awesnes Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Sorry for å komme med en ny "hva skal jeg kjøpe"-tråd, ,men ønsker tips fra dere... Skal kjøpe meg ny stasjonær PC hos MPX (denne) og trenger en skjerm til denne. Har landet på en 20". Jeg har fått lovnader om å få et godt tilbud på en "pakke" hos mpx, og derfor ønsker jeg å bestille skjermen også derfra. Har plukket ut tre aktuelle Samsung 203B LG L204WT Samsung 205BW Det den vil bli mest brukt til er surfing, bilder og generell pc-jobbing, spiller ikke noe særlig spill (enda...) og film ser jeg på TV. Synes jo at muligheten for Pivot er spennende, men helt sikkert ikke et must. I spesifikasjonene til LG står det DDC/CI Toveiskommunikasjon i vanlig signalkabel som åpner for en mengde ulike funksjoner. F.eks AutoPivot og AutoMirroring. DDC/CI er til og med nettverkskompatibelt for kunder som bruker Asset Managent funksjoner. DDC/Ci fungerer i Windows 2000 og nyere versjoner Betyr dette at denne skjermen har dette, eller tolker man det dithen at det er generell informasjon om fordelene med DDC/Ci? Så er jo selvsagt spørsmålet, 4:3 eller WS. Har vel forstått det slik at det er Ws er mest "in" for tiden. Takker for svar. Edit: Ser nå at SS 203 B er widescreen, trodde det var 4:3... Endret 7. oktober 2006 av awesnes Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 hvis jeg skulle ha valgt mellom de, tror jeg at jeg ville ha valgt LG skjermen. den har kjapp responstid og bra kontrastforhold. Så denne vil også fungere meget bra på spill, hvis du kommer til å spille litt i fremtiden. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Samsungskjermen er ikke widescreen. 1400*1050 er 4:3 oppløsning. Jeg ville gått for 4:3, rett og slett fordi den ikke er widescreen. Widescreen passer til èn og bare en ting mener jeg: Se film på. Til nød hvis du vil ha to dokumenter ved siden av hverandre. Ellers er 4:3 bedre. Bare se her på hw, med widescreen vil det hvite området til høyre bare bli enda større og mindre areal av skjermen vil være i bruk. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Takker for svar Jeg trodde også først at det ikke var WS, men så leste jeg spesifikasjonene i prisguiden, og der var det huket av for WS. Men da er den feil. Se her Noen som har erfaring med den skjermen? Synes den ser grei ut på papiret. Får tenke litt på hva jeg gjør, men til bilderedigering og slikt er det kanskje en fordel med WS eller? Iallefall hvis man jobber med flere bilder samtidig? Jeje, har morgendagen også til å tenke på.. Mvh AW Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg er kjempefornøyd med min LG L204WT. Er flott å spille BF2,2142,CS-Source,DOD-Source, Fear,Most Wanted Dette er en bra deal synes jeg til 2999,- Er mange spill der ute som støtter widescreen,Og de som ikke gjør det offisielt kan gjøre det manuelt i form av kommando.. Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) 1. Dropp widescreen 2. Vurdert pivotfunksjon? 3. Pass på at den har dvitilkobling 4. 22" er det noe for deg (dette er grensen til for stort etter min mening)? 5. pass på farger om du skal redigere mye bilder, og kjøp en spyder2express. Den er verdt gull og grønne skoger når det gjelder kalibrering av skjerm. Men aner ikke hva du egentlig skal bruke den til, er det bare hobbyredigering av bilder eller er det noe mer? Er det bare word du skal ha på den kan du finne en haug billige skjermer som funker til ditt bruk Jeg har lgn og den har ikke pivotfunksjon, men det er gode farger. Den lider litt av backlightbleeding når du har helt mørkt rom og svart stripe oppe og nede (når en ser på dvd) Men bortsett fra det tenker jeg ikke over det (og jeg er kresen). Mao det er en veldig kurrant skjerm, men det er ikke en mirakelskjerm. Jeg har heller ikke rukket å kalibrere den skikkelig så det vil nok endre seg mye bare jeg får gjort det. Kjører den på vga og den er utrolig deilig. Vil du ha den høyere må du nok ty til noen bøker under sokkelen, og sokkelen er litt ustødig (skjermen rister litt når jeg dunker hardt borti bordet). Det var alt om lgn Endret 7. oktober 2006 av Admin'c Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Takk for svar. 22" blir nok for stort og ikke minst for dyrt. Er vel bare "hobbyredigering" av bilder, Samsung 203B er ikke WS, har pivot og har DVI, så da er det kanskje denne du anbefaler? Edit; Ser du har editert... Så det etter jeg skrev svaret. Da er det forsåvidt to positive tilbakemld på Lg'en, så da får jeg gå i tenkeboksen..... Kan vel ikke forvente en mirakelskjerm med budsjettet mitt, men håper jo å få best mulig skjerm for pengene Endret 7. oktober 2006 av awesnes Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det er nå ett problem med den og det er den lave oppløsningen den har. Jeg tør ikke å anbefale, men jeg tror jeg hadde gått for lgn. Den har gode spesifikasjoner hdcp, og den burde være stor nok til at den ikke blir for trang for dokumenter selv om det er widescreen. Men kan du leve med oppløsningen vil jeg mene at samsungen er ett like bra kjøp. Jeg har ikke erfaring nok med lcdskjermer til å forutse hvor mye forskjellen i oppløsning har og si, så det må du nesten finne ut selv. Problemet med lav oppløsning er at du mister plass pga skjermen ikke kan vise ting smått nok. Du mister også detaljer når det er færre pixler (naturlig nok). Dermed er jeg usikker på om du i praksis får plass til like mye på lgn og på samsungen og dermed vil være mer fornøyd med lgn pga bedre spesifikasjoner generelt (nyere skjerm) Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Vil bare komme med min erfaring, 20" WS fra Dell er helt nydelig!! WS er framtiden for skjermer akkurat som det var for TV for noen år siden, ville du kjøpt en 4:3 TV i dag? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hva slags lcd skjerm har du da Admin'c? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 lg 204wt er det vel den heter med sølvramme =) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) lg 204wt er det vel den heter med sølvramme =) 7023721[/snapback] Jepp.er den jeg har..jeg liker ikke sorte skjermer..tiltrekker seg så mye støv da.. Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå