............... Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har dere noen erfaringer og dele med meg? Har selv alldri kjøpt en ekstern harddisk, og er veldig spent. Lest litt rundt om kring, sett på priser, og denne virker veldig fin Så, erfaringer anyone? positive og negative Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har en slik, kan bare si meg veldig fornøyd. Et tips: eksterne disker kommer ferdig formatert i FAT32, du bør formatere om til NTFS medmindre du har spesielle behov for FAT. Lenke til kommentar
............... Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 hmm ok føles den veldig stor? Lenke til kommentar
mJ_Msv Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 hmm ok føles den veldig stor? 7027139[/snapback] Tja, den er vel som en tjukk bok! Har en slik selv, bare med firewire i tillegg, er vel ikke så store forskjellen, eneste eg synst er negatvit med den er at den bråker/vibrerer vel mye når den er i bruk. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei. Mine erfaringer er meget blandet : - Den er pen å se til. - Den er akkurat "passe" stor til å ha på Pc`e benken. - Kapasiteten er for meg stor nok. - Ifølge "smart" infoen så er den varm. Hele 95 grader, sier den, men kan ikke få det til å stemme. Men ja jeg kjenner at den blir varm, ikke farlig varm på utsiden. - Når den blir slått av for kvelden / dagen, så blir den avstengt via "trygg fjerning" og usb kabelen blir dratt ut. (Det er fordi usb`en stikker ut fremme på PC`en). Deretter "lever" den sitt eget liv. Får altfor ofte feilmeldinger om at "Windows ikke kjenner denne usb enheten". Da blir det å resette "My Book" om igjen og om igjen. Har prøvd alt, får å få den stabil. (Kan være ett mandags eksempel jeg har) Eller`s taes alle tips imot med glede. Eller`s formarterte jeg den helt og holdent i NTFS, og tok da vekk all WD materialet som lå på disken. Det er mine erfaringer i løpet av denne uken jeg har hatt den. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
............... Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 ok ganske nyttig å vite Wild Berries.. Fikk ikke kurat så positivt inntrykk av den der, men har litt på følelsen av at du kan ha en lite feil eksemplar. Når jeg nesten bare leser gode kommentarer av den andre steder Men skal selvfølgelig ta det i betrakning.. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Har to slike selv, og de fungerer utmerket. Bruker mine sammen med OS X og Windows på Mac´en og har ikke hatt noen problemer i OS X enda. I Windows derimot kan det til stadighet dukke opp at "Windows kjenner ikke igjen denne enheten". Spiller liten trille, siden de fungerer med OS X som jeg bruker 95% av tiden. Endret 11. oktober 2006 av Lord Swag Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Håper den er bra, har akkurat bestilt den så, er også min første erfaring med ekstern hdd. Min kommer nok til å stå på ganske mye av døgnet så lurer lit på hvordan det er med muligheter for å kjøle den ned? Om den skulle holde en insane temperatur.. Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har også en slik en, fungerer perfekt. Stor plass, min bråker ikke det minste, men jeg ser det er noen som har dårlige erfaringer med dette. Hurtige overføringer både med usb2 og firewire. Fra mitt ståsted er det bare positive ting og si om den, rimelig er den også Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Håper den er bra, har akkurat bestilt den så, er også min første erfaring med ekstern hdd.Min kommer nok til å stå på ganske mye av døgnet så lurer lit på hvordan det er med muligheter for å kjøle den ned? Om den skulle holde en insane temperatur.. 7029059[/snapback] Og btw, den holder ikke høy temperatur, min står på dag og natt på nedlasting. Fungerer perfekt både til Mac og Windows Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har 400GB varianten med firewire og den fungerer utmerket med min Macbook Pro. Anbefales! Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har 400GB varianten med firewire og den fungerer utmerket med min Macbook Pro. Anbefales! Lenke til kommentar
consilium Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har 250GB versjonen, har ikke opplevd noen problemer eller andre irritasjoner med denne hittil. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 - Ifølge "smart" infoen så er den varm. Hele 95 grader, sier den, men kan ikke få det til å stemme. Men ja jeg kjenner at den blir varm, ikke farlig varm på utsiden. Tipper den temperaturen blir oppgitt i Farenheit ja Lenke til kommentar
............... Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) - Ifølge "smart" infoen så er den varm. Hele 95 grader, sier den, men kan ikke få det til å stemme. Men ja jeg kjenner at den blir varm, ikke farlig varm på utsiden. Tipper den temperaturen blir oppgitt i Farenheit ja 7029309[/snapback] ja, 95 grader er litt drøyt takker for svar folkens.. Endret 8. oktober 2006 av karlsn Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Hei igjen. Det stemmer nok at det er i fahrenheit. Regnet det om og det ble 35 Grader Celsius. Sender med en kort liste over feil, slikt at Dere kan se hva jeg sliter med. Vil også fortelle Dere at jeg rippet alle cd`ene på (tok ikke mer en 60 GB, og de ble ripped i 350 kbps) Og en annen partisjon for Music Videos. Og her kommer min berømte MY BOOK : MY_BOOK..txt Endret 9. oktober 2006 av Wild Berries Lenke til kommentar
............... Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 her ser du jo tydelig at det er noe feil med harddisken din. Man skal ikke få flere "advarsler" hvert sekund så lenge man bruker den. den hadde jeg sendt inn tvert.. Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Lurte på, når jeg får denne harddisken. Hva er det første jeg burde gjøre? Formatere den til NTFS, hvis ja, hvordan? Lenke til kommentar
Emla Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Lurte på, når jeg får denne harddisken. Hva er det første jeg burde gjøre? Formatere den til NTFS, hvis ja, hvordan? 7051264[/snapback] Jeg har hatt 320 GB utgaven i 3 uker nå, ingen problemer. Ja, du bør velge NTFS, ellers vil du oppleve begrensinger i hvor store filer (4 GB) du kan overføre, og begrensinger på partisjonsstørrelse (32 GB). Oppskriften finner du her (for XP) Denne og henvisninger til andre OS finnes i Quick Intall Guide som følger med. Lykke til! Lenke til kommentar
............... Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Takker så på guiden, er jo egentlig ganske lett.. Til og med jeg får det sikekrt til osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå