Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hallo; Har et problem på en maskin; Processor kjøleren kræsjer med en 12cm kab. vifte som sitter på endeveggen/baksiden inne kabinettet. Det dreier seg om 2-3mm. 12cm kab vifta er 26 mm dyp (1 tomme) og jeg lurte på om det finnes noen bra 12cm vifter som en mindre dype (tynnere) ? Endret 8. oktober 2006 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Du kan jo prøve å montere kabinettviften på utsiden av kabinettet, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du kan jo prøve å montere kabinettviften på utsiden av kabinettet, da. Det går ikke (sukk!) fordi dem har klart å lage en 'bua' viftegrill på selve kabinettet... altså 'buler' ut bak liksom (fancy, men idiotisk). Har tenkt (muligens) å 'sage' av hele viftegrillen med ei baufil eller noe - da kunne jeg fått det til... me får sjå... Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du trenger kun en tang eller evt. en metallsaks for å klippe bort den grillen. Jeg gjør det som standard på alt utstyr jeg har, minsker luftmotstanden og lydutslippet faktisk:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du trenger kun en tang eller evt. en metallsaks for å klippe bort den grillen.Jeg gjør det som standard på alt utstyr jeg har, minsker luftmotstanden og lydutslippet faktisk:) Takk for tipset! Blir nok hull isteden for grill ja... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jepp, klippe ut viftegriller er obligatorisk Lenke til kommentar
Vigge Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva med å slipe/file vekk to tre mm av kab. vifta? Skader ikke det heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva med å slipe/file vekk to tre mm av kab. vifta? Skader ikke det heller. Nah... Veit ikke hvordan jeg skal forklare dette men gjør et forsøk; Prosessorkjøleren går 3-4 cm(!) opp på kab. vifta (halveis til midten), pga. høyden på cpu kjøleren. Hadde kabinettvifta vært 3 mm mindre dyp hadde det gått bra. Dersom jeg skal slipe vekk noe fra kabvifta må jeg fjerne 2-3 mm fra den ene siden, inkludert bladene... Et alternativ er å sette på annen cpu kjøler, men detta er en gammal maskin. Dårlig med socket A kjølere å få kjøpt, dessuten gidder jeg ikke bruke så mye penger på denna maskina, skal bare få den opp igjen som xtra pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå