8ball Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ønsker meg en htpc som er god nok til å spille av HD og som ikke koster skjorta. Lagde et oppsett her. Er jeg inne på noe? Den bør koste under10000kr. Maskinen kommer ikke til å bli brukt til spilling, men den bør være klar for Vista når det kommer. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Skal du bruke SLi? Viss ikkje kan du jo heller kjøpe Abit KN8 eller Abit KN8 Ultra. Men eg ville uansett ikkje kjøpt sokkel 939, men heller AM2. Det billigaste settet med 1 GB DDR2-RAM er faktisk litt billigare enn 1 GB DDR-RAM Lenke til kommentar
8ball Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Skal ikke kjøre sli, så det er ikke derfor jeg har valgt det. Men jeg har ikke kjøpt et eget lydkort, så hovedkortet må ta den jobben. Det jeg så etter da var et kort med mulighet til å koble opp til en hjemmekino-receiver. Abit KN8-SLI har 7.1 surround lyd og optisk utgang slikt at jeg faktisk kan koble de sammen. Når du anbefaler AM2 fremfor 939 så... hmm. Jeg vet egentlig ikke noe om AM2, så der må jeg lese meg litt opp først. Edit1: Fant noen feil på oppsettet. Prisen er nå under 9000,- Edit2:Når jeg leste litt om AM2 så kom jeg innom core 2 duo. Så jeg måtte nesten bare se på det også. Det ble litt dyrere (11500), men jeg tror det er ganske så mye bedre. Man finner det her Endret 19. oktober 2006 av 8ball Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hva med å bytte ut med følgende komponenter? ECS 945GTY-M: (socket 479) https://prisguiden.no/product.php?productId=48587 (Integrert skjermkort med Vista støtte. Integrert lydkort med digital utgang.) Prosessor Intel Core 2 Duo T-serien (strømsparende, ergo lite varmeutvikling): https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Med strømsparende prosessor kan du kjøpe en billigere strømforsyning, evt. en ekstern strømforsyning for å ytterligere redusere varmen i kabinettet, slik at vifter blir nesten helt unødvendig. Den dyre prosessorkjøleren og skjermkortet kan også kuttes. (Et godt skjermkort kan evt. kjøpes på et senere tidspunkt hvis du finner ut at du vil benytte media-maskinen også til 3D spilling. Hovedkortetet har en ledig PCIe 16x slot.) Jeg vil også foreslå å gå for 2 GB DDR2 Ram. Jeg ville ikke kjøpt Microsoft Wireless Optical Desktop Elite, men heller Microsoft Media Center tastatur. Med Media Center tastaturen kan man f.eks. styre musen med styrespak, men som er meget praktisk når man sitter i sofaen med tastaturen i fanget. Det fungerer sammen med fjernkontrollen. En støyisolerende boks til harddisken er et must, evt. gå for 2,5" harddisker som er mye roligere enn 3,5" disker. Med SATA tilkoblinger kan man fint bruke slike i en media PC. To 2,5" i raid 0 gjør virkelig susen. Støy fra en Media PC er mye mer irriterende enn fra en ordinær PC! Endret 22. oktober 2006 av reidar76 Lenke til kommentar
8ball Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 -Er litt usikker på integrert skjermkort. Vil det være bra nok til å spille av HD filmer? Har hørt at det kan være ganske krevendes, men dette kan jeg ikke så mye om. Har ikke tenkt å spille noe som helst av spill på denne maskinen, så 3D spill er jo da utelukket. -Core 2 Duo er veldig aktuelt! -1gig eller 2gig ram kommer an på prisen. Er jo ikke noe problem å oppgradere der etter noen test runder. -Har veldig lyst til å prøve Microsoft Media Center tastaturet før jeg kjøper det. Men jeg har vært inne på tanken, og er det fortsatt aktuelt. -Har god erfaring med harddisk i O-ring. Da blir de nesten lydløse, så jeg bekymrer meg ikke så mye for lyden der. Takk til Reidar76. Kjempe bra tilbakemelding Må kikke nærmere på hovedkortet du anbefalte. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 vet ikke helt hva du skal drive, men så noen anefaling av nvidia hva som kreves for og dra HD-DVD og Blu-Ray.... og det er ganske heftige krav..... http://download.nvidia.com/downloads/pvzon...ding_a_HDPC.pdf Lenke til kommentar
8ball Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Se der ja. Der fikk jeg faktisk svar på nesten alt jeg lurte på. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå