Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Meditasjon, noen som driver med dette?

Gjest Gidder ikke å logge meg på...

Anbefalte innlegg

Gjest Gidder ikke å logge meg på...

Noen her som driver med meditasjon? Har dere noen efaringer,tips osv å dele?

Vurderer å prøve å ''lære'' denne kunsten. :p

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som om du brenner veldig for dette når du ikke gidder å logge deg på.. hvorfor gåseøyne på "lære"?

Joa, meditasjon er herlig -

jeg ville anbefalt deg å finne deg et helt rolig rom- skru av mobilen, pust tungt og lenge, og fokuser på pusten din. Prøv å bare slappe helt av, uten å sovne. Du kan lese om det rundt på nettet - søk på meditation på google, eller last ned eller kjøp lydbøker hvor en stemme gir deg veiledning!

Det finnes mange typer meditasjon, så prøv å finne den typen som passer best for deg:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mitt tips: Sett deg et mål. Finn ut hva du vil oppnå med meditasjonen. Les gjerne rundt omkring, men heng deg ikke opp i teorier. Prøv deg frem til du finner en måte som passer deg godt. Hva man får mest igjen for, varierer sterkt fra person til person. Det beste kan f.eks. være noe så enkelt som å ligge i senga med lukkede øyne og fokusere på sin egen pust.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

rett rygg, pust lett ned i magen- roligere og roligere pust skal vistnok senke pulsen litt. øyene igjen alikevel skal rettes opp mot pannen skrått lissom. venstre hånd legges i høyre hånd, sitter som hånd i hanske istedenfor det du kansje ser på tv, folk stresser med å krysse fingere i hytt å pine.

hvordan du sitter er ikke så nøye, det kan gjøre vondt verre. litt komfortabel, noen ødelgger kneene på å tvinge seg i lotus og slikt, sitt gjerne på en stol og len ryggen inntil stolen eller vegg. pass så du ikke synker, sitt gjerne på en pute så du heves litt opp.

blir det for rolig, eller for mye tullelyder, knirk og snakk. så bruk hjerne

www.shoutcast.com

psy/ambient/jazz etc hemisync-brainwave music, bølgelyd med fjellsus, ikke at du hører så mye på det, men at det kan ha en beroligende effekt, hyggelig effekt.

så røyk og biff litt mindre sekundet før du er igang.

viktigste er å gjøre det minst mulig komplisert, så når du tenker nå lukker jeg øyene. så gjør du det, der og da. du skal ikke ha en 3 ukers detox. noen sekund på rette opp og huske pust.

en fin måte å få hjernen til å holde kjeft.

Lenke til kommentar

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art.

Kan ikke se at tråden oppfyller disse kravene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...