Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST] Plutselig hopper nettet av

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Jeg trenger virkelig hjelp med nettverket vårt. Har hatt denne problemstillingen lenge nå:

Jeg har hatt trådløst nett nå i lengre tid, men har slitt med problemer at nettet bare har slått seg av når jeg har kjørt programmene som har brukt linja. Eksempel torrent-program eller lignende samtidig.

Etter mye tull med dette så gikk jeg nylig over til kabel. Men problemet er her fortsatt.

Har en Jensen Air:Link WBR 7954 LongRange trådløs router hvor to PCer er tilkoblet (begge kabel).

Hva kan være feil her?

Har prøvd å oppdatere firmware på routeren og har satt static ip på begge PCene (slik at de ikke krysser hverandres adresse eller bytter plutselig IP-adresse).

Håper noen er greie å vil hjelpe meg. :thumbup:

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettet går altså bare plutselig av. Av og til får jeg utropstegnet ved skjermene hvor det står "begrenset eller ingen forbindelse", men ikke alltid.

Av og til står det ingenting.

Men nettet fungerer da altså ikke. Verken Firefox eller IE får noen sider opp. Ingen programmer har nett-tilgang.

Eneste måten å få nettet tilbake på er å dra ut strømmen i routeren og sette i igjen.

Ganske irriterende, dette skjer ikke ofte, kanskje en gang til dagen, men uansett; Skal jo ikke forekomme dette her.

Takker for alt av svar. ;)

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Reduser antall connections i torrentprogrammet ditt til f.eks 50.

Begrens upload til f.eks 60%.

De fleste routere krasjer ved for høy belastning av bittorrent.

7070830[/snapback]

Tusen takk for svar. Skal prøve det.

Du har ikke tro på at problemet kan ligge i config'en i routeren? WAN instillingene eller noe?

Har ikke spesielt peiling, så er veldig takknemmelig for svar.

EDIT. Tror virkelig det du sa la7dfa-com var rett.

Testet i natt, ved bare å ha Windows Live i bakgrunnen og ikke torrent og da jeg voknet var nettet oppe å gikk helt fint. :)

Tusen takk.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...