Tinmar Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Har satt opp budsjett på en spill-pc og lurer på om det er noe jeg bør endre på e. l. Handleliste Endret 8. oktober 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Gå for socket AM2, som er mer fremtidsrettet. Og så kan du velge et billigere hovedkort, du trenger da ikke støtte for SLI med Radeon-skjermkort Forslag: Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 , DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16 835 kr. Skal du overklokke? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Hadde ikke planer om å overklokke, nei! Første gangen jeg bygger meg egen pc. Hovedkortet så bra ut det, men da må jeg vel bytte RAM og prosessor? Endret 7. oktober 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det ser fint ut, da spesielt skjermkortet. Jeg ville kanskje funnet et penere kabinett, men det er vel smak og behag. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Hva med dette kabinettet? Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Etter min smak blir det litt for mye bling-bling (Blå LED-vifter etc.). Jeg liker Cooler Master Cavalier 3 Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Bryr meg egentlig ikke så mye om hvordan det ser ut så lenge det har en god funksjon. Og det hadde j vært greit å ha viftestyring innebygd. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 HVordan er det egentlig med prosessorer?`Er det stor forskjell mellom AMD og Intel? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 På prosessorfronten gruser core2 prosessorne fra intel amd i både pris og ytelse for tiden Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Da tror jeg kanskje jeg går for en Intel prosessor. Hvilken socket er å anbefale da? Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg trodde du hadde bestemt deg for AMD, men om du ikke har det, da råder jeg deg til å kjøpe Core 2 Duo. Mitt forslag i så fall: Hovedkort: Asus P5B Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 eller Intel Core 2 Duo E6600 Edit: Da tror jeg kanskje jeg går for en Intel prosessor. Hvilken socket er å anbefale da?7020221[/snapback] Det fins bare en sokkel til Core 2 Duo (til stasjonære), og det er LGA 775. Brikkesettene som støttes er P965, 975X og G965. Endret 7. oktober 2006 av Craves Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Første gangen jeg bygger meg pc, så jeg tar egentlig det første og beste:) Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Det første og det beste er helt klart Core 2 Duo. Om du velger E6300, E6400 eller E6600 er helt opp til deg. Jeg har sistnevnte, og er veldig godt fornøyd; Anbefales! PS: Resten av oppsettet mitt kan du lese på profilen min. Endret 7. oktober 2006 av Craves Lenke til kommentar
Mit Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Som Craves sa, et P5B+E6600 vil gi deg konge ytelse. E6600 tar FX-62 og resten av serien fra AMD. Bare husk og bytt RAM, så du hadde DDR i førstepost Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Har sett litt rundt og kom fram til dette. Hva synes dere om det? Endret 7. oktober 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det likte jeg veldig godt, den PC'en blir nok konge! Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 HVordan er det når jeg skal bestille? Er det lurt å bestille fra forskjellige nettbutikker eller holde seg til bare èn? Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg synes det er lurest å holde seg til én butikk, evt. to. Det er også mye lettere etter min mening, i stedet for å betale mye porto og måtte vente lengre. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ikke gå i fellen ved å kjøpe et billig kabinett, det kommer du bare til å angre på. Skarpe kanter og dårlig kvalitet er gjengangere. Gå for et kabinett fra Lian Li. PC7SCAND er et godt valg. Ellers bør du ha en strøforsyning med 8pins strømkontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå