Gå til innhold

HELP! Maskin vil ikke på etter bytte av PSU

Anbefalte innlegg

Jeg bytta min gamle PSU mot den jeg vant her på hw.no

Jeg får på maskin i ca 15 sec. Den piper 2-3 ganger og slår seg av!

Hva kan det være? Jeg mener jeg kobla alt rett. Kobla alle ledningene jeg røsket ut i de plassene de var i. Jeg får ikke opp noe skjermbilde på de sekundene.

Og jeg tok ut nesten alt og blåste det rent.

Noen idèer? Jeg har gjort det jeg "vet". Er ikke så flink med hardware at det gjør noe!

Mvh GENEXXA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk manualen hva 3 pip betyr.

Husket 4pin 12v?

Hvilken PSU?(Hiper)?

Byttet du kun PSU eller gjorde du mer med maskinen?

7106202[/snapback]

Linke til Åssen PSU.

http://www.hardware.no/artikler/annet/foru...r_100_000/32323

Jeg bytta kun PSUen. BTW, det er ikke det SPECCE jeg har i sigg!

Men etter jeg slo på maskin 2-3ganger. Tok jeg av cpu kjølern og blåste den ren. Og piper fortsatt.

4pin 12v?

Lenke til kommentar
det er en lang ledning som skal i hk som heter 20 eller så er det 24 pin ledning og så er det en liten 4 pin`s ledning som skal i hk også.

hvordan hk har du?

kommer det noe på sjermen, hva kommer?

7107649[/snapback]

Jeg har ABIT KV8 Pro 3-rd eye.

Jeg delte den ledninga opp i 2. HKet kan bare ha 20 pin. så den 4pins greia henger og slenger.

Det kommer absolutt ingating opp på skjermen!

Lenke til kommentar
Ja... Og så er det en 4pins ledning i tillegg, som henger fritt, har du husket den? Den folk flest glemmer.

7107902[/snapback]

den han snakker om her ser helt lik ut som de extra 4 kontaktene på atx'en som hk ditt ikke bruker, bare at denne er en helt egen kabel som skal kobles til en annen plass på hk.

Lenke til kommentar
Ja... Og så er det en 4pins ledning i tillegg, som henger fritt, har du husket den? Den folk flest glemmer.

7107902[/snapback]

den han snakker om her ser helt lik ut som de extra 4 kontaktene på atx'en som hk ditt ikke bruker, bare at denne er en helt egen kabel som skal kobles til en annen plass på hk.

7107998[/snapback]

Den siste delen av 20/24 pins greia? skal se om jeg finner en plass og putte den!

Lenke til kommentar

7107902[/snapback]

7107998[/snapback]

Den siste delen av 20/24 pins greia? skal se om jeg finner en plass og putte den!

7108019[/snapback]

NEI! Djisez. Det er en -EGEN- kabel, som henger -FRITT-. Den hører ikke til ATX-kabelen. Den heter P4-kabel.

:)

Lenke til kommentar

7107902[/snapback]

7107998[/snapback]

7108019[/snapback]

NEI! Djisez. Det er en -EGEN- kabel, som henger -FRITT-. Den hører ikke til ATX-kabelen. Den heter P4-kabel.

:)

7108034[/snapback]

Og med den kabelen skal jeg putte hvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...