loathsome Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Da har jeg snekret sammen en slik "pakke" som øker ytelsen / grafikken betraktelig. Har fått masse gode tilbakemeldinger, og jeg selv opplever massive ytelsesforbedringer This neat little pack will improve the overall look and preformance ofTeS IV: Oblivion *drastically* - and also improve the FPS; Lots. Tired of low FPS and bad preformance? NOT ANYMORE! This is the result of endless hours with tweaking, trying and failing. ".. oh my god - my Oblivion looks so great now. And my preformance also raised by up to 20 frames per second" ~ meinhold "Oblivion just got so much better" ~ WhagU "10/10, perfect" ~ Flareblade READ THE .NFO FILE - IMPORTANT INFORMATION INSIDE LAST NED TORRENT (64,6M) Post gjerne dine resultater etter du har installert denne, og vær så meget vennlig å "seede" Endret 6. oktober 2006 av loathsome Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Si gjerne litt om hva den inneholder? Men bra tiltak! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Bedrer den FPS ved å få ting til å se dårligere ut, etter holder den samme visuelle standard? Eller kanskje den er bedre? (Les: Rhedd's Heads til Morrowind - færre polygoner, MYE bedre utseende.) Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Bare synd alle har gått lei Oblivion nå.. EDIT: Okei da, skal teste detta! EDIT #2: Hvorfor torrent? Går jo bare treigere.. Endret 7. oktober 2006 av Obbjørn The Legend Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Bare synd alle har gått lei Oblivion nå.. EDIT: Okei da, skal teste detta! EDIT #2: Hvorfor torrent? Går jo bare treigere.. 7019783[/snapback] Tregere? Gikk på null komma niks hos meg Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Si gjerne litt om hva den inneholder? Men bra tiltak! 7018669[/snapback] Den inneholder diverse ini-tweaks og en god del mods som *bedrer* grafikken, samt. hever FPSen. Bedrer den FPS ved å få ting til å se dårligere ut, etter holder den samme visuelle standard? Eller kanskje den er bedre? (Les: Rhedd's Heads til Morrowind - færre polygoner, MYE bedre utseende.) 7018841[/snapback] Den får absolutt ikke ting til å se dårligerere ut. Jeg har kun fått positiv respons, og selv synes jeg grafikken blir myye bedre. Bare synd alle har gått lei Oblivion nå.. Pøh EDIT #2: Hvorfor torrent? Går jo bare treigere.. Nei, det går ikke treigere. Denne filen er nokså populær på et par svære torrentsider, og rundt 40 seedere redigert: Faktisk ligger den på 55 seedere nå, og hele 373 fullførte nedlastinger fra bare en kilde Endret 7. oktober 2006 av loathsome Lenke til kommentar
shabador Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Ta gjerne og vær litt mer spesifikk. Er dette dine mods, eller er det en kompilasjon av andres (f.eks Oblivion Poly-Gone Overhaul, low poly grass, etc)? List opp hvilke mods du har lagt inn. Endret 7. oktober 2006 av shabador Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Alt sammen er beskrevet i nfo-filen. Last ned bare den, da vel Nei, ingen er mine mods. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Kult , får prøve denne for gøy, selv om jeg ikke spiller Oblivion lenger. Må nesten se om jeg kan få noen flere frames ut av 6800GT-kortet. (Må forresten bare pirke litt, det heter Performance, ikke Preformance ) Lenke til kommentar
FredrikFtw Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Oblivion.HighPreformancePack.LOATHSOME ------------------------------------------------------------- This neat little pack will improve the overall look and preformance of TeS IV: Oblivion *drastically* - and also improve the FPS; Lots. Tired of low FPS and bad preformance? NOT ANYMORE! This is the result of endless hours with tweaking, trying and failing. ".. oh my god - my Oblivion looks so great now. And my preformance also raised by up to 20 frames per second" ~ meinhold "Oblivion just got so much better" ~ WhagU "10/10, perfect" ~ Flareblade ------------------------------------------------------------- BASIC INI-TWEAKS: ~ you'll do theese tweaks in the "Oblivion.ini"-file SET bDSoundHWAcceleration TO VALUE=0 ^ note: This uses your built-in soundcard. If you want to use your stand alone card, don't proceed with this step SET fMaxFootstepDistance TO VALUE=700.000 SET iPreloadSizeLimit TO VALUE=52428800 ^ note: Do not proceed with this unless you have 2GB or more RAM MODS: ~ mods to improve preformance and visual quality. In the "mods"-folder, you'll find the following game-modifications: * Patch to v. 1.1 * Landscape LOD replacement textures * LBM Oblivion Eyes * Natural Enviroments * Natural Faces * Oblivion PolyGone Overhaul * Short Grass Install all the mods, as described in the readme files included with every zip-file. The Short Grass-file (.esp) goes in the "data"-folder I'd recommend patching to v. 1.1 before installing the other mods. NVIDIA tweak: ~ a tweak for those with a NVIDIA GPU In your control panel, under "Additional Direct3D Settings", set the "Max frames to render ahead"-value to 0 instead of 3. This will improve all-over FPS and preformance drastically. NB: You *might* experience troubles with this. If some games start to act strange, set this up to 3 again ATI tweak: ~ a tweak for those with an ATI GPU ATI has also got the "Max frames to render ahead"-setting, but here it's called "Flip Que". Set this value to 0. This is available in ATI Tray Tools. ------------------------------------------------------------- And that's it!! Enjoy playing The Elder Scrolls IV: Oblivion. And remember; BUY THE GAME! Also, you can always check your current FPS by typing "tdt" in the console. ------------------------------------------------------------- Enjoy this quality release from LOATHSOME =D Lenke til kommentar
shabador Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Natural Enviroments? Den er jo en resource hog av verste sorten. Ihvertfall om du bruker hele pakken. Anbefaler deg at du tar en titt på AWS i stedet. EDIT: "iPreloadSizeLimit=52428800, (Ikke bruk denne om du ikke har 2GB eller over)"? Den instillingen anbefales for de med 1GB. Selv bruker jeg iPreloadSizeLimit=78643200 siden jeg har 1.5GB. Endret 7. oktober 2006 av shabador Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 "iPreloadSizeLimit=52428800, (Ikke bruk denne om du ikke har 2GB eller over)"? Den instillingen anbefales for de med 1GB. Selv bruker jeg iPreloadSizeLimit=78643200 siden jeg har 1.5GB. 7022379[/snapback] Hvorfor det ? Kan noen sette sammen en pakke som ikke koliderer som bare gir bedre grafikk uten å tenke på ytelse Eks. short grass er støg og burdte ikke vært med da den har som hensikt å øke FPS .... Lenke til kommentar
shabador Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kan noen sette sammen en pakke som ikke koliderer som bare gir bedre grafikk uten å tenke på ytelse Ikke akkurat en pakke, men gir deg step by step beskrivelse for hvilke texture replacers som er anbefalt. http://devnull.devakm.googlepages.com/obli...textureoverhaul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå