834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det jeg tenkte med tråden var ikke bare poste navngitte funksjoner, men også små generelle tips (for eksempel en enkelt hurtigtast), som blir litt vanskelig å beskrive med malen du har satt opp. Regner med at det er OK å bruke en litt annen "mal" på slike ting. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Edit: URL-filteret ditt var genialt. Alle som tar det i bruk bør takke og bukke. 7130240[/snapback] Skal se om jeg får postet search.ini i morgen. Den håper jeg at flere kan være med å komme med forslag til, for det er en suveren funksjon, og hadde vært ypperlig å ha med ALLE søketjenester i den Foreslår for øvrig å sette funksjonsnavn/tittel i stor skrift, slik jeg har gjort - litt lettere å sile ut interessante tips for en som skummer gjennom. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Diskusjon.no får jeg ikke til å integrere, fordi det der er egen ID i adressen for hvert søk. Har du klart å komme rundt den? 7130272[/snapback] Testet litt nå, og det ser ut til å fungere: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): [search Engine 37]Name=Diskusjon.no Verbtext=0 URL=https://www.diskusjon.no/index.php?act=Search&CODE=01 Query=keywords=%s&forums[]=all&searchsubs=1&prune=180&sort_key=last_post&sort_order=desc&search_in=posts&result_type=topics Key=hw Is post=1 Has endseparator=0 Encoding=iso-8859-15 Search Type=0 Position=-1 Nameid=0 Da er alle valgene altså standard (søker alle kategorier). Endret 23. oktober 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Nyttig guide om bokmerker, JohndoeMAKT. At vi ikke har sett nytten av en slik tråd mye tidligere, fatter jeg ikke. Opera er jo et univers av uoppdaget funksjonalitet. Edit: Lurifaksen: Jeg prøvde med den nye metoden jeg leste i debattråden om renderingstid, og da gikk det ja. Tidligere har jeg gjort det helt manuelt, hvor jeg har skilt ut søkestreng og lagt inn kode for nøkkelord. Helledussen så mye enklere det bare var å klikke i søkefeltet. *Blir skremt av denne leserens krefter* Endret 23. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Jeg prøvde med den nye metoden jeg leste i debattråden om renderingstid, og da gikk det ja. Tidligere har jeg gjort det helt manuelt, hvor jeg har skilt ut søkestreng og lagt inn kode for nøkkelord. Helledussen så mye enklere det bare var å klikke i søkefeltet. 7130372[/snapback] Klikke i søkefelt!? Må det ikke skrives manuelt? Edit: Doh! Går jo an å bare høyreklikke i feltet og trykke Create search! Tydeligvis ny funksjon i 9.0, som har gått meg hus forbi! Dette er årsaken til at jeg etterlyste en slik tråd ja Endret 23. oktober 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) hei, har lest gjennom denne og det som til nå utgjør tips-tråden for opera. har brukt opera i noen dager nå, og må si meg veldig fornøyd. men, er det "meningen" at den ikke skal klare å vise SÅ mange sider unormalt? komplett.no mpx.no netshop.no hw-forumet (noen ganger) mitsubishi-klubben.no er bare noen av de jeg har problemer med... og dette er sider jeg besøker jevnlig... blir noe gjort for å bedre dette, eller er det bare hos meg? har opera 9.02 dessuten funker det ikke å ta rullehjulet på musa mi til siden for å scrolle sidelengs... det funker i mapper. Endret 24. oktober 2006 av jalejale Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) skal ta noen bilder jeg... øyeblikk EDIT av en eller annen merklig grunn skjedde det ikke noe galent nå hos mpx eller netshop *(bare stor skrift da på netshop). men de andre sidene ser helt rævva ut, komplett kan jeg faktisk ikke bruke, da "legg i handlevogn"-knappen er erstattet av postens logo... bildene er ganske store, men men... du ser også på mitsubishi-klubben at det står firkanter rundt på siden med teksten "bilde" i, der skal da være et bilde... dette skjer også ofte på mange sider, at ikke bilde vises. dette er problemer som kommer og går... er det noen måte å få msn til å åpne hotmail i opera? Endret 24. oktober 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det med Komplett si side kan vere eit resultat av at du har blokkert noko som ikkje burde vere blokkert. Høgreklikk --> Blokker innhald. Trykk detaljer og slett alt i lista, før du laster sida på ny. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 jalejale: Det der er helt åpenbart caching problemer. Tøm cache, så fungerer det. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har et lite spørsmål anngående opera. Jeg har 3 verktøylinjer,og de står i denne rekkefølgen: "Personlig Verktøylinje" "Faner" "Adresselinje" Det jeg lurer på er om det er mulig å flytte "Personlig verktøylinje" imellom "faner" og "adresselinje" Slik: "Faner" "Personlig Verktøylinje" "Adresselinje" Får det nemlig ikke til, får plassert den på bunn,top,høyre og venstre, men jeg får ikke lov til å dra den mellom. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) hehe... takk for hjelpen, det ordnet seg veldig fint bare jeg fikk tømmt cache... ! nå funker både komplett, mitsubishiklubben og alt det andre.. nettbanken og! jippi... MEN: det blir ille igjen med en gang... nå er HW også helt på trynet. hvordan kan jeg få den til å være fin hele tiden? for å få redigert innlegget mitt måtte jeg starte opera på nytt, hvorfor? jo fordi ruta der jeg skriver var dekket av komplett sin hjemmeside (eller et bilde av denne)...! her kan dere se innstillingene mine, burde dette hjelpe? Endret 24. oktober 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 her kan dere se innstillingene mine, burde dette hjelpe? 7142426[/snapback] Eh, er jo ikke så veldig rart at de oppstår problemer når du har skrudd av caching både til minne og disk! Sett minne til Automatisk, og disk til 50 eller 100MB Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) det stod på automatisk på minne og 20mb på disk som default... jeg skrudde de av, og det samme skjer... så da skla jeg prøve å sette det på igjen... (forresten så trykket jeg på tøm lagring akkurat, restartet maskinen, første jeg gjør igjen er å gå inn på komplett, og alle "kjøp" knappene er erstattet med postens logo igjen) edit: gjorde som du sa, minne står på automatisk og disk står på 50mb, trykket tøm lagring... jeg lukker opera, går inn på komplett igjen, og alle "kjøp" er igjen postlogo, det var de ikke etter at jeg trykket tøm lagring. Endret 24. oktober 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg