Gå til innhold

GamerPC: E6400, 7900GTO, Mist500W, OCZ 2GB RAM +

Anbefalte innlegg

Foreløpig oppsett:

• Intel Core 2 Duo E6400 Godkjent
  • MIST 500W Godkjent
  • OCZ Platinum XTC Dual Channel (PC2-6400 800MHz) Godkjent
  • 7900GTO Godkjent
  • Asus P5B DLX Godkjent

Prisguide.no Handlevogn

Jeg valgte denne prosessoren pga gode OC-egenskaper men er derimot litt usikker på om minnet er bra, mtp. timingsene. Er strømforsyningen kraftig nok?

Jeg aner ikke hva slags hovedkort jeg bør kjøpe men ønsker definitvit passiv kjøling på det. Kabinettet mitt har veldig gode termiske egenskaper. Kan noen komme med gode tips? Forslag bør komme fra Netshop

Takk til alle gode tilbakemeldinger og spesielt Nuffern

Nå har komponentene blitt valgt

Har nå fått valgt ut de komponentene jeg trenger. Jeg valgte både CPU og skjerkort basert på deres OC-muligheter. MIST 500W ble valgt siden denne er visstnok sinnsykt bra. OCZ minnet har lave timings og er også OC-vennelig. Hovedkortet støtter ikke SLI, men Crossfire. Jeg lurte litt på om jeg noensinne skulle trenge SLI men jeg hadde i grunn planlagt et oppsett med GTO-skjermkortet som mellomløsning i påvente av etablert og rimligere G80-kort.

Takker fortsatt for innspill på oppsettet.

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

må du ikke ha et hovedkort som passer også, jeg så ikke noe hovedkort.

7117007[/snapback]

Jeg aner ikke hva slags hovedkort jeg bør kjøpe men ønsker definitvit passiv kjøling på det. Kabinettet mitt har veldig gode termiske egenskaper. Kan noen komme med gode tips? Forslag bør komme fra Netshop

Tar gjerne imot tips ;)

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Kortet støtter nok ikke SLI, men du kan kjøre Crossfire på det.. Anyways, om du skal ha SLI, så kan du jo ta en titt på de nye 590sli kortene. Foreløpig så ser jeg bare Asus i prisguiden, men dette går seg vel til etter noen uker elns. Asus @ netshop

Litt dyrt hovedkort, men det er jo siste skrik og det eneste av sin type for intel.

Ang skjermkort, så ville jeg heller investert i et x1950pro, det får du til ca 1700 for 256mb utgaven, og 2100 for 512mb utgaven. Dog er ikke dette på netshop, men på pcutstyr.no.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Selv om kortet er ukens tilbud er det ikke verdt det.

Yter i samme klasse som 7900/7950GT eller 7900GS og har mye høyere effektforbruk. DVS mer å dra for MISTen og mer støy.

7117128[/snapback]

Regner med at kortet du referer til er HK'et og ikke skjermkortet?

Hva yter i samme klasse som 7900/7950GT eller 7900GS?

Syntes innlegget var litt uklart..

Lenke til kommentar

Har tenkt på å benytte Zalman kobbervifte på det skjemkortet isåfall men mener dere at det ikke er verdt prisen? Hvilket skjermkort bør jeg isåfall velge da til tilsvarende pris?

7800GTX skulle være en mellomløsning til G80-kort, som skal kjøpes i 2Q 2007

Edit:

Tror jeg faktisk går for XFX GeForce 7950 GT 570M enn 7800GTX og heller venter med G80-kort intill videre. Er ikke supergamer uansett :!:

Da har jeg endret oppsett i emne og innlegg..

Da gjenstår det å få en tommel opp for PSU, minne og velge HK da :)

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Edit:

Tror jeg faktisk går for XFX GeForce 7950 GT 570M enn 7800GTX og heller venter med G80-kort intill videre. Er ikke supergamer uansett :!:

7117268[/snapback]

Hvis du ikke er supergamer, så må det vel være bedre å gå for 7800GTX. Det er jo et veldig bra kort, og koster 1000 kr mindre enn 7950GT. Er du ikke supergamer og skal bytte skjermkort i løpet av 6-12 måneder, så syntes jeg det er litt tullete å legge 3000 kr i 7950GT.

Selv har jeg bestilt ASUS P5W DH Deluxe, og det går kanskje for å være det beste HKet til socket 775 for øyeblikket. Har lest en del tester av C2D overklokket, og de fleste har da brukt P5W DH Deluxe.

Når det gjelder minne så er jeg litt blank. Skal du overklokke mye, så er det som du vet viktig å ha gode minnebrikker. Bare synd at minneprisene har steget med nesten 50% siden august. Selv skal jeg bare moderat overklokke en E6300, og har da gått for 2x 1 GB Kingston PC4200 ValueRAM. Kjøpte de for 1700 kr til sammen der jeg jobber. Håper det går greit. Hvis ikke får jeg heller investere i noe raskere OCZ, men de koster 900 spenn mer. Fungerer de dårlig selv til moderat overklokking så får jeg heller bite i det sure eplet og legge til 900 spenn. Det er verdt forsøket mener jeg.

Ellers er jeg enig i valget av MIST som PSU. :)

Lenke til kommentar
I975X skal vel ha bedre ytelse og har bedre overklokkingsegenskaper enn P965?

7117494[/snapback]

Hva snakker vi om her?

Vel, er jo ikke supergamer men det er jo grunnet dagens utstyr jeg sitter med. Må nesten dra igang CPU-vifte med snor..

Jeg likte den passive kjøleløsningen til 7950GT og jeg skulle jo uansett kjøpe en Zalman-vifte til evnt 7800GTX/7900GTO. Med GTO + Zalman blir jo prisen oppmot 7950GT, som igen er passiv kontra vifte.

Jeg er derimot litt usikker på minne. Jeg ønsker definitvt gode brikker til en nogenlundende fornuftig pris. Jeg bytter PC i 2 års mellomrom og kan gjerne fleske til på visse områder.

Lenke til kommentar
Har tenkt på å benytte Zalman kobbervifte på det skjemkortet isåfall men mener dere at det ikke er verdt prisen? Hvilket skjermkort bør jeg isåfall velge da til tilsvarende pris?

7800GTX skulle være en mellomløsning til G80-kort, som skal kjøpes i 2Q 2007

Edit:

Da har jeg endret oppsett i emne og innlegg..

7117268[/snapback]

Gå heller for 7900GTO 512MB. Klokka mitt opp til 693/1520. Det er tilnærmet GTX hastigheter. Om du ser på GTO tråden på forumet under skjermkort, så finner du ut at flere kjører dette på full GTX hastighet, bare jeg som er pyse :p

Uansett, det er et GTX kort til under 2500,-. hvilket er veldig billig.

Lenke til kommentar

På 7900GTO kortet trenger du ikke bytte kjøler da det har samme som GTX.

cooler0gy.jpg

Av de testene jeg har sett så har P5W DH stoppet på rundt 400-430MHz, men har ikke fulgt med dette kortet så veldig, så det kan hende det er mulig å få denne høyere som du sier, Nuffern.

Av ram så kan kanskje OZC være brukbart? Tipper det er samme chipene på disse som sitter på den dyrere modellen, så disse kan klokkes opp uten stress.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Managehead, jeg har gått vekk fra GTX og satser kanskje på 7950GT med passiv kjøler fra XFX.

Jeg har satt opp OCZ-minne i lista !! :) Samme timings og pris på de du fant men forskjellig utseende (som forøvrig ikke er viktig) og MHz.

Den du lenket til er forøvrig PC2-5400 med 667MHz og de jeg fant var PC2-6400 med 800MHz.

Så, siden de har samme pris, satser jeg heller på sistnevnt ;)

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...