som og, så all heder til henne, men desverre fikk hun ikke tak i hverken føreren eller post sentralen på forus... Nå må jeg dra til postkontoret for å få henta skjermkortet mitt.. faen ta de.. Jeg vet ikke engang om det har kommet dit..:mad:

EDIT: Oppdatert! 08.15 ANKOMMET POSTKONTOR 4029 STAVANGER (VARDENESET BILISTSENTER)

Jaja, da kan jeg ihvertfall hente den på vei hjem fra skolen! Ikke dumt ikke dumt.. Bare 1time matte, 1 fritime og 2 geografi timer igjen! Jeg vil prøve skjermkortet mitt.. :(

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Det posten burde gjøre hvis de hadde et snev av intelligens er å registrere telefonnummertet til adressen som skal leveres på, dermed kan de bare ringe hvis ingen åpner eller de ikke finner det rette huset/leiligheten.

Mobilnummeret til mottaker burde også registreres, så mange problemere kunne vært løst!

Lenke til kommentar

Hei,

Posten er fordårlig. Helt klart, greit nok at det er mye å levere, men når de ikke engang gidder å levere pakkene på døra på jobb, da blir jeg irritert. Ventet lenge på en pakke fra elfa på jobb, ringte til slutt elfa når jeg fikk regning og de sa at den var forsøkt levert på døra, da og da. Det merkelige er at jeg var på jobb akkuart da.

Det er ikke det eneste de presterer, enkelte ganger får vi ikke pakker på jobb fordi de ikke klarer å finne fram. Da har de tross alt fått alternativt leverings sted som de heller ikke klarer å finne. Makan! Dette har pågått i 3 år, de burde kanskje å lært seg å finne fram da jeg alltid får posten for nabo firmaet på lørdager da de åpner senere...

Mvh

Magnus K.

Lenke til kommentar

Posten er en enorm bedrift med haugevis av ansatte. Hvis dere har en dårlig opplevelse med postbudet, så ta det opp med dette budet eller kontakt kundeservice. At en person roter det til er ikke ensbetydende med at posten suger.

Hvis man poster et brev kl 10 en mandags morgen, så er brevet som oftest fremme dagen etter uavhengig hvor i landet du sender fra og til. Tror dere noen andre selskaper hadde klart noe bedre?

Hvis en ansatt på support hos NGT er vanskelig og vrien. Ringer dere til kollegaen hans og skjeller han ut etter noter? Er det noe logikk i å skjelle ut en person som ikke har noen ting med saken å gjøre. Posten har en egen kundeservice. Ring der og klag. La de stakkars postdamene på postkontoret være i fred.

Lenke til kommentar

er en grunn til at jeg alltid sørger for å få pakkene mine levert på postkontoret.

har bestilt på døre noen ganger, men de fleste gangene har jeg likevell måttet hente det på postkontoret.

da får jeg også pakka før, og veit at den havner på postkontoret :p og slipper masse stress...

Men jeg syntes det er ille at folk skal kjefte på andre enn de som har gjort feilen som darkness| sier, jeg har gjort det selv noen ganger, men liker det ikke...

Lenke til kommentar

Jeg vet det...Posten er ikke til å stole på.

For 2 uker siden sendte vi pcen på reparasjon fordi skjermkortet hadde gått føyken.

Igår fikk vi en telefon hvor vi fikk vite at pcen hadde blitt totalskadd under frakten. Harddisken var knust, skjermkortet var bøyd og kabinettet var helt knust. Hvordan har de fått til det? Pcen var godt pakket inn, så det skulle være relativt vanskelig å ødelegge den så mye... De må ha mistet den ned fra lastebilen eller kjørt over den eller noe slikt.

Heldigvis får vi en ny pc på garantien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...