Erik J. Nilsen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 NForce 590-SLI-brikkesettet er det råeste man kan få til AMD-plattformen per i dag. Vi tester toppmodellen fra Asus. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Heftige kjøleriber ja, nforce-chipsettet ser ut til å bruke endel effekt, hadde gjerne sett at de jobbet litt med dette. AtW Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har dette hovedkortet, og er storfornøyd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Spennende kort, men ikke noe for meg. Nå ville jeg sannsynligvis valgt Core 2 Duo til overklokking, men det blir spennende å se om AMDs kommende cpuer på 65nm gjør det bra med overklokking. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Grei test raskt ute som vanlig Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har P5N32-SLI SE DELUXE (C2D) og er fornøyd, Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte dette korte er at der AM2, føler meg mer komfortabel med Intel, siden de har mer cach og FSB.. Men 1500 for et hovedkort av denne typen er ikke dyrt! Jeg ga mer for mitt mener jeg å huske.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 litt synd at dere ikke klokker litt Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 kortet er helt uaktuelt for meg. det som trekker ned er -for få sataporter (de må komme seg over 10) -plassering av strømkontakten er helt idiotisk synes jeg. -kan vel ikke bruke 2 stk radeon kort med dette? og hva er greia med minnesporene over cpu? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 kortet er helt uaktuelt for meg. det som trekker ned er -for få sataporter (de må komme seg over 10) -plassering av strømkontakten er helt idiotisk synes jeg. -kan vel ikke bruke 2 stk radeon kort med dette? og hva er greia med minnesporene over cpu? 7062684[/snapback] Synes strømkontakte er fornuftig plassert personlig, er jo gjerne rett over der ledningen kommer ned om man har PSU i toppen, ellers er det i mine øyne gunstig å ha minne der, så hjelper det litt mer for minnet å ha vifte bak. AtW Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vi opplevde ingen stabilitetsproblemer under testen, men det har blitt sagt fra flere hold at kortet kan være noe sært med tanke på minnevalg. Vi kan derimot ikke bekrefte dette da alle testede moduler fungerte uten nevneverdige problemer Jaha ja Hva medf å nevne hvilke minnemodeller dere testet med? Skal folk bare tippe ka slags minneprodusenter dere brukte?? Einaste eg veit dere brukte var Coirsair. Litt meir informasjon kanskje. Også teste dere 6-7 tester på stock ?? Og det er alt liksom Kva med overklokking Hvilke av hovedkortet kan gå høyest i htt Hvilke av hovedkortene er mest stabili ovverklokket tillstand Vis du kjøper eit so dyrt kort er det nok som oftest for å overklokke litt Kom ann Testene deres blir jo bare dårligere og dårligere ' Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vi opplevde ingen stabilitetsproblemer under testen, men det har blitt sagt fra flere hold at kortet kan være noe sært med tanke på minnevalg. Vi kan derimot ikke bekrefte dette da alle testede moduler fungerte uten nevneverdige problemer Jaha ja Hva medf å nevne hvilke minnemodeller dere testet med? Skal folk bare tippe ka slags minneprodusenter dere brukte?? Einaste eg veit dere brukte var Coirsair. Litt meir informasjon kanskje. Også teste dere 6-7 tester på stock ?? Og det er alt liksom Kva med overklokking Hvilke av hovedkortet kan gå høyest i htt Hvilke av hovedkortene er mest stabili ovverklokket tillstand Vis du kjøper eit so dyrt kort er det nok som oftest for å overklokke litt Kom ann Testene deres blir jo bare dårligere og dårligere ' 7062891[/snapback] 100% enig Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men Erik (kurt:P) Nilsen da, dette er jo ikke toppmodellen til Asus... Crosshair-utgaven er toppmodellen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 kortet er helt uaktuelt for meg. det som trekker ned er -for få sataporter (de må komme seg over 10) -plassering av strømkontakten er helt idiotisk synes jeg. -kan vel ikke bruke 2 stk radeon kort med dette? og hva er greia med minnesporene over cpu? 7062684[/snapback] Synes strømkontakte er fornuftig plassert personlig, er jo gjerne rett over der ledningen kommer ned om man har PSU i toppen, ellers er det i mine øyne gunstig å ha minne der, så hjelper det litt mer for minnet å ha vifte bak. AtW 7062829[/snapback] Jeg tipper han mente CPU strømkontanten som sitter mellom Wlan kortet og skjermkort porten. Mer idiotisk plassering med tanke på hvordan kabelen skal ligge skal man lete lenge etter. De andre strømkontaktene står ideelt plassert. Dette kortet hadde nok vært det jeg hadde valgt hvis jeg skulle ha hatt ett hovedkort i dag, men savner flere S-ATA kontakter. Hvorfor kastebort en på I/O panelet, legg heller med en overgang for ekspansjons portene som inkluderer strøm. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 kortet er helt uaktuelt for meg. det som trekker ned er -for få sataporter (de må komme seg over 10) -plassering av strømkontakten er helt idiotisk synes jeg. -kan vel ikke bruke 2 stk radeon kort med dette? og hva er greia med minnesporene over cpu? 7062684[/snapback] Nei det er ganske logiskt at man ikke kjøper et Nvidia SLI hovedkort for å kjøre ATI Crossfire. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Måtte vært trøtt når jeg la ut saken, da hele avsnittet ang overklokking var borte. Har nå oppdatert saken med resultatene fra litt enkel overklokking. Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Leser eg rett Klarer ikkje MSI k9N Platinum meir ein skarve 231htt? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 *Masse tull* 7062891[/snapback] Hva med å lære seg å holde seg til ètt skriftsmål, og lære seg grammatikk? Til Tester: Super test Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 kortet er helt uaktuelt for meg. det som trekker ned er -for få sataporter (de må komme seg over 10) -plassering av strømkontakten er helt idiotisk synes jeg. -kan vel ikke bruke 2 stk radeon kort med dette? og hva er greia med minnesporene over cpu? 7062684[/snapback] Synes strømkontakte er fornuftig plassert personlig, er jo gjerne rett over der ledningen kommer ned om man har PSU i toppen, ellers er det i mine øyne gunstig å ha minne der, så hjelper det litt mer for minnet å ha vifte bak. AtW 7062829[/snapback] Jeg tipper han mente CPU strømkontanten som sitter mellom Wlan kortet og skjermkort porten. Mer idiotisk plassering med tanke på hvordan kabelen skal ligge skal man lete lenge etter. De andre strømkontaktene står ideelt plassert. Dette kortet hadde nok vært det jeg hadde valgt hvis jeg skulle ha hatt ett hovedkort i dag, men savner flere S-ATA kontakter. Hvorfor kastebort en på I/O panelet, legg heller med en overgang for ekspansjons portene som inkluderer strøm. 7064287[/snapback] Nei, jeg mener ATX (er vel det den kalles?) kontakten. Mitt hovedkort, gammelt A7N8X-X (tror jeg), har den på nesten samme plass og ledningene fra PSU ligger mot cpukjøleren. Hadde de satt kontakten der minnesporene er nå, så hadde det vært mindre ledninger over cpu og minne, og dermed bedre luftflyt. kortet er helt uaktuelt for meg. det som trekker ned er -for få sataporter (de må komme seg over 10) -plassering av strømkontakten er helt idiotisk synes jeg. -kan vel ikke bruke 2 stk radeon kort med dette? og hva er greia med minnesporene over cpu? 7062684[/snapback] Nei det er ganske logiskt at man ikke kjøper et Nvidia SLI hovedkort for å kjøre ATI Crossfire. 7064553[/snapback] Hvorfor kan de ikke samarbeide om en teknologi som gjør at man kjøre SLI OG Crossfire? Fant ikke så veldig mange crossfire-kort forrige gang jeg lekte på komplett. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 CF-kort: Alle kort med Xpress-chipsettet stort sett og 975X, samt 965P-kort m/ 2x PCI-e fullsize Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Leser eg rettKlarer ikkje MSI k9N Platinum meir ein skarve 231htt? 7066967[/snapback] Det er helt rett - overklokker bare latterlig dårlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå