ventle Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Kommentartråd til workloggen Make some noise Audi 80 2.0 Worklogg-tråden Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei "Følge med i tråden" Audi 80 liker vi vettu Er det en DB-drag bil du satser på , eller bare mye lyd ? Mvh Erlend Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 351000 km Er den like tight enda? Var en smule mye det der Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Om det blir fokus på desibel avhenger av om nevnte 1500-watts forsterker er kjørbar men satser først og fremst på kvalitetslyd fremfor høy lyd. 1500 watt peak er ikke nok til å vinne seriøse DB-drag med... 351' er LANGT, ingen tvil om det. Men den er god å kjøre, har byttet det meste i hjuloppheng/understell, og styringa er tight og fin. Girspaken er litt slarkete, men det merker man nesten ikke noe til. Audi kvalitet Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 hmm.. sorry for jeg kommenterte, men sånn som dette har aldri vert vanelig... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ikke i bilforumet, men er helt vanlig i hardware-delen av forumet, og jeg synes det er bra fordi da holdes selve loggen mer oversiktlig Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 kjempespennende prosjekt dette må følge med å stjele noen ideer til 80'en min må en del kutting til i hattehylla ja, skal du bygge en kasse under den så ikke 6x9'erne blir stressa av subben? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Kjører 6x9-erne i friluft foreløpig, formen på blikket i hatthylla gjør det til en komplisert affære å lage tette kasser under de. Har ikke fått prøvekjørt noe enda, så vet ikke hvordan det blir å oppføre seg Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 samme problemet har jeg, men prøve å tenke ut en smart løsning på det må ihvertfall forsterke hattehylla Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Det ser jo fett ut dette Men var ikke 6x9`ene plassert veldig nært hverandre ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 da er anlegget "ferdig" (bilen er skrudd sammen igjen i hvertfall). Skal lage en oppdatering i loggen asap... 6x9'erne står tett nok ja, dette er også på grunn av hvordan det ser ut under polstringa i hatthylla. Hatthylla er rimelig massiv og jeg antar den er lagd slik for å stive opp karosseriet, til stor frustrasjon når man skal inn med ett par enkle høyttalere. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Blir nok bra lyd av dette. Gleder meg til oppdatering snart. Kanskje litt dumt spørsmål, men hvor mye betalte du for mdf platene dine? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 MDF-plata (16mm, 122x244cm) kostet kr 298,- på Nilsson Trelast i Trondheim. Kan bekrefte at lyden er direkte heftig skal lage oppdatering så fort jeg har tid til å ta litt bilder i dagslys Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fet girkule og girpose Hvor kjøpte du dekk og felger, Superdekk eller? Hvilke priser har de der? Forresten vurdert å ta vekk hengerfestet? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du har valgt rikitg bil ihvertfall Men jeg kan ikke se bildene fra den siste updaten din.. mulig å få fikset på det? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 serveren som bildene ligger på er nede. Håper å få fikset i løpet av ett par dager! Dekk (Continental Contivikingcontact 3) og Felger (Mega Wheels Luxera) kostet 5995 på Tempe Dekk i trheim. Hengerfestet blir nok stående, har ofte bruk for å sette på sykkelholder bakpå når jeg reiser på treningssamlinger landet rundt. Lenke til kommentar
Zyb Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) En ting jeg registrerte ved et nærbilde av forsterker og kondensator var måten kablene var festet til kondensatoren. Det er sikkert bare bildet som gjør det, men er ikke en slik tilkoblingsmetode utrolig suspekt? Altså det at man har metallfester for + og - så nære hverandre? Kan bli noen rimelig store utladninger hvis de to kommer sammen! er de sveiset fast i kondensatoren, eller skrur man de til selv? garantert noe jeg ikke vet her nå, men derfor jeg må spørre Ellers fedt opplegg! Jeg holder på å montere bilstereo i en Audi A4 95' modell nå blir digg! Ikke like heftig som ditt da. Endret 11. desember 2006 av Zyb Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du skriver at lydmessig har det ikke noe å si på høytalerne i hattehylla.. det kan nok stemme.. MEN det har en god del å si utseendemessig Jeg synse det var rart når de sto sånn tett isammen.. men det er vel en smaksak.. Uansett er det en kongebil og bra arbeid Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Det praktiske kom foran det estetiske med hensyn til plasseringen av hatthyllehøyttalerne. Klart det hadde vært røffere å få spredd de litt mer, men om du vet hvordan det ser ut under polstringa i hatthylla skjønner du at det hadde blitt ganske mange fler timer me kapping... gidda liksom ikke det Kabelterminalene på kondensatoren er bare skrudd fast, men de sitter godt, og klaringen er ca 1,5 cm mellom dem (ser kanskje mindre ut pga vinkelen bildet er tatt ifra). Stor ladning, sier du? Som de fleste vet må en kondensator lades opp før den kobles direkte på batteriet. Jeg lot min stå å lade i fire timer, og trodde det skulle holde, likevel gikk det så mye strøm gjennom den da jeg koblet den til at strømkabelen rørte på seg, og smeltet fast i batteriterminalen... noen som vil gjette på hvor mange ampere vi snakker? Lenke til kommentar
Zyb Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hehe, det hørtes ikke helt bra ut. Jeg tipper ca 500-600A. nok til å grille trusa di hvert fall :!: Best å passe på at de tilkoblingene på kondensatoren sitter godt til en hver tid da, også etter litt kjøring og risting. Eller er det noen form for stoppskive? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå