Gå til innhold

er mitt GF 6200 kort bra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilken pris er det du snakker om? :p og frekvenser har ikke så mye å si når ,jeg gjetter, at det er rimelig få shadere etc, og arkitekturen av kjernen ikke akkuratt er effektiv :p

det er jo sinnsvakt mange kort som er kommet etter dette, så om du kliner til med en tusenlapp på et agp kort ville du nok ha merket forskjelll, da ville skjermkortet vertfall ikke ha vært en flaskehals ;)

Lenke til kommentar

ja klokking er en risk man må ta om man ønsker ytelse for en billig penge. kan godt forstå at du ikke liker det, det er ganske dyrt å kjøpe nytt når noe svir seg...

om du ikke klokker eller noe så er det ganske dorlig kort. regn med lagging om du prøver å presse kortet.

Lenke til kommentar

Kjøpte et AOpen 6200-kort i fjor for morro skyld og prøvde å åpne de siste 4 pipelines. Det resulterte bare i en masse artifacts og elendighet. Ser ikke ut som at 6200-kortene med NV43-kjerne går å modde lenger, virket som folk hadde større sjans i begynnelsen.

Om du klokker kan du i beste fall tjene 10% extra ytelse. Kortet jeg hadde fikk jeg opp fra 300 til 450 MHz på kjernen. Minnet fikk jeg bare opp med 50 MHz extra. Siden minnebussen kun er 64-bit, så holder den kortet tilbake ganske mye.

Lenke til kommentar

På min lillebrors pc med P4 1,4GHz "oppgraderte" jeg fra GeForce2MX til 6200 og ytelsen gikk ned. Han måtte gå fra 800*600 32bit på GTA San Andres til 800*600 16bit, og det hakket fortsatt noe voldsomt.

Oppgraderte etter 2-3mnd til ett brukt 6800 AGP skjermkort, ytelsen var selvsagt en helt annen, og han kunne ha den skjeminnstillingen han ville (1280*1024*32bit 3xFSAA alle innstillinger på max, gikk mer enn flytende).

Så jeg anbefaler på det sterkeste å heller kjøpe ett brukt 6600 kort eller bedre om du vil ha litt ytelse.

Lenke til kommentar
jeg har 6200 nå da.

Men Hvordan annet billig kort finnes det.

og det er AGP jeg har

7098720[/snapback]

Det beste Pris/ytelse skjermkortet til AGP i dag er 7600GS og X1650Pro.

Å kjøpe 6600GT nå er helt bortkastet penger, hvis du da ikke får det til 500kr brukt elns. Ettersom 7600GS yter nærmest det dobbelte. (100% mer) og koster ikke stort mer.

Det er generelt sett også et knallkort. :thumbup:

https://prisguiden.no/product.php?productId=48447

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...