Gå til innhold

7900GTO eller 7950GT?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ikke sett noen sammeligning mellom 7950GT vs 7900GTO, noen som har noen meninger om de to?

 

Har nettop kjøpt ny pc med 7950GT som kosta 2500 på tilbud, men så fikk jeg øye på 7900GTO, skal jeg sende kortet tilbake og heller gå for 7900GTO?

 

Ser at det er mye posetiv prat om kjølinga på 7900GTO (mit 7950GT ligger på over 60 grader, som kansje er litt høyt?)

 

Hvlikene av de vil: Yte best i 3DMark? (jeg fikk 5543 med 7950GT med e6300 på 2800Mhz. Klokke best uten å kjøpe ny kjøling?

 

Hva er deres meninger og erfrarlinge om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=459&card2=445

Sammenligning av kortene ^

 

Vet ikke hvor mye forskjell det er i 3dmark, men 7900 GTO produserer mer varme enn 7950 GT og tar opp 2 slott plasser istedenfor 1 slik som 7950 GT gjør. Kan jo være smart å tenke på det også... :p

 

Fra http://www.digital-cp.com/home:

HDCP is a specification developed by Intel Corporation to protect digital entertainment content across the DVI/HDMI interface. The HDCP specification provides a robust, cost-effective and transparent method for transmitting and receiving digital entertainment content to DVI/HDMI-compliant digital displays. The HDCP specification is available for download below. Implementation of HDCP requires a license, as described below.
Endret av ziwiz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
HDCP er noe man må ha om 3-5års tid da man må ha det for BLU-ray HD-DVD  ....

 

7900GTO er et mye mye bedre valg da det er nesten like bra som et 7900GTX og det kloker lett opp til 7900GTX hastigheter og mer ...

 

7900GTO yter bedre enn 7900GTX, med samme hastighet ....

 

Du burdte også ta en titt på tråden om 7900GTO

7100151[/snapback]

 

 

åssen kan du si at gto yter mer en 7900gtx ved samme hastighet...ved samme hastighet er jo korta like, yter lik og da. hehe

Lenke til kommentar

ummm sier du at kortet kan bare dø... uten noen spesiell grunn?

 

Men det er forskjell fra 7950GT og GTO..

 

Med en E6300 på 2800 mhz og 7950GT på stock så fikk jeg 5498 i 3Dmark06

Med 9700GTO så fikk jeg 6057 med kortet uklokka, og prosessoren på 2800mhz.

 

Selv med prosessoren på stock så fikk jeg 5621 med GTO, så GTO er et veldig mye bedere kjøp, også siden jeg ga 2200kr for GTO og 2500kr for 7950GT.

 

Skal klokke litt på kortet i dag etter jeg har reformatert maskinen, får se hvor bra det blir hvist jeg får det opp i GTX hastigheter

Lenke til kommentar
Det var bare 7900GT som hadde det prøblemet da minne orginalt ble pumpet med 0,2Volt for mye en det var lagd for så det problemet var/er bare på 7900gt

7210304[/snapback]

Problemet på 7900gt var vel at mosfetene som justerer volten til minnet var defekte og derfor døde kortene.

 

På 7900GTX derimot ble minnet foret med for mye volt, og det er antageligvis derfor vi har fått GTO kortet som kjører med en del mindre volt på minnebrikkene.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...