Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Får laptop, gjøre en minimod?

Anbefalte innlegg

Får laptoppen min i morra så jeg vurderte å modde den bare littegrane, har noen planer til nå men er litt usikker.

Vurderer å kjøpe inn litt acryl og 1 eller 2mm aluminium.

Så var planen å lime på en aluplate på baksiden av skjermen med silikon eller sikaflex siden det er mulig å fjærne i ettertid med en liten tapetkniv. Og oppå aluminiumen så hadde jeg tenk å ha noe acryl, og planene for acrylen er å gravere litt i den og borre fire hull etter diagonalen i hvert hjørne en plass og bare kutte boltene og lime de på plass. Boltene jeg vurdrer å bruke er M4 eller M5 bolter med sylinderformet hode.

Er ikke helt sikker på motiv enda, men det finner jeg ut selv. Satser i allefall på å få nicket mitt inn i acrylen da. Formen på acrylplaten blir jo firkantet og med avrundede hjørner.

Men så var det hvordan jeg skal få festet acrylen til aluminiumen da, høres gjennomsiktig silikon brukbart ut eller burde jeg satse på tykk alu og bare lage gjenger til boltene?

Lakkering er definitift ute av bildet siden laptoppen er helt knall ny, men det er noe som kanskje kommer i ettertid.

Er det noen andre her som har noe konstrukitiv kritikk til disse planene eller andre ideer? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset tenkte faktisk "litt" på det, men var litt usikker på hvor jeg skulle hente spening da. Kan jo alltids hente 5v fra USB men å skru opp laptopen for å finne 5v "molex" (eller 5v inne i maskin en plass) er uaktuelt for meg å gjøre på en spliter ny laptop.

Vil det fungere å hente 5v fra USB?

Hehe, er mange andre i klasser som også har ACER laptopper. Må jo skille meg ut selv om innholdet skiller segut da. :D Takker

Lenke til kommentar
Takk for tipset tenkte faktisk "litt" på det, men var litt usikker på hvor jeg skulle hente spening da. Kan jo alltids hente 5v fra USB men å skru opp laptopen for å finne 5v "molex" (eller 5v inne i maskin en plass) er uaktuelt for meg å gjøre på en spliter ny laptop.

Vil det fungere å hente 5v fra USB?

Hehe, er mange andre i klasser som også har ACER laptopper. Må jo skille meg ut selv om innholdet skiller segut da. :D Takker

7108883[/snapback]

Har selv henta 5v fra usb port til led så skal funke det ja :)

EDIT: Dette kan bli kult :)

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Hvilken lappie er det? Merke? Specs?

7114819[/snapback]

Er vel en midd-end laptop tipper jeg.

Acer Aspire 5043WLMi.

(Tok bare en copy paste jeg)

# CPU : Mobile AMD Turion 64 Prosessorer ML32 1.8 GHZ 1024KB Cache

# Skjerm : 15,4" Acer Crystal BrigthTFT WXGA (1280x800)

# Minne : 512 MB (1 x 512) DDR 333MHZ- soDIMM Oppgraderbar til 2GB

# Harddisk : 80 GB

# Chip-set : SISM760GX - Dual View Support

# Grafikk : Onboard

# Optisk enhet : DVD Brenner - Dual

# Lydkort : Soundblaster Pro og MS DirectSound kompatibelt lydkort

# Batteri : Lithium batteri (6 celler)

# Kortplasser : 1 PC Card type III port

# Eksterne porter : 1 port for ekstern skjerm, 1 port høretelefon, 1 for ekstern mikrofon, 3 USB 2.0 porter

# Modem : Innebygget 56.6 (V90) modem

# Nettverkskort : 10/100 Mbit nettverkskort,Trådløst 802.11g WLAN

# Tastatur : Tastatur med 4 hurtigtaster for Acer e-Manager, launch manager internett og e-post

# Vekt . 2.75 Kg

Blir det bede å polere aluminiumen, gravere på den så ha plexi utenpå? :hmm:

7109066[/snapback]

Hva med å bare skjere ut noe i plexien som gir en slags effekt på det du har gravert? :hmm:

7109071[/snapback]

:thumbup: m led's i sidene, blir det jo en rå effekt på kantene på plexien også ;)

7114915[/snapback]

Tja, hvor eller skal ledsene plasseres da?

Hehe, Grattulerer med ny laptop :)

Uansett; Kommer sikkert til å bli drit stilig! Klekkus kan gjøre alt av ingen ting han :roll:

7115047[/snapback]

Takker så meget :blush:

Lenke til kommentar
Takk takk, må undersøke litt. Men det at det er 4 kabler i USB'n og to av dem er 5v og 0v, de to andre er for data.

7108897[/snapback]

Svart og rød er 5 v

Grønn og hvit er data...

Tenker du kanskje vet det, men greiere å si ifra først som sist...

Lenke til kommentar
Takk takk, må undersøke litt. Men det at det er 4 kabler i USB'n og to av dem er 5v og 0v, de to andre er for data.

7108897[/snapback]

Svart og rød er 5 v

Grønn og hvit er data...

7132823[/snapback]

Nja vil rette litt her

Rød=5v

Hvit=D-

Grønn=D+

svart=Jording

http://en.wikipedia.org/wiki/USB

Så du må feste LEDene i rød og svart men du må ha motstandrer ellers vil blå LEDer lyse grønt og bli veldig varme

Har testa med å feste LEDer inn i webcamen min

Det første du sa er riktig... Var akkurat det jeg egentlig mente :)

Men blå LEDer lyse grønt er helt på jordet i forhold til mine erfaringer... hadde en harddisk-led som var blå koblet til usb, den lyste blått...

Det kommer jo ann på hva slags volt LED'n skal ha :) vil jeg tenke meg. Desuten lukter man varm plast om LED'n ikke skal ha 5V men mindre. eks. 3.3V

7133558[/snapback]

Mine gjorde i alle fall det mørke grønne

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

7108897[/snapback]

Svart og rød er 5 v

Grønn og hvit er data...

7132823[/snapback]

Nja vil rette litt her

Rød=5v

Hvit=D-

Grønn=D+

svart=Jording

http://en.wikipedia.org/wiki/USB

Så du må feste LEDene i rød og svart men du må ha motstandrer ellers vil blå LEDer lyse grønt og bli veldig varme

Har testa med å feste LEDer inn i webcamen min

7133506[/snapback]

Det første du sa er riktig... Var akkurat det jeg egentlig mente :)

Men blå LEDer lyse grønt er helt på jordet i forhold til mine erfaringer... hadde en harddisk-led som var blå koblet til usb, den lyste blått...

Det kommer jo ann på hva slags volt LED'n skal ha :) vil jeg tenke meg. Desuten lukter man varm plast om LED'n ikke skal ha 5V men mindre. eks. 3.3V

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...