Gå til innhold

Forskjell på 32bit og 64bit OS?


ken8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke noe spesielle driverproblemer i dag for 64 bit Windows. Jeg velger allikevel å bruke 32bit pga. At jeg bruker Windows 2000 som hovedos, og jeg bruker XP nå og da, når jeg skal teste ting. Nvidia har kommet med nye drivere til 64bit`s Windows, det samme har vel også ATi gjort, og Creative. Ellers ligger det vel drivere for endel maskinvare allerede i Windows XP 64 bits også? Det gjør det iallefall i 32bits versjonen av XP.

Kunne sikkert prøvd å installere Windows XP 64 bit jeg, hadde det ikke vært for at jeg ikke gidder å formatere nå.

 

Hårek: Kan du forklare hvorfor Windows XP 64 bruker mere minne enn 32 bits versjonen? Fikk ikke det helt til å stemme jeg.

Lenke til kommentar
Hårek: Kan du forklare hvorfor Windows XP 64 bruker mere minne enn 32 bits versjonen? Fikk ikke det helt til å stemme jeg.

7029228[/snapback]

Jeg tror det han mener er at 64-bits OS kan utnytte 4GB+ minne.

7029450[/snapback]

Ja, det var det jeg mente.

Men 64-bit vil også bruke noe mer minne. Alle instruksjoner tar mer plass, alle pekere tar mer plass, etc.

"The main disadvantage of 64-bit architectures is that relative to 32-bit architectures the same data occupies slightly more space in memory (due to swollen pointers and possibly other types and alignment padding). This increases the memory requirements of a given process ..."

http://en.wikipedia.org/wiki/64-bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...