kdog Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har 40 mapper med bilder hvor det har blitt noe krøll med filnavnene. Siden html-greia er case-sensitivt, skulle jeg ha endret alle .JPG til .jpg. find . -name "*.JPG" -exec "mv et eller annet, kanskje sitter ikke på maskinen som inneholder mappene, men bruker putty, så det må være en kommando. på forhånd takk... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 rename 's/A-Z/a-z/' * men tror ikke "rename" pleier å ligge inne som standard på forskjellige distroer så du må legge det inn med pakkesystemet i distroen din... Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Joda, har rename. Men ble litt usikker på hvordan jeg kun skal endre bare etternavnet, ikke filnavnet. Lenke til kommentar
glad Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) mv fil.png fil.gif Edit: denne er for e fil av gangen Endret 3. oktober 2006 av glad Lenke til kommentar
magikern Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Joda, har rename. Men ble litt usikker på hvordan jeg kun skal endre bare etternavnet, ikke filnavnet. 6990350[/snapback] rename 's/.JPG/.jpg/' * tror jeg... Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Joda, har rename. Men ble litt usikker på hvordan jeg kun skal endre bare etternavnet, ikke filnavnet. 6990350[/snapback] rename 's/.JPG/.jpg/' * tror jeg... 6990499[/snapback] Kun i stående katalog? Gidder ikke inn i hver mappe og skrive det. Edit: den virket i stående katalog, men ikke utover i trestrukturen. Endret 3. oktober 2006 av kjerts Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Skriv et script som går inn i hver mappe å gjør det. Skulle være noe ala "for $(ls -enellerannenoption)" Sjekk "admin-script" på hjemmesiden min. Vet at den har kode som gjør akkurat det (en side med kode eller noe, hele programmet) Lenke til kommentar
Canute Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) for file in $(find . -name "*.JPG"); do mv ${file/%.JPG/.jpg}; done; Kunne dette vært noe? Edit fungerer også kun i stående katalog (?), ... for file in $(locate /home/canute *.JPG); do mv $file ${file/%.JPG/.jpg}; done; Den da? Edit2: Hm, tror ikke den fungerer hvis det er mellomrom i mapper/filer. Endret 3. oktober 2006 av Canute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå