Gå til innhold

lefdal - 150% garantien tilbake


Anbefalte innlegg

Hei, var på Lefdal Alna idag, og der var det masse reklame for at de tilbyr 150% av pris diff. om du tipser dem om konkurrenter som har tilsvarende produkt billigere. Dette vil si at garantien er tilbake :w00t:

de fremstiller det nå kun som en belønning for å si ifra om at noen er biligere enn dem. Jeg kjenner ikke vilkårene, men virker nesten som at du ikke trenger å kjøpe varen lenger, bare tipse dem...men kjøpe må du nok.

Vi skal hjelpe dem med å være billigst til enhver tid ved å tipse, og blir derfor belønnet for det, istedenfor å kreve å få mellomlegget og 50%.

uansett bra av Lefdal :thumbup:

får bare håpe at de har forbrukerombudets velsignelse ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En trist sak... at de ikke har fulgt anmodningen de fikk første gang, og bare fremlegger den på en annen måte, gjør ikke saken bedre for oss forbrukere.

 

Jaja. Tror nok ikke dere er like entusiastiske over denne løsningen når de har skviset nok konkurrenter av banen og setter opp prisene sine igjen. Samtidig gir de inntrykk av å være billigst, noe de sjelden er. Og da vil de fortsatt klare å lure kunder på samme måte som før.

 

Nei, håper forbrukerombudet taler forbrukernes sak nok en gang...

Lenke til kommentar
Nei, håper forbrukerombudet taler forbrukernes sak nok en gang...
Nå var det ikke tilbakebetalingen som var problemet forrige gang, men 'garantien' om at de alltid var billigst (og senere 'garantert billig'). Det de sier denne gangen er strengt talt det motsatte i det at de ikke alltid er billigst, så om man 'hjelper' dem med å finne lavere priser - da betaler de for det.

 

Det ville overraske meg om de bega seg inn på en liknende (som det tross alt er) framgangsmåte uten først å ha konferert/forhandlet med Forbrukerombudet først, og dessuten har de (så vidt jeg har fått med meg) ikke brukt den nye 'finnerlønnen' i markedsføring ut over oppslag i butikkene.

 

Tipper de 'slipper unna' med dette.

Lenke til kommentar

slik jeg har forstått det skulle de utarbeide en "prisgaranti" i samarbeid med forbrukerombudet. om de har gjort det eller ikke vet jeg ikke.

 

qwert: har de hatt "garantien" lenge? tror de akkurat har starta med den, og at den ikke har blitt implementert i alle butikene, og derfor avventer med å begynne å markedsføre den i avisen

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Jaja, da får vi vel et renn av kunder til butikken jeg jobber i som skal ha en skriftlig bekreftelse på pris på ditt og datt som de kan vise til Lefdal og få 150% tilbake av mellomlegget. Plagsomt... :roll: Heldigvis kan vi nekte dem det, og det gjør vi :devil: Eneste er at dette kan gå ut over de som vil ha en bekreftelse av helt andre grunner, for eksempel forsikring. Synd... Lefdal ødelegger for mange med dette tullet sitt.

Lenke til kommentar

Jeg har bare negativt å si om lefdal jeg, ikke akuratt 150% prisgaranti greiene, men service er noe dem ikke har peiling på..

 

Leverer du noe der og noen andre må kontaktes i saken, får man beskjed om å gjøre det selv. "Bare ta kontakt på dette nummeret".

 

En gang pcen min ikke fungerte og det gikk den tiden det skulle for å få lånepc, bestemte jeg meg for å gå å kreve en.

Jeg dro bort og gjorde krav på det, og jeg fikk i svar: "Vi har desverre ikke noen bærbare pcer tilgjengelig for øyeblikket". Jeg svarte at jeg skal ha en, fordi jeg har krav på det.

De svarte kun: "Vi kan desverre ikke gjøre noe med saken, vi har ingen pcer inne nå. Vi kan kontakte deg når vi får en tilbake".

Jeg forsatte å stå på kravene mine og siste svaret jeg fikk før jeg gikk etter en drøy time med "krangling", var at det ikke var dems problem at de ikke ha noen pc de kunne låne meg. Og det eneste de kunne gjøre var å ta kontakt med meg seinere..

 

Fikk heller ikke noen telefon seinere. Men da jeg dro ditt neste gang for å hente min bærbare pc, så fikk 2 av kundene som var der da laptop utlevert med engang. (Vet at det er lefdal utlån siden det står STORT lefdal på de)

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Og vil at alle andre skal vite hvordan de er..

 

Hvertfall på lefdal ALNA..

Lenke til kommentar
En gang pcen min ikke fungerte og det gikk den tiden det skulle for å få lånepc, bestemte jeg meg for å gå å kreve en.

Jeg dro bort og gjorde krav på det, og jeg fikk i svar: "Vi har desverre ikke noen bærbare pcer tilgjengelig for øyeblikket". Jeg svarte at jeg skal ha en, fordi jeg har krav på det.

Du har rett på låneprodukt, så lenge det ikke medfører betydelige kostnader for selger (står i forbrukerkjøpsloven). Selger har plikt til å ha lånegjenstander på lager, men om de er tomme for disse, vil det medføre en "betydelig kostnad" å omgjøre en salgsvare til lånegjenstand. Lefdal hadde derfor rett i denne saken...

 

Kunder som "krever", uansett om de har rett til det eller ikke, er ikke kunder man får lyst til å gi ekstra service. Hvis kunden tar saken på en høflig måte fra starten (i første omgang spørre fremfor å kreve) kan han/hun få litt mer enn hva butikken har krav på å gi. For eksempel kunne de kanskje ha lånt deg en demo/utstillingsmodell? Greit å vite om du skulle få lyst til å "kreve" noe en annen gang.

Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så negative til 150%-greia?

 

Man kan faktisk få gjort et kupp en gang eller to, hva er negativt med det?

7069161[/snapback]

Det ødelegger for konkurransen.

Greit at i en liten periode vil du kanskje få litt billigere produkter, men det er jo begrensa hvor lenge de kan holde på sånn.

 

Etterhvert vil det tilsi konkurs i en eller annen retning og prisene stiger igjen. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så negative til 150%-greia?

 

Man kan faktisk få gjort et kupp en gang eller to, hva er negativt med det?

7069161[/snapback]

Det er folk som jobber for andre butikker som ikke liker det... For oppmerksomme kunder er det helt genialt med en slik prisgaranti... Jeg har iallfall spart ganske mange tusenlapper på det der!

Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så negative til 150%-greia?

 

Man kan faktisk få gjort et kupp en gang eller to, hva er negativt med det?

7069161[/snapback]

Det er folk som jobber for andre butikker som ikke liker det... For oppmerksomme kunder er det helt genialt med en slik prisgaranti... Jeg har iallfall spart ganske mange tusenlapper på det der!

7069261[/snapback]

Vel, jeg jobber i en annen butikk, men har ingen Lefdal rundt meg så merker ingenting til dette jeg personlig i våres butikk.

Men alle må være enige om at en slik garanti er kanskje lønnsomt der og da, men i lengden må jo alle forstå at prisene må gå oppover hos alle for at dette skal gå i pluss.

 

Skal jeg selv kanskje lage et pristilbud på en tv Lefdal har til 7.999 kr. og Lefdal selger den til 12.999 kr. Med tanke på at innprisen til Lefdal kanskje er 11.500 kr. (inkl. mva) så taper de MYE på meg og vil resultere i at prisene må opp for å tjene inn tapet. Det samme gjelder jo for butikkene som ikke får solgt produktene sine pga. dette.

Lenke til kommentar
Vel, jeg jobber i en annen butikk, men har ingen Lefdal rundt meg så merker ingenting til dette jeg personlig i våres butikk.

Men alle må være enige om at en slik garanti er kanskje lønnsomt der og da, men i lengden må jo alle forstå at prisene må gå oppover hos alle for at dette skal gå i pluss.

 

Skal jeg selv kanskje lage et pristilbud på en tv Lefdal har til 7.999 kr. og Lefdal selger den til 12.999 kr. Med tanke på at innprisen til Lefdal kanskje er 11.500 kr. (inkl. mva) så taper de MYE på meg og vil resultere i at prisene må opp for å tjene inn tapet. Det samme gjelder jo for butikkene som ikke får solgt produktene sine pga. dette.

7069311[/snapback]

Det er nok sant. Men jeg sparer i gjennomsnitt på det selv, og forhindrer nok også til dels at prisene holdes kunstig høye på enkeltprodukter. Dermed unngår personer uten kjennskap til en produktgruppe å bli lurt... Iallfall har jeg selv aldri sett produktet jeg kjøper på prisgaranti bli stående til samme høye pris senere.

Lenke til kommentar
En gang pcen min ikke fungerte og det gikk den tiden det skulle for å få lånepc, bestemte jeg meg for å gå å kreve en.

Jeg dro bort og gjorde krav på det, og jeg fikk i svar: "Vi har desverre ikke noen bærbare pcer tilgjengelig for øyeblikket". Jeg svarte at jeg skal ha en, fordi jeg har krav på det.

Du har rett på låneprodukt, så lenge det ikke medfører betydelige kostnader for selger (står i forbrukerkjøpsloven). Selger har plikt til å ha lånegjenstander på lager, men om de er tomme for disse, vil det medføre en "betydelig kostnad" å omgjøre en salgsvare til lånegjenstand. Lefdal hadde derfor rett i denne saken...

 

Kunder som "krever", uansett om de har rett til det eller ikke, er ikke kunder man får lyst til å gi ekstra service. Hvis kunden tar saken på en høflig måte fra starten (i første omgang spørre fremfor å kreve) kan han/hun få litt mer enn hva butikken har krav på å gi. For eksempel kunne de kanskje ha lånt deg en demo/utstillingsmodell? Greit å vite om du skulle få lyst til å "kreve" noe en annen gang.

7066003[/snapback]

 

Forstår det, men når pcen har hvert inne i 2mnd x 3 og litt mer enn det.. Så begynner jeg å bli veldig frustrert. Og har ikke veldig mye mer å gå på jeg nå.. Og de har aldri hvert villige til å se ting fra min side.

 

Men kun tenke på seg selv og at dem ikke skal tape noe penger.

Lenke til kommentar
Det er nok sant. Men jeg sparer i gjennomsnitt på det selv, og forhindrer nok også til dels at prisene holdes kunstig høye på enkeltprodukter. Dermed unngår personer uten kjennskap til en produktgruppe å bli lurt... Iallfall har jeg selv aldri sett produktet jeg kjøper på prisgaranti bli stående til samme høye pris senere.

7069571[/snapback]

Du sparer på det i forhold til Lefdal og andre butikkers priser, men som datating sier... et sted må Lefdal og de andre butikkenes tap tas inn. Og hvor tror du de gjør det? Hos kundene. Hva tror du prisene hadde vært uten denne garantien? Kanskje nær det samme som du nå "sparer" på garantien?

 

Det er mange negative aspekter med denne garantien.

 

-Folk tror de er billigst ettersom de kan ha en slik garanti, og kjøper der uten å sjekke pris andre steder. De som kjøper der, kunne like gjerne fått produktet billigere et annet sted.

 

-Det Lefdal taper på denne praksisen, må tas inn på andre områder. Dyrere produkter for de som ikke sjekker andre butikker (fordi de tror Lefdal er billigst uansett). I det lange løp så tjener Lefdal på det, fordi folk tror de er billigst, mens kundene som ikke sjekker, taper stort på det.

 

-Ingen andre butikker har mulighet til å konkurrere med denne "belønningen" og har forsåvidt ingen grunn til å holde prisene lave. Dyrer priser, også for Lefdal som får mindre konkurranse.

 

-Konkurrerende butikker går konkurs da de uansett ikke kan være billigst samme hva de gjør, noe som også fører til mindre konkurranse for Lefdal og de kan skru opp prisene fordi det er mindre sjanse for at folk finner produktet billigere et annet sted.

 

-Det er heller ikke bare positivt at små spesialiserte butikker forsvinner. Det er der kunnskapen ligger, der du kan få hjelp når du lurer på noe spesifikt og der de gjerne har småting på lager som du ikke kan vente på, men trenger der og da.

 

Jeg ønsker at konkurransetilsynet og forbrukerombudet tar en ekstra titt også på denne praksisen. Den er ikke til forbrukernes beste. Hvis den hadde vært det, tror du de hadde hatt den? Tenker man litt, så skjønner man at Lefdal gjør det KUN for å tjene penger og for å skvise ut konkurrentene. Det er ganske åpenbart, og noe de fleste burde skjønne.

Lenke til kommentar
Det er nok sant. Men jeg sparer i gjennomsnitt på det selv, og forhindrer nok også til dels at prisene holdes kunstig høye på enkeltprodukter. Dermed unngår personer uten kjennskap til en produktgruppe å bli lurt... Iallfall har jeg selv aldri sett produktet jeg kjøper på prisgaranti bli stående til samme høye pris senere.

7069571[/snapback]

Du sparer på det i forhold til Lefdal og andre butikkers priser, men som datating sier... et sted må Lefdal og de andre butikkenes tap tas inn. Og hvor tror du de gjør det? Hos kundene. Hva tror du prisene hadde vært uten denne garantien? Kanskje nær det samme som du nå "sparer" på garantien?

7070171[/snapback]

Tja... Jeg har nå fått avslag på godt over 4000kr på en vare til 6000. Betjeningen var nokså ublide, men dem kunne ikke gjøre noe annet. Så jeg synes prisgarantien er en fin ting :)

 

Men generelt kan det nok være konkurransevridende ja... Uansett -- hvorfor ikke møte en god idé med en bedre idé istedet for å klage? Jeg synes det er dumt dersom det skal bli ulovlig å markedsføre en prisgaranti som faktisk følges av Lefdal.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke møte en god idé med en bedre idé istedet for å klage?
Ja, la alle butikker starte med en prisgaranti, den ene bedre enn den andre. 160%, 170% osv... Det sier seg selv at noe kommer til å falle fullstendig sammen, som et korthus, om en butikk/kjede kommer med noe lignende Lefdal nå. Tapene i bransjen kommer til å bli så fatale at alt kommer til å rakne fullstendig og kundene må betale mye mer enn før når ting begynner å komme seg på beina igjen.

 

Vi får bare håpe at en del av norges befolkning foretrekker service og kunnskap fremfor "svindel" som dette, som uansett bare gir kortsiktig og falsk gevinst.

 

Jaja, jeg kan jo ha det litt gøy mens det varer. Hvis en kunde ber om prisbekreftelse for å bruke på Lefdal (som jeg vanligvis sier nei til), så kan jeg gi de en prisbekreftelse på en helt hinsides sum som gjør at kunden faktisk FÅR penger av Lefdal for å kjøpe en vare der. Det hadde vært morsomt :) Får vurdere det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...