Gå til innhold

Neste generasjon xbox under utvikling...

And.rs

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article773109.ece

Ja, så da begynner 360 og bli gammel, hehe. Det er vel egentlig ikke overraskende, men jeg begynnte og tenke litt. Hva skjer hvis Sony ikke begynner på sin utvikling av PS4 før etter Ps3 er lansert? Da har jo MS en klar fordel tidsmessig med tanke på lansering. Det jeg da tenker meg er en lansering som er såpass langt fra hverandre at det ikke vil bli en konsoll krig.

Vil det evt forandre litt på industrien?

Antageligvis er nok Sony igang med utviklingen av PS4, noe som nesten er rart og tenke på...

Hva tror dere? Jeg personlig håper på at Lanseringen blir såpass langt unna hverandre så konsollene ikke trenger og krige på samme måte som nå (enda det kan bringe negative sider det også)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ingen bombe forsåvidt. MS har et eget team som har jobbet med en etterfølger lenge, det samme har garantert Sony. Spørsmålet er jo hvilke ting som vil fenge om 6-7 år. Tror ikke det hjelper med kun fetere grafikk da 360 og PS3 på slutten av sin levetid vil levere grafikk vi ikke kan tenke oss idag.

Derfor tror jeg at de må komme opp med noe nytt og revolusjonerende. Hva det skal bli kan vi jo bare spekulere i. Virtuell verden noen?

Lenke til kommentar
Det er jo ingen bombe forsåvidt. MS har et eget team som har jobbet med en etterfølger lenge, det samme har garantert Sony. Spørsmålet er jo hvilke ting som vil fenge om 6-7 år. Tror ikke det hjelper med kun fetere grafikk da 360 og PS3 på slutten av sin levetid vil levere grafikk vi ikke kan tenke oss idag.

Derfor tror jeg at de må komme opp med noe nytt og revolusjonerende. Hva det skal bli kan vi jo bare spekulere i. Virtuell verden noen?

7089855[/snapback]

Jeg er enig i det. Tror de fleste begynner og bli lei av bare grafiske nyheter og tror MS vil fokusere andre veier. Wii vil nok fungere som en prøvekanin på dette området, og jeg tror nok både MS og Sony venter i spenning på resultater av wii. Hvis Wii flopper fullstendig vil nok kansje MS og Sony ligge litt bakpå, mens hvis Wii blir en suksess (noe det går mot og bli) vil nok det fungere som en liten revolusjon da både MS og Sony er "presset" til og gå nye veier. En virtuell verden er jo en tanke... Kansje vi må på med briller og sensorer og greier for og spille :)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så rart dette; ingen teknologibedrifter lar utviklerne sine ta ferie i 3-4 år etter at de har lansert et produkt. Kontinuerlig utvikling og planlegging mange år frem i tid er nok snarere normen enn unntaket i større bedrifter idag.

Jeg tipper at vi ser en ny Xbox om senest 5 år. Å tyne levetiden på et produkt i en bransje som har så ekstrem utvikling i dag som grafikk og spillteknologi er vanskelig.

Neste Xbox i - skal vi si 2010? - vil nok også ha tilnærmet 100 prosent bakoverkompatibilitet med Xbox 360 siden MS denne gangen 'eier' hardwaren selv og ikke bruker tredjepartsleverandører som gjør implementasjon av bakoverkompatibilitet vanskelig slik tilfellet var med Xbox.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke så rart dette; ingen teknologibedrifter lar utviklerne sine ta ferie i 3-4 år etter at de har lansert et produkt. Kontinuerlig utvikling og planlegging mange år frem i tid er nok snarere normen enn unntaket i større bedrifter idag.

Jeg tipper at vi ser en ny Xbox om senest 5 år. Å tyne levetiden på et produkt i en bransje som har så ekstrem utvikling i dag som grafikk og spillteknologi er vanskelig.

Neste Xbox i - skal vi si 2010? - vil nok også ha tilnærmet 100 prosent bakoverkompatibilitet med Xbox 360 siden MS denne gangen 'eier' hardwaren selv og ikke bruker tredjepartsleverandører som gjør implementasjon av bakoverkompatibilitet vanskelig slik tilfellet var med Xbox.

7095851[/snapback]

Jau, dei lerte nok ein del av første xboxen. Den var jo berre eit brekkjern inn i ein tøff bransje. Eg syns dei har gjort det bra - og det blir betre og betre heile tida.

Eg gledar meg til 2010/2011 ;)

Lenke til kommentar

Hva er det med folk og Wii?!

Hvorfor er folk så gærne etter det og kaller det revolusjonerende?!

Husker Sega jeg, de hadde en fin pistol man kunne koble til også kunne man skyte på cowboyer etc :D Det var revolusjon!!

Men å hoppe rundt i stua alene og fiske eller danse, hvor gøy blir det i lengden?! .... Selv mener jeg at A.I. og til dels grafikk er det som revolusjonerer mest... men alle er vi jo forskjellige :D ...måtte bare spørre

Lenke til kommentar
Har lest den :D

følger med på alle 3 egentlig...

Et spill jeg tror blir dritfett til wii er Red Steel..

ellers tror jeg heller jeg sitter på gjerdet å venter inntil videre..

Nei, det er ikke kritikk, bare usikkerhet.. :D

7096535[/snapback]

Selfølgelig. Liten vits å skaffe seg en konsoll om man er usikker.

Lenke til kommentar

Hehe syns det er litt morsomt at folk diskuterer den neste xboxen nå :!: Det er klart den er i utvikling, men sannsynligvis på et tidlig stadium. Håper 360en min holder noen år til, før jeg nok en gang er pliktet til å erstatte den med nyeste generasjon :)

Lenke til kommentar
Da hver ny konsoll generasjon støyer mer, så kjem det vel snart klistre merke på dei, med advarsel om fare for varig hørselskade ved lengre bruk.

grafikk hungrige wii er.

7096963[/snapback]

Ganske meningsløse kommentarer ute og går her.

Det man kan lure på er hvordan den neste Nintendoen blir, ikke minst navnet!

Wii 2? Wii60 kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...