Tandamram Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Says Sony's unnamed spokesperson, "The law is clear; grey importing PS2, PSP or PS3 into the EU, without the express permission of SCE is illegal. Therefore, we will utilize the full scope of the law to put a stop to any retailers who chose to do this." Dette er bare et lite utdrag av en artikkel. Sony begrunner dette med blant annet sikkerthetsstandarder, bakoverkompabilitet og spenningsforskjeller på strømnettet. Edit: Link:QJ.net Endret 19. oktober 2006 av Shio Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 herregud er det mulig.. Skjønner ikke hvorfor de skal ville det i det hele tatt. At folk importerer konsoller skaper jo bare mere inntekter for dem. Lenke til kommentar
darker Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 bra vi ikke bor i et EU land da. er dette et eu direktiv eller eøs direktiv? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er snakk om butikker som importerer. De går nok ikke ut imot enkeltpersoner slik som andre *host* musikk/film*host* bransjer gjør Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hehe, hvor er det de vil med dette.. Er det ikke bra å tjene penger? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er snakk om butikker som importerer. De går nok ikke ut imot enkeltpersoner slik som andre *host* musikk/film*host* bransjer gjør 7108270[/snapback] Det stemmer nok det du sier, men spørsmålet er om butikker som Lik-Sang får lov til å selge til enkeltpersoner i utlandet. Hvis de ikke gjør det vil det nok raskt spre seg til andre butikker, i og med at Sony vil kjøre en hard linje. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er snakk om butikker som importerer. De går nok ikke ut imot enkeltpersoner slik som andre *host* musikk/film*host* bransjer gjør 7108270[/snapback] Det stemmer nok det du sier, men spørsmålet er om butikker som Lik-Sang får lov til å selge til enkeltpersoner i utlandet. Hvis de ikke gjør det vil det nok raskt spre seg til andre butikker, i og med at Sony vil kjøre en hard linje. 7108525[/snapback] if there's a will there's a way. har jo allerede selskaper i usa som bruker adresser der for så å videreformidle pakken verden over slik man kan importere ting derifra som egentlig bare er for USA Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hehe, hvor er det de vil med dette.. Er det ikke bra å tjene penger? 7108314[/snapback] De har vel begrenset opplag av PS3 på launch i USA, så de vil vel ikke at mange forsvinner til Europa, slik at det blir enda færre å selge i USA. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men de vil jo uansett, tjene penger på det.. Vil de ikke? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Skjønner ikke hvorfor folk importerer jeg. Greit nok for å få spill som ikke kommer hit, men de fleste gjør det, selv om gjerne litt senere. Hvis det er pga prisen, så er jo prisen satt nettopp fordi folk importerer, og man ikke selger det man kan selge. Hadde ingen importert så kunne prisen gått ned. Lenke til kommentar
timknut Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Skjønner ikke hvorfor folk importerer jeg.Greit nok for å få spill som ikke kommer hit, men de fleste gjør det, selv om gjerne litt senere. Hvis det er pga prisen, så er jo prisen satt nettopp fordi folk importerer, og man ikke selger det man kan selge. Hadde ingen importert så kunne prisen gått ned. 7138351[/snapback] Det er så få ps3`s tilgjengelig til launch, at alle systemene allerede er forhåndssolgt, og mange av disse ble lagt ut på e-bay. E-bay besluttet senere og slette disse auksjonene, da en pre-order ikke garanterte en konsoll. Sier litt lissom. Men om en måned, er nok ebay, stedet og få en konsoll. Er et helvete med nettspenningsforskjellen da.... Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hadde ingen importert så kunne prisen gått ned. Neppe... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Eg bestilte nettopp Wii frå USA. Håper ikkje Nintendo blir sint på meg :o Er jo bare nedtur å eige noko europeisk, dyrare spel, ventetid på spel og mangel på spel Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men de vil jo uansett, tjene penger på det.. Vil de ikke? 7138226[/snapback] Jo, såklart, men er vel litt å tape hvis man skuffer det amerikanske markedet med for få konsoller, og importering i stor stil vil påvirke antallet de har å tilby ved launch antar jeg. Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Eg bestilte nettopp Wii frå USA. Håper ikkje Nintendo blir sint på meg :o Er jo bare nedtur å eige noko europeisk, dyrare spel, ventetid på spel og mangel på spel 7138998[/snapback] Jeg antar du er klar over at Wii ikke er sonefri? Ettersom jeg antar du vet dette, blir spillene dyre da, med tanke på at du må kjøpe de fra USA og legge på momsen i tollen? Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Om de vil tjene penger på det kommer jo også ann på om de klarer å spy ut nok maskiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå