icy_T Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 hei igjenn.. dagen etter jeg instalerte linux (idag), så har det seg slik at jeg ikke kan logge inn på datamaskinen.. jeg opprettet et passord, men prøvde å deaktivere passord ved innlogging.. nå når jeg skal skrive inn passordet så får jeg bare melding om at passordet er feil.. er bombesikker på hva jeg skrev som passord, men jeg får fortsatt ikke logge inn.. går det ann å gå rundt dette? Mvh Tom Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Prøv om du kommer inn med passordet i terminal. ( ctrl + alt + F1 ) KAN DET VÆRE AT CAPS STOD PÅ? Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 CAPS stod ikke på.. jeg forstår ikke helt hva som har sjedd.. kan d vere en bug med å deaktivere passord ved oppstart kanskje? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Heller tvilsomt at det er en bug. Men kom du inn via terminal med ditt brukernavn og pass? Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 nei gjorde ikke d.. men kom da inn i går.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvilken distro kjører du? Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 kjører kubuntu.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Da kan du vel muligens boote opp i "recovery mode" og skifte passord som root. Du velger det under grub (bootloaderen) Når du har kommet inn skriver du: passwd dinbruker Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 ja det fungerte dette.. tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå