Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dette er Hvorfor vi ikke kjøper lettsykkel!

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Jeg er nå drit lei av at folk heletiden sier frekke ting mot folk som kjøper seg moped og trimmer,da kommer andre rikmansunger og sier (det er lang ifra alle med lettsykkel som er rikmansunger men det er flest de som skriver san) : å herregud hvorfor kjøpe du deg ikke lett sykkel ??! . nå skal jeg svare på dette en gang for alle.. VI HAR IKKE RÅD ! så kommer dere med det jafse deres om at det blir like dyrt om en blir tatt med trim OSV. men på lettsykkel er det forsikringen som og er drit dyr lappen er over dobbelt så dyr og sykkelen mye dyrere og en bør helst og ha dyre kjøreklær. så skal en ha lett sykkel så må en minst ha 60K ledige å bruke og vist du skal ha ny så kan du plusse på 30K. jeg har selv bare 20K å bruke på sykkel :mad:

så her har dere svaret!

Mvh: Jan-Ove :mad:

Beklager til Moderatorene vist denne posten ikke er lovelig.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal være litt enig, men lettsykkel er en heeelt annen følelse. Selv har jeg valgt å kjøpe moped og ta lettlappen for å senere kansje kjøpe meg lett. Men da må jeg dog skaffe meg rundt 10k til.

Men det er sant det du sier. Lett er dyyrt, ca dobbelt opp, men så er jo det mye bedre. Du lærer mer etc. Om du har lite penger nå, så kjøper du kansje moped, lærer deg å kjøre sikklig, så finner du ut at du vil ha mer motor og det er da man bør kjøpe lett. HOlder det med 50cc (trimma seff) så kan det bare være.

Lenke til kommentar
Hvilken sykkel var det? Kan umulig være noe bra.. Desuten kommer registrering avgift, forsikring, kjøreklær, og lappen.

7122778[/snapback]

Suzuki Gn 125.

Nå skal det sies at vi brukte nermere 8000 på deler for å fikse den opp, men den fungerer meget bra.

Det jeg mener å si er at lettsykkel ikke nødvendigvis er racing til 50k.

Jeg føler på samme måte som trådstarter når folk sier at de skal ha den nye apriliaen og at det er det eneste som duger o.l.

sykkel + deler 15 000

Kjøreklær 3 000

registreringsavgift 1 500

lappen ~ 10 000 (avhenger av skole antall kjøretimer o.l.)

årsavgift 4 500

Fosikring Husker ikke

Tilsammen ~ 34 000 - forsikring

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Det koster, men du får også igjen for det!

Både i kjørecomfort, kjøreglede, du har loven på din side.

Desutten er det vel ikke frekt å foreslå lettsykkel til folk.

7122728[/snapback]

det er frekt når folk sier : herregud så kjøp deg lettsykkel da ! mener jeg vertfall :)

Lenke til kommentar
det er frekt når folk sier : herregud så kjøp deg lettsykkel da ! mener jeg vertfall  :)

7122826[/snapback]

Om de sagt de ikke har råd, så er det lite vits i å si det. Det er jeg enig i.

Men når folk spør om moped som skal minst skal gå i 130 km/t, bra med trimmuligheter osv. er det ikke rart folk nevner lett-sykkel.

På en moped i 100++ har man ikke kjørekomfort.

Lenke til kommentar
det er frekt når folk sier : herregud så kjøp deg lettsykkel da ! mener jeg vertfall  :)

7122826[/snapback]

Om de sagt de ikke har råd, så er det lite vits i å si det. Det er jeg enig i.

Men når folk spør om moped som skal minst skal gå i 130 km/t, bra med trimmuligheter osv. er det ikke rart folk nevner lett-sykkel.

På en moped i 100++ har man ikke kjørekomfort.

7122852[/snapback]

Jo har vel ganske god kjørekomfort på en Derbi GPR50 vil jeg tro siden denne er helt lik 125 bare at 125 har 2 mm tykkere ramme :p men på andre mopeder har du vel rett.

de fleste som trimmer at den går så fort er vanligvis de som trimmer Pidde til hobby.

Lenke til kommentar
Også tør jeg påstå at derbien koster like mye mer enn en brukt/billig lettsykkel

7122908[/snapback]

ikke en brukt derbi ;) men så har lett sykkel de andre kostnadene som er så dyre. men klart lettsykkel er og vil bli mye bedre en Moped og skal kansje ta lappen til lettsykkel nå til sommerferien siden jeg skal ha mellomtung førerkort når jeg blir 18.

for de som er intresert laget jeg same tråden her som har vert en del mer aktiv en her på forumet http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=117996

Lenke til kommentar
Også tør jeg påstå at derbien koster like mye mer enn en brukt/billig lettsykkel

7122908[/snapback]

ikke en brukt derbi ;) men så har lett sykkel de andre kostnadene som er så dyre. men klart lettsykkel er og vil bli mye bedre en Moped og skal kansje ta lappen til lettsykkel nå til sommerferien siden jeg skal ha mellomtung førerkort når jeg blir 18.

for de som er intresert laget jeg same tråden her som har vert en del mer aktiv en her på forumet http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=117996

7122994[/snapback]

Selvfølgelig, økonomi er ikke noe man kan endre på med ett knips.

Og jeg skjønner at folk velger moped fremfor lettsykkel når det kommer til rent økonomiske, noe som somoftest har det avgjørende ordet i en slik sak.

Men, om man skal sammen ligne, og man har pengene til rådighet, tror jeg det er få som kan nekte for at Lettsykkel er et bedre valg når man tenker på. Kjøreglede, Fremkomst, fart, evt faren for å bli tatt med trimutstyr , og opplering man vil trenge senere når det gjelder mellomtung/tung lappen og også billappen :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...