genexxa Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Har nettopp bestilt meg nye pc deler. Og vil ha synspunkter fra erfarne data folk. JEG tror jeg har satt sammen en god gaming og foto/film data, men er litt i tvil. PS: Alt uteom skjermkortet er bestilt! Prossesor: AMD Athlon 64 X2 5000+ Kjølepasta: Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 1024MB Hovedkort: ABIT Fatal1ty AN9 32X HDD: Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA 8MB 7200RPM fra Komplett.no (Selges ikke lengre) Kabinett: Apevia X-Cruiser PSU: Hiper Type-R 580W Blå Skjermkort: Er litt usikker på hvilket skjermkort det blir, men tor jeg går for dette: ATI Radeon X1900XTX, 512MB GDDR3, VIVO, Dual DVI, PCI-Express, Full Retail + Noe casemodes fra psdata Noe som mangler? påpek det da! Takker dere alle nå. TAKK <3 Mvh Runar Eskil Olsen aka GENEXXA Endret 10. oktober 2006 av genexxa Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 ingen som har noen meninger? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ser greit ut det der, men hvorfor kjøper du ikke pcu en hos komplett da slipper du frakten der igjen. Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 ser greit ut det der, men hvorfor kjøper du ikke pcu en hos komplett da slipper du frakten der igjen. 7034944[/snapback] Har bestilt fra Komplett da! sjekka du linken? eller har jeg lagt ut feil? hm Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg syns det så bra ut Du ville ikke ha virdert en Conroe CPU istedenfor, da disse stlår AMD ned i støvlene? Uansett: Du kommer til å bli kjepmefornøyd Lykketil med ny PC Ha en fin Kveld. Mvh Zaimmer! Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg syns det så bra ut Du ville ikke ha virdert en Conroe CPU istedenfor, da disse stlår AMD ned i støvlene? Uansett: Du kommer til å bli kjepmefornøyd Lykketil med ny PC Ha en fin Kveld. Mvh Zaimmer! 7036322[/snapback] For det meste enig her.. Om Conroe ikke slår AMD ned i støvlene, så er de hvertfall bedre for tiden ja, og de gir litt mer for pengene. Ta en litt på E6600 som er i samme prisklasse som 5000+, men en del bedre. (Husk å skifte hovedkort om du skulle ombestemme deg) Ang. skjermkortet gir 1900XT mer for pengene enn XTX. Det burde også være en smal sak å klokke XT opp til XTX nivå. Endret 9. oktober 2006 av chrlod Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det blir en superopplevelse å game med den pcn, men du skulle kanskje ha gått for en harddisk med 16 Mb cache. Det er ikke store forskjellen, men den er der. Og det koster ikke mye mer for en 16 Mb. Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Takk alle sammen. Men er AMD fan, så det blir nok ikke Intel! Rikkely, har bare kjøpt den HDD'en for og ha noe. 16MB cache kommer senn. Men har et stramt budsjett, så gikk for det billigste av HDD. Men det kommer som sagt Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg