Gå til innhold

[IKKE LØST] Lydtrøbbel i Ubuntu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du kan starte med å gi oss litt meir info

7088323[/snapback]

Jeg har installert Ubuntu for 1 måned siden.

 

Jeg har ikke installert noen drivere, untatt skjermkortdriveren, men det skal ikke ha mye å si for spørsmålet litt.

 

Jeg har aldri hatt lyd.

 

Mer vet jeg ikke selv engang. :whistle:

Lenke til kommentar
start ein terminal, skriv alsamixer og trykk enter.

resten er sjølvforklarande

7089171[/snapback]

Begge er på 100 %, og funker fortsatt ikke.

 

EDIT: Hvis du vil vite det så;

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

┌──────────────────[AlsaMixer v1.0.10 (Press Escape to quit)]──────────────────┐│ Card: HDA Intel ││ Chip: Generic 14f1 ID 5047 ││ View: [Playback] Capture All ││ Item: Master ││ ││ ┌──┐ ┌──┐ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ │▒▒│ │▒▒│ ││ ├──┤ └──┘ ││ │OO│ ││ └──┘ ││ 100<>100 100<>100 ││ < Master > PCM │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Første du kan gjøre er å gå på System -> Preferences -> Sound og sjekke at du har valgt riktig Lydkort. Eller om Ubuntu i det hele tatt har sett lydkortet ditt.

 

Etter det sjekker du at høytalere/headset står i riktig port.

 

Vet det virker som trivielle ting, men du vet ikke hvor mange som leter etter de vanskelige løsningene bare fordi det er linux.

Lenke til kommentar
Første du kan gjøre er å gå på System -> Preferences -> Sound og sjekke at du har valgt riktig Lydkort. Eller om Ubuntu i det hele tatt har sett lydkortet ditt.

 

Etter det sjekker du at høytalere/headset står i riktig port.

 

Vet det virker som trivielle ting, men du vet ikke hvor mange som leter etter de vanskelige løsningene bare fordi det er linux.

7089743[/snapback]

Alt er fint i system -> instillinger -> lyd.

 

Har ikke hodetelefoner, bruker pcens innebyggete høytalere (er bærbar det er snakk om her.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...