Gå til innhold

går det an og bruke ddr1 på ddr kort


skylinepower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ASRock 775Dual-VSTA (socket 775) støtter begge typer RAM (koster ca. 500,-)

(støtter også både AGP og PCIexpress)

 

Bruker dette med en C2D E6600 og gammelt DDR PC3500 og et AGP-kort. Funker som en drøm.

(en nødløsning for mig, der ikke har råd til å oppgradere over hele linjen samtidigt) :blush:

 

PS. Veldig lite betydning i praksis om man bruker DDR eller DDR2 med en Core 2 Duo. En test fra Anandtech der viser dette - kan ses her.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
er det farlig?

slik at noe blir Ødelagt?

7052936[/snapback]

De kort jeg har sett (ikke tittet spesifikt nå) som har slotter for begge minneteknologier kan bare benytte en type samtidig. Det vil si enten DDR(1) eller DDR2. Disse har gjerne bare 2 slotter for hver teknologi. Om brikkene ødelegges ved forsøk på å bruke blandet teknologi tør jeg ikke si noe om - men jeg ville heller ikke tatt sjangsen på å prøve det.

Lenke til kommentar
er det farlig?

slik at noe blir Ødelagt?

7052936[/snapback]

 

Tror det er veldig liten skjangs for at noe blir ødelagt i så fall skal alt stå i bruksanvisningen.

Les den se hva som står og prøv deg frem

 

Tror det verste som kan skje hvis du blander DDR og DDR2 er blåskjerm...

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

Det omtalte hovedkort ASRock 775Dual-VSTA kjører fantastisk bra med en C2D E6600.

 

Det kan IKKE kjøre begge typer RAM samtidigt (klart beskrevet i manualen). Almen viten for oppegående PC-byggere.

 

PS. Det kan ikke heller kjøre AGP og PCIe grafikkort samtidigt!

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Det omtalte hovedkort ASRock 775Dual-VSTA kjører fantastisk bra med en C2D E6600.

 

Det kan IKKE kjøre begge typer RAM samtidigt (klart beskrevet i manualen). Almen viten for oppegående PC-byggere.

 

PS. Det kan ikke heller kjøre AGP og PCIe grafikkort samtidigt!

 

Kimmer

7055862[/snapback]

men kan du kjøre 4 x ddr 2 ram?

Lenke til kommentar
kimmer: har du prøvd og klokke med det kortet? er det mulig og klokke litt ihvartfall? vet du hva maks FSB er?

 

Edit: måtte bare spør har lurt på dette lenge :whistle:

7055902[/snapback]

 

Det er ikke muligt at justere på Vcore - så OC blir begrenset av kjøling og hvor heldig man har vert med sin CPU.

 

Min CPU er 'veldig kald' og jeg får den opp i hele 278Mhz FSB :blush: (2500MHz) med Intel Stock-kjøler og pasta og Vcore på default (1.25v). Den har kjørt 100% load (seti@home)i mere end fjorten dager @2500. Kanske en fremtidig BIOS-oppdatering vil endre på muligheten for å justere på Vcore.

(Muligt jeg kjører med litt for stramme timings på DDR-minnet - med det gir bedre performance i f.eks seti@home, folding@home osv = Flyttalsoperationer, hvor C2D er blitt 'konge på haugen' for en stunn)

 

Har lest om folk der har fått diverse C2D opp i ca 290MHz med dette HK.

(for mig er det bare en midlertidig billig overgangs-løsning fra s.478)

 

@ Shark

Link til HK hos producent! - som svarer på de fleste spørsmål her !!

 

Google.com og søkeknappen er din beste ven her :thumbup:

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...