Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hei jeg har hatt litt windowstrøbbel i det siste og lånde derfor en harddisk av en kompis hvor jeg la over alle mine viktige filer til hans disk og formaterte mine to partisjoner, installererte windows på en av mine partisjoner, la over mine filer til bake til den andre partisjonen min og tok ut disken jeg lånte.... når jeg starter opp nå står det at NTLDR mangler... da jeg hadde i begge diskene (3 partisjoner) var det slik: C: den jeg lånte D: min systempartisjon E: min mediepartison Hva skal jeg gjøre?? please hjelp meg MVH. Harald Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Grunnen er at NTLDR(bootloader til XP og 2000) mangler. Denne kan du legge inn manuellt, eller starte opp pcen i gjenopprettingskonsollen (fra Windows-cd) og skrive "fixboot c:" (om c: er din nåværende systempartisjon). Om du ikke får det til, så si ifra. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ok:D takk for svar. hvordan starter man gjenopprettingskontroll? forresten så er det d hehe Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 sett i winxp cd'n og trykk R når den er ferdig med å loade. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ok tuusen takk.... går å prøver med en gang.... Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har vært borti samme feilmelding tidligere. Da var SATA kabelen løs Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 det er ikke et valg å trykke "R" når xp-cden er ferdig med å loade Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 noen som vet hva jeg kan gjøre? det er dessverre ikke noe som skjer når jeg trykker R etter at Xp-disken har loadet Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 sette inn kameraten din sin harddisk, flytte over tingene du skal ha til han sin, ta ut kameraten din sin harddisk, partisjonere og reinstallere windows, sette inn kameraten din sin harddisk, flytte over det du skal ha, ta ut kameraten din sin harddisk. det burde virke, om enn litt tungvindt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Sist jeg sjekket var det vel "E" som skulle trykkes for å komme inn i gjenopprettingskonsoll/"recovery console".* Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ok... da prøver jeg "E" Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Mener at det var R Men samme det. Hvis det ikke går, sjekk boot-rekkefølgen. Problemet er kanskje at du prøver å boote på feil harddisk. Hadde dette problemet selv en gang, og da ordnet det seg etter litt flytting på boot-rekkefølgen for harddiska. edit: leif Endret 25. oktober 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 jeg har bare en harddisk men med to partisjoner... finner ikke noen plass å endre rekkefølge på disse partisjonene... det står bare M3-Maxtor eller noe... man kommer inn ved å trykke E ja, men da kan man bare skrive et tegn (for å endre hvilken windows installasjon man vil "reparere") hva skal an skrive?? stemmer det at man skulle skrive bootfix D: eller noe?? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hvis du har windows på D så skal du vel skrive D der. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ja men det står: hvilken windowsinstallasjon vil du reparere? 1 C:Windows\ eller noe... så tror det er litt feil gjenopprettingskonsoll jeg er på eller?? noen må nok hjelpe meg her (takk for svar alle sammen) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du skrive 1, trykker <enter>, skriver administratorpassord og så trykker enter igjen. Så kan du skrive inn "fixboot c:" osv. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 aah... nå skjønte jeg det... men det står fremdeles at NTLDR mangler... stemmer det at kommandoen skal være: "<partisjon>\Windows>fixboot <partisjon>:" ? eller har jeg kjørt feil kommando? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 aah... nå skjønte jeg det... men det står fremdeles at NTLDR mangler... stemmer det at kommandoen skal være: "<partisjon>\Windows>fixboot <partisjon>:" ? eller har jeg kjørt feil kommando? 7148792[/snapback] Ja. Skriv "cd .." og så "dir" og se om NTLDR ligger rett på c:\.* Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ok... var det jeg lurte på om jeg måtte kjøre CD \ eller hva det heter igjen.. skal prøve det Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ok... var det jeg lurte på om jeg måtte kjøre CD \ eller hva det heter igjen.. skal prøve det 7148837[/snapback] Ok, det skal egentlig ikke være nødvendig, men du kan skrive "cd .." for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå