Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg ønsker å starte opp en norsk side for vevsutvikling. Vi har mange gode utenlandske sider om emnet, men Norge mangler virkelig et nettsted hvor man kan finne gode artikler om alt innenfor vevsutvkling. Tanken er at dette nettstedet skal passe for alle, uansett kunnskapsnivå. Derfor vil vi både ha lettfattelige, grunnleggende innføringer, samt mer grundige og tunge artikler. Å tjene penger er ikke hva vi skal tenke på, vi skal ha som vårt eneste mål at vi lager den definitive kilden til norsk informasjon om vevsutvikling. Litt reklame må vi nok dessverre ha, for å dekke driftskostnader. Med mindre noen har en tjukk lommebok de mer enn gjerne deler ut fra, selvsagt. Er det noen som har noen tanker og ideer rundt dette? Noen forslag? Langsiktig mål Bli den definitive kilden for informasjon om vevsutvikling for norske utviklere, uansett kunnskapsnivå. Oppdatering: Jeg har trukket meg fra prosjektet, ialelfall midlertidig. Webkafeen.no er adressen til siden. Endret 28. mars 2007 av Dahl Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 dan1el har meldt sin interesse Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Tar sikkert litt tid å få ferdig branding-delen av prosjektet, men vi burde gjøre hosting og back end-siden klar først, det som tar lengst tid. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan sikkert bidra, bare noen sier med hva. Finnes ikke initiativ i meg. Kan ikke fordra reklame, kan vi ikke spleise? Bra at du skilte ut denne fra kafeen nå, forresten. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan godt bidra økonomisk og med brainstorming. Hvordan tenkes dette hostet? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Slenger meg på Mr.Berg - eg kan sikkert bidra, viss det er noko eg kan bidra med. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kan bidra med hosting. Har 10GB til rådighet og 1000GB transfer i måneden, men servern er i USA... ulempe. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har foreslått at vi låner et garderobeskap på noen sitt hotellrom til økonomien i prosjektet flyter av seg selv. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan godt bidra økonomisk og med brainstorming. Hvordan tenkes dette hostet? 7062197[/snapback] Herlig! Personlig aner jeg ikke. I starten kan vi vel snylte på serverplass hos en her, men etterhvert burde vi leie egen serverplass. Slår dette virkelig til kan det jo også være en idé å leie/kjøpe en dedikert server, men det er langt frem i tid. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Vevsutvikling, hvilken del av emnet? Desgin? Business? Code? Serverside? etc? Er målet en norsk versjon av alistapart.com eller en tutorial samling? EDIT: Virker, btw, som en god ide Endret 13. oktober 2006 av MC2 Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har 116 GB hos servage. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Eg har 200gb til rådigheit. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Eg har 200gb til rådigheit. 7062246[/snapback] Samme her, dreamhost Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ble vel nevnt noe ala htmldog. Jeg ville hatt med litt serverside òg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvis Dahl oppretter en paypal-konto, er det jo bare for oss som vil være med å sponse dette prosjektet å fore kontoen med penger. Et donasjonsprogram kan jo også presenteres på nettsiden aka Wikipedia. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) @MC2, rødøye: Vi trenger vel strengt tatt ikke å låse oss til noe så snevert i første omgang? Endret 13. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Vevsutvikling, hvilken del av emnet? Desgin? Business? Code? Serverside? etc? Er målet en norsk versjon av alistapart.com eller en tutorial samling? 7062236[/snapback] Tanken min er at nettstedet skal inneholde artikler om det meste innenfor vevsutvikling, altså artikler om design, kode, brukervennlighet og skripting på klient- og serverside, mm. Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 @MC2, rødøye: Vi trenger vel strengt tatt ikke å låse oss til noe så snevert i første omgang? 7062260[/snapback] Nei, men hadde vært greit å vite. Hvis jeg har tid kan jeg gjerne bidra litt, så hadde vært tøft om navnet mitt sto i parantes btw, hva skjedde med unrealized.org? Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 btw, hva skjedde med unrealized.org?Gikk i dass når Kim (aka Lokaltog) begynte på russ.no og ikke fikk tid til prosjektet lengre. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ting som minst bør dekkes etter min mening: Tutorials, kurs, guider og artikler om HTML, XHTML, CSS, CSS2, AJAX, PHP, ASP, Javascript, VBscript, MYSQL og MSSQL Generelle artikler om webutvikling (semantikk og moral7etikk) og hosting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå