Åsmund@ATi Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei Noen som har noe mere informasjon om denne skjermen? Reveiw av Trustedreview.com LINK Lenke til kommentar
aleh Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Vet ikke helt hva jeg skal si, det var ikke en eneste negativ ting skrevet om denne skjermen i den artikkelen. Dette understrekes av at den fikk 10 av 10 i alle kategoriene. I følge denne artikkelen er dette den beste skjermen man kan få tak i. Mange av dere begynner vel å lure på om dette kan være sant. Jeg er ikke en av dem, det er ikke sant. Vil ikke spekulere men jeg hadde ikke blitt overasket om forfatteren fikk seg en liten gave av BenQ i etterkant. Hvertfall så burde du grave frem flere artikler/tester fordi denne var altfor vag og optimistisk. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har selv siklet på denne skjermen en stund...eller to av dem faktisk. Jeg fant denne siden: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1066372 De linker til en kinesisk test som er litt mer detaljert...men den er selvfølgelig på en slags kinesisk. Den auto-oversetteren de bruker er jo elendig, men det er noen flere bilder og illustrasjoner, og det er mulig og forstå noe. Jeg snakket med MPX og de mente de fikk den inn iløpet av en ukes tid. Så straks de ble enige om pris skulle den synes på shoppen. Jeg har sett estimater fra andre på midt oktober. Gi lyd om dere finner ut noe mer. Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Her er en annen side som omtaler skjermen: TFTCentral EDIT: Lack of 1:1 Pixel Mapping: The absence of this feature from the FP241W is strange, and might well be an issue to potential buyers. Without it, the image is always stretched and scaled to fill the screen rather than offering options to maintain the aspect ratio or map the pixels 1:1 via the hardware itself Jeg faller in i gruppen potential buyers som synes dette er en issue. Da blir jeg jo nødt å kjøpe en monster-pc som kan dra spill i 1920x1200 oppløsning... Endret 5. oktober 2006 av Kremfjes Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 venter på denne jeg også,men håper det kommer noen bedre tester ut snart. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Her er en annen side som omtaler skjermen: TFTCentral EDIT: Lack of 1:1 Pixel Mapping: The absence of this feature from the FP241W is strange, and might well be an issue to potential buyers. Without it, the image is always stretched and scaled to fill the screen rather than offering options to maintain the aspect ratio or map the pixels 1:1 via the hardware itself Jeg faller in i gruppen potential buyers som synes dette er en issue. Da blir jeg jo nødt å kjøpe en monster-pc som kan dra spill i 1920x1200 oppløsning... 7004680[/snapback] Du kan fortsatt kjøre andre (lavere) oppløsninger. Her er det snakk om at bildet alltid blir strukket, og at skjermen ikke har muligheter til å justere dette. Nå vet ikke jeg om dette da kan gjøres i software. Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Her er en annen side som omtaler skjermen: TFTCentral EDIT: Lack of 1:1 Pixel Mapping: The absence of this feature from the FP241W is strange, and might well be an issue to potential buyers. Without it, the image is always stretched and scaled to fill the screen rather than offering options to maintain the aspect ratio or map the pixels 1:1 via the hardware itself Jeg faller in i gruppen potential buyers som synes dette er en issue. Da blir jeg jo nødt å kjøpe en monster-pc som kan dra spill i 1920x1200 oppløsning... 7004680[/snapback] Du kan fortsatt kjøre andre (lavere) oppløsninger. Her er det snakk om at bildet alltid blir strukket, og at skjermen ikke har muligheter til å justere dette. Nå vet ikke jeg om dette da kan gjøres i software. 7010113[/snapback] du kan gjøre det hvis du har nvidia skjerm kort,men ATI folka er ikke like heldige. Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) bildet blir jo ikke strukket om du kjører lavere wide oppløsning da! Men 1:1 blir det ikke. strukket blir det om oppløsningen ikke er i 16:10 (eller er jeg på vidda nå ) Endret 6. oktober 2006 av Sgt.Stav Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Allså, det er jo skjermen med alt på en måte. Er ikke så mye av utganger som mangler. Å ut i fra spesifikasjonene så er dette creme d'la creme. Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Her er en annen side som omtaler skjermen: TFTCentral EDIT: Lack of 1:1 Pixel Mapping: The absence of this feature from the FP241W is strange, and might well be an issue to potential buyers. Without it, the image is always stretched and scaled to fill the screen rather than offering options to maintain the aspect ratio or map the pixels 1:1 via the hardware itself Jeg faller in i gruppen potential buyers som synes dette er en issue. Da blir jeg jo nødt å kjøpe en monster-pc som kan dra spill i 1920x1200 oppløsning... 7004680[/snapback] Du kan fortsatt kjøre andre (lavere) oppløsninger. Her er det snakk om at bildet alltid blir strukket, og at skjermen ikke har muligheter til å justere dette. Nå vet ikke jeg om dette da kan gjøres i software. 7010113[/snapback] Ja, klar over det. Men blir ikke bildet veldig dårlig når det er strukket? Blir iallefall det på min slitne 17" LCD-skjerm fra 2003 Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Kremfjes" dette kommer jo litt ann på da. Denne skjermen har sikkert noe auto pollering av pixler som juster dette så det blir "se"bart Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hvis du spiller i 1920x1200 /2 = 960x600 så vil bildet se like bra ut som på en lcd skjerm med native 960x600 oppløsning ettersom det da er nøyaktig fire pixler på skjermen for hver pixel som skal vises. Det vil fungere bra i kjappe FPS spill. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det er, eller har i hvert fall tradisjonelt vært, stort sprang mellom ulike skjermer når det gjelder å strekke "feil" oppløsninger sånn at det passer på skjermen. På min 1770NX har jeg ingen problemer med å spille i lavere oppløsninger enn den skjermen er laget for, men det ser naturligvis mindre skarpt ut, siden enhver skjerm som i det hele tatt forsøker å se ålreit ut i slike lavere oppløsninger, må interpolere. Jeg er interessert i denne BenQ-skjermen. Test på gang, Hardware? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hva er egentlig 1:1 i skjermsammenheng? Blir det ikke da slikt at bildet blir "lite" (altså om man spiller i 640-oppløsning, så blir det akkurat like stort på skjermen som et 640-bilde, evt det blir som å spille i et vindu, istedet for fullscreen. Iogmed at hver pixel i spillet mappes til en pixel på skjermen? AtW Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 noen flere som skal kjøpe denne?er vel i butikkene neste uke. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hey, blackbrrd, den teorien trodde faktisk jeg også på helt til jeg faktisk forsøkte det. Lag et rutenett selv, og se hva som skjer. Dersom man f.eks. velger en oppløsning som er delbar med 2, så skulle man i teorien oppnå en veldig fin skalering uten "blur" fordi punktene passer rutenettet perfekt. Men her kommer problemet - dersom du tar et lavoppløselig bilde, f.eks. 800x600, og forstørrer dette til 1600x1200 får man samme effekt som å kjøre 800x600 oppløsning på en 1600x1200 LCD. Skaleringen kan gjøres på forskjellige måter, og den definitivt skarpeste og reneste måten å gjøre dette på er å doble punktene i X og Y (nærmeste nabo) slik at du på 800x600 nå får 1600x1200. Det blir grovt, men det blir rent. Problemet er at man har andre skaleringsmetoder/interpolering også for å forhindre aliasing/støyfenomener som trappekanter og liknende, dersom man tar en tur innom Photoshop vil man oppdage blant annet: - nearest neighbour (dobler hver piksel slik at en piksel blir 2x2) - bilinear (filter, medium, forsøker å unngå trappetrinn++) - bicubic (filter, "heavy", unngår harde fargeoverganger, gir et mykt bilde) etc. Det interessante selvsagt er at her har man man valgmuligheter. Man kan la skjermkortet skalere, eller skjermen selv. Har man en grei skjerm med dårlig skalering, kan skjermkortet gjøre jobben. Jeg har ikke akkurat forsøkt å dille med dette enda, men skal garantert gjøre det så fort jeg får tid. EDIT: man = kan, skriveleif Endret 20. oktober 2006 av Boye Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...&visavdeling=18 Ser ut til at Netshop.no skal ta inn denne skjermen å. De tar inn faktisk 2 versjoner FP241WZ og FP241W FP241WZ har en "Z" som står for Advanced Motion Accelerator (AMA) Også har den noe annet småtteri. BENQ 241 Endret 26. oktober 2006 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 kjøpte denne skjermen (FP241W). min første LCD,men suns brightnes på denne er sykt høy,sort er grå,osv...er dette normalt med LCD`r? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Min erfaring med min Samsung SyncMaster 215TW er at det strekker bildet forbløffende bra. Ingen problem her i gården med å spille i 1024*768 om jeg vil. Men enda bedre er jobben den gjør med 1280x768. Dette ser nesten "native" ut! Så lenge du velger en 16:10-oppløsning tror jeg du kan spille med god samvittighet. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har dere lest denne nyheten? Official News: BenQ FP241W 1:1 Pixel Mapping Fix Coming Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå