Gå til innhold

Sony setter stopper for importering av konsoll

Tandamram

Anbefalte innlegg

Says Sony's unnamed spokesperson, "The law is clear; grey importing PS2, PSP or PS3 into the EU, without the express permission of SCE is illegal. Therefore, we will utilize the full scope of the law to put a stop to any retailers who chose to do this."

Dette er bare et lite utdrag av en artikkel. Sony begrunner dette med blant annet sikkerthetsstandarder, bakoverkompabilitet og spenningsforskjeller på strømnettet.

Edit: Link:QJ.net

Endret av Shio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er snakk om butikker som importerer. De går nok ikke ut imot enkeltpersoner slik som andre *host* musikk/film*host* bransjer gjør

7108270[/snapback]

Det stemmer nok det du sier, men spørsmålet er om butikker som Lik-Sang får lov til å selge til enkeltpersoner i utlandet. Hvis de ikke gjør det vil det nok raskt spre seg til andre butikker, i og med at Sony vil kjøre en hard linje.

Lenke til kommentar
Det er snakk om butikker som importerer. De går nok ikke ut imot enkeltpersoner slik som andre *host* musikk/film*host* bransjer gjør

7108270[/snapback]

Det stemmer nok det du sier, men spørsmålet er om butikker som Lik-Sang får lov til å selge til enkeltpersoner i utlandet. Hvis de ikke gjør det vil det nok raskt spre seg til andre butikker, i og med at Sony vil kjøre en hard linje.

7108525[/snapback]

if there's a will there's a way.

har jo allerede selskaper i usa som bruker adresser der for så å videreformidle pakken verden over slik man kan importere ting derifra som egentlig bare er for USA ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk importerer jeg.

Greit nok for å få spill som ikke kommer hit, men de fleste gjør det, selv om gjerne litt senere.

Hvis det er pga prisen, så er jo prisen satt nettopp fordi folk importerer, og man ikke selger det man kan selge.

Hadde ingen importert så kunne prisen gått ned.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk importerer jeg.

Greit nok for å få spill som ikke kommer hit, men de fleste gjør det, selv om gjerne litt senere.

Hvis det er pga prisen, så er jo prisen satt nettopp fordi folk importerer, og man ikke selger det man kan selge.

Hadde ingen importert så kunne prisen gått ned.

7138351[/snapback]

Det er så få ps3`s tilgjengelig til launch, at alle systemene allerede er forhåndssolgt, og mange av disse ble lagt ut på e-bay.

E-bay besluttet senere og slette disse auksjonene, da en pre-order ikke garanterte en konsoll. Sier litt lissom.

Men om en måned, er nok ebay, stedet og få en konsoll. Er et helvete med nettspenningsforskjellen da....

Lenke til kommentar
Eg bestilte nettopp Wii frå USA. Håper ikkje Nintendo blir sint på meg :o

Er jo bare nedtur å eige noko europeisk, dyrare spel, ventetid på spel og mangel på spel :(

7138998[/snapback]

Jeg antar du er klar over at Wii ikke er sonefri? Ettersom jeg antar du vet dette, blir spillene dyre da, med tanke på at du må kjøpe de fra USA og legge på momsen i tollen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...