Gå til innhold

Hard disk trøbbel... NTLDR

Hagr

Anbefalte innlegg

hei

jeg har hatt litt windowstrøbbel i det siste og lånde derfor en harddisk av en kompis hvor jeg la over alle mine viktige filer til hans disk og formaterte mine to partisjoner, installererte windows på en av mine partisjoner, la over mine filer til bake til den andre partisjonen min og tok ut disken jeg lånte.... når jeg starter opp nå står det at NTLDR mangler...

da jeg hadde i begge diskene (3 partisjoner) var det slik:

C: den jeg lånte

D: min systempartisjon

E: min mediepartison

Hva skal jeg gjøre??

please hjelp meg

MVH. Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Grunnen er at NTLDR(bootloader til XP og 2000) mangler. Denne kan du legge inn manuellt, eller starte opp pcen i gjenopprettingskonsollen (fra Windows-cd) og skrive "fixboot c:" (om c: er din nåværende systempartisjon).

Om du ikke får det til, så si ifra.

Hilsen,

efikkan.*

Lenke til kommentar

sette inn kameraten din sin harddisk, flytte over tingene du skal ha til han sin, ta ut kameraten din sin harddisk, partisjonere og reinstallere windows, sette inn kameraten din sin harddisk, flytte over det du skal ha, ta ut kameraten din sin harddisk.

det burde virke, om enn litt tungvindt.

Lenke til kommentar

Mener at det var R :dontgetit:

Men samme det. Hvis det ikke går, sjekk boot-rekkefølgen. Problemet er kanskje at du prøver å boote på feil harddisk. Hadde dette problemet selv en gang, og da ordnet det seg etter litt flytting på boot-rekkefølgen for harddiska.

edit: leif :mad:

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

jeg har bare en harddisk men med to partisjoner... finner ikke noen plass å endre rekkefølge på disse partisjonene... det står bare M3-Maxtor eller noe... man kommer inn ved å trykke E ja, men da kan man bare skrive et tegn (for å endre hvilken windows installasjon man vil "reparere") :( hva skal an skrive?? stemmer det at man skulle skrive bootfix D: eller noe??

Lenke til kommentar
aah... nå skjønte jeg det... men det står fremdeles at NTLDR mangler...

stemmer det at kommandoen skal være: "<partisjon>\Windows>fixboot <partisjon>:" ? eller har jeg kjørt feil kommando?

7148792[/snapback]

Ja.

Skriv "cd .." og så "dir" og se om NTLDR ligger rett på c:\.*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...