Gå til innhold

Videoavspilling, dårlig bilde

smurt

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et Club 3d kort Nvidea 7600 gt Pcie 16 256 mb

Kortet er supert til spill etc.

Når jeg spiller av videosnutter fra nettet f. eks. fra Your Tube etc. er det et markant rødskjær i hele bilde.

Noen som vet hva dette skyldes?

Hva kan gjøres for å få bort dette.

Har ASUS A8N32 SLI Deluxe h.k.

Har nyeste driver fra Nvidea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 7900GT-kort (byttet fra et 6600GT) og jeg har også lagt merke til at fargene er noe overdrevet kraftige på videoavspilling. Eneste løsning blir å lage en egen farge-profil (i Nvidia-kontrollpanelet, og lagre denne. Her kan det FORT bli tull, så jeg har unngått å gjøre det.

Et annet tips, hvis du har problemer med at videoavspilling er ALT for mørk, og at innstillingene for Brightness osv. ikke blir husket etter at du har lukket Nvidia-kontrollpanel, er å bruke høyre musknapp på Nvidia-logoen nede i høyre hjørne og velge Color Correction - gjør de justeringene som trengs og klikk på OK/exit (jeg trenger alltid å skru opp brightness på Nvidia-kort). Når du gjør innstillingene herfra, vil driverne huske innstillingene.

Lenke til kommentar
Jeg har et 7900GT-kort (byttet fra et 6600GT) og jeg har også lagt merke til at fargene er noe overdrevet kraftige på videoavspilling. Eneste løsning blir å lage en egen farge-profil (i Nvidia-kontrollpanelet, og lagre denne. Her kan det FORT bli tull, så jeg har unngått å gjøre det.

Et annet tips, hvis du har problemer med at videoavspilling er ALT for mørk, og at innstillingene for Brightness osv. ikke blir husket etter at du har lukket Nvidia-kontrollpanel, er å bruke høyre musknapp på Nvidia-logoen nede i høyre hjørne og velge Color Correction - gjør de justeringene som trengs og klikk på OK/exit (jeg trenger alltid å skru opp brightness på Nvidia-kort). Når du gjør innstillingene herfra, vil driverne huske innstillingene.

7146412[/snapback]

Takker og bukker for svar. Skal prøve dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...